Carburateur vering smeren met ...?

AkV

Rookie
15 jul 2017
2
0
Beste MF'ers,

Wie o wie kan mij te woord staan mbt smeermiddelen. Ik heb mijn carburateur schoongemaakt om de plek voor de begrenzer te vinden, maar nu is de vraag, waarmee smeer ik deze twee veren weer (Blauw omcirkelt)? Deze twee draaien rond in de lengte om met de opgebouwde spanning de gashendel weer dicht te draaien wanneer deze los wordt gelaten.

Nu zat er een zwarte brei op, wat ik dacht kogellagervet te zijn, maar out en vies maar nu kwam mijn vader met het idee van 'molykote' (dat spull met grafiet).

Ik ben momenteel op vakantie en kan geen werkelijke foto's geven maar dit zou moeten helpen. Verder zit er nu synthetische motorolie voor de auto overheen maar ik denk niet dat dit de juiste oplossing is...

Met vriendelijke groet, / Kind Regards,
Alexander Vogels

full

full
 
Motorolie is eigenlijk zelfs beter dan wat hierboven allemaal voorgesteld wordt.

- Niks: gaat roesten
- WD40 regent eraf en je bent weer bij niks
- Teflon spray, zonder dat er "dry" op staat heeft ook gewoon een lichte olie als basis.

M.a.w. Naar mijn mening doe je het goed zo.
 
Motorolie is eigenlijk zelfs beter dan wat hierboven allemaal voorgesteld wordt.

- Niks: gaat roesten
- WD40 regent eraf en je bent weer bij niks
- Teflon spray, zonder dat er "dry" op staat heeft ook gewoon een lichte olie als basis.

M.a.w. Naar mijn mening doe je het goed zo.

WD40 regent er af? hoe dan?

1. carbs zitten onder je tank/zadel/whatever

2. wd40 stoot water af

Het hoeft er ook niet oneindig te blijven. Zolang de veer maar soepel blijft. Zo'n groot probleem is dat vaak niet
 
Laatst bewerkt:
WD40 regent er af? hoe dan?

1. carbs zitten onder je tank/zadel/whatever

2. wd40 stoot water af

Het hoeft er ook niet oneindig te blijven. Zolang de veer maar soepel blijft. Zo'n groot probleem is dat vaak niet
Wd40 is geen smeermiddel. Meer marketingproduct. En best duur.

Als ik zou moeten smeren, komt wel eens voor, pak ik teflonbasis spray of via kwastje.
 
Volgens mij hoef je veren niet te smeren. Hooguit het asje wat ze laten draaien. Je kunt hooguit iets erop smeren om de veren te beschermen tegen vuil. Met het risico dat je er iets op smeert wat het vuil juist vasthoudt. Ik smeer er niks op en heb nog nooit last gehad dat die veertjes stroef gingen of zo.
Elk jaar gaat de tank er wel een keer af bij een grote schoonmaak en dan borstel ik ze schoon als het nodig is.
 
Hahaha bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik het maar gewoon schoon houdt dan (niks dus). Realiseerde mij overigens dat de veren niet eens langs elkaar glijden maar uit elkaar gaan wanneer de gadheldel word gedraaid.
 
WD40 regent er af? hoe dan?

1. carbs zitten onder je tank/zadel/whatever

2. wd40 stoot water af

UUUhhhhh WD40 stoot water af???????
Hoe kom je er bij, doe voor de grap eens water in een pipetje en de rest aanvullen met WD40, ga eens goed schudden en je zal zien dat WD40 heel goed met water gaat mengen, daarom nooit WD 40 gebruiken als vocht verdrijver

Het hoeft er ook niet oneindig te blijven. Zolang de veer maar soepel blijft. Zo'n groot probleem is dat vaak niet
 


Zucht........ :Z

Tijd voor de Oilminator om wat bekeuringen uit te delen want het gaat weer helemaal de verkeerde kant op :N

:+

WD40 is geen smeermiddel. Men claimt van wel, maar bij slechts zeer geringe mechanische belasting druk je al door de smeerfilm heen.

WD40 heeft op sommige rubber en plasticsoorten een destructieve werking. WD40 is een goede kruipolie en schoonmaakmiddel, maar een zeer slecht smeermiddel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan