Carburateur zit vast

beijerink

Rookie
20 sep 2007
16
0
Deventer
Beste allen,
M'n motor, XRV 750 uit 1995, is een tijdje terug verzopen, en wil daarom o.a. de carburateur eens grondig schoonmaken.

Een paar probleempjes:
1. Ik krijg m'n carburateur niet van het blok af, zie foto. Heb de slangen ontkoppeld en de klemmen helemaal losgedraaid (volgens werkplaatshandboek).
2. Na het losdraaien van het omhulsel rond de choke kabel, zag ik dat het veertje was verroest en geknapt. Krijg deze kabel nu niet meer los van de carburateur.

Moeten de rubberen spruitstukken trouwens om het blok heen blijven of komen deze met de carburateur mee??

Bedankt alvast voor het meedenken!! :} :} :}
Groet van Martijn.
full
 
Laatst bewerkt:
Motorzaken die een gebrek hebben aan een compressor en gebruik maken van wd40 zou ik links laten liggen.

_O-
vooral doen, maar als je dan een lullige opmerking wil maken, mag je mij vertellen waarom het zo belachelijk is omdat te gebruiken om die rubbers terug te plaatsen.
bij het terug plaatsen heb je alleen iets gladders nodig of je daarnou motorolie,wd40 water of durex glijmiddel voorgebruikt boeit toch geen fuck?

voor de action olie grappen, WD40 staat hier voor niks dus als de action olie hier ook voor niks stond gooide ik dat er wel in :X
 
Carburateur is ook erg smerig (olie) en denk dat ik de koppakking lek heb in de achterste cilinder. Dus moet ie er af. Goeie tijdsbesteding leek het me om wat zaken los te halen en schoon te maken/vervangen voor de wintermaanden...
 
Laatst bewerkt:
_O-
vooral doen, maar als je dan een lullige opmerking wil maken, mag je mij vertellen waarom het zo belachelijk is omdat te gebruiken om die rubbers terug te plaatsen.
bij het terug plaatsen heb je alleen iets gladders nodig of je daarnou motorolie,wd40 water of durex glijmiddel voorgebruikt boeit toch geen fuck?

voor de action olie grappen, WD40 staat hier voor niks dus als de action olie hier ook voor niks stond gooide ik dat er wel in :X
wd40 doet alles een beetje.
Het reinigt een beetje, het smeert een beetje.
Als het moet smeren gebruik dan teflonspray o.i.d. dat kost hetzelfde en doet waar het voor bedoeld is.
Moet je contacten reinigen gebruik dan contactspray.
Moet je iets reinigen gebruik dan remreiniger of zeep o.i.d.
Wat is nou eigenlijk het voordeel van wd40?
Je carburateurs uit elkaar halen om ze te reinigen met wd40 i.p.v. er een keer met lucht of carbcleaner doorheen te spuiten is echt zonde van je (betaalde) tijd.
 
wd40 doet alles een beetje.
Het reinigt een beetje, het smeert een beetje.
Als het moet smeren gebruik dan teflonspray o.i.d. dat kost hetzelfde en doet waar het voor bedoeld is.
Moet je contacten reinigen gebruik dan contactspray.
Moet je iets reinigen gebruik dan remreiniger of zeep o.i.d.
Wat is nou eigenlijk het voordeel van wd40?
Je carburateurs uit elkaar halen om ze te reinigen met wd40 i.p.v. er een keer met lucht of carbcleaner doorheen te spuiten is echt zonde van je (betaalde) tijd.

voor mij is het voordeel dat WD40 gratis is ;), dus misbruik ik het in grote hoeveelheden voor dat soort klussen. (voor smeren/los maken etc. is wd40 inderdaad net zo zinvol als de plantenspuit ergens opzetten)

voor het doorspuiten van kanaaltjes, ach beter iets dan niet. heb trouwens niet al te lang geleden een carb cleaner in mijn handen gehad, die je alleen mocht gebruiken met een gasmasker/zeer goede afzuiging.
geen idee hoe het heette maar dat borrelde en bruiste alle rotzooi er in 1 keer uit das echt top spul voor wanneer ultrasoon reinigen niet mogelijk is.
 
voor mij is het voordeel dat WD40 gratis is ;), dus misbruik ik het in grote hoeveelheden voor dat soort klussen. (voor smeren/los maken etc. is wd40 inderdaad net zo zinvol als de plantenspuit ergens opzetten)

voor het doorspuiten van kanaaltjes, ach beter iets dan niet. heb trouwens niet al te lang geleden een carb cleaner in mijn handen gehad, die je alleen mocht gebruiken met een gasmasker/zeer goede afzuiging.
geen idee hoe het heette maar dat borrelde en bruiste alle rotzooi er in 1 keer uit das echt top spul voor wanneer ultrasoon reinigen niet mogelijk is.
Je kan ook nog probren om door je sproeiers heen te pissen, kost geen drol en beter iets dan niets
 
Op mijn Twin demonteer ik ze ook altijd d.m.v. een hefboom onder de vacuumschuiven, die zich afzet tegen de kleppendeksel. Niet ideaal, natuurlijk, maar je moet wat!

Controleer trouwens of er op jouw Twin geen foute brandstofpomp gemonteerd is: veel mensen vervangen het "goedkope rotding" en vervangen ze door een aftermarket pomp, die soms te veel druk geeft.
 
Het zal wel weer het meest verkeerde antwoord zijn, maar had ook zoiets:
Ik heb een grote waterpomptang, die zette ik zo dat ik dat ik het rubber zoveel mogelijk omsloot.
Beetje knijpen en draaien, als of je het rubber probeert rond te draaien.
Dat gaat niet echt met geweld of zo, en hij draait niet echt rond, maar het was net genoeg om daarna WEL de carburateur er af te trekken.
En: niks beschadigd en daarna rubber weer kunnen gebruiken.
 
Je kan ook nog probren om door je sproeiers heen te pissen, kost geen drol en beter iets dan niets

Nee joh de sproeiers even door prikken met een haar uit een borstel.
De WD-40 gebruik ik als vloeistof die onderdruk mooi door de kanaaltjes kan gaan.

Beetje jammer alleen dat je WD40 waardeloos vind omdat je het waardeloos vind, als je het niet kunt onderbouwen is het ook nogal doelloos om het te melden.
 
Nee joh de sproeiers even door prikken met een haar uit een borstel.
De WD-40 gebruik ik als vloeistof die onderdruk mooi door de kanaaltjes kan gaan.

Beetje jammer alleen dat je WD40 waardeloos vind omdat je het waardeloos vind, als je het niet kunt onderbouwen is het ook nogal doelloos om het te melden.


V.d.v is van het anti wd40 commitee....
 
Nee joh de sproeiers even door prikken met een haar uit een borstel.
De WD-40 gebruik ik als vloeistof die onderdruk mooi door de kanaaltjes kan gaan.

Beetje jammer alleen dat je WD40 waardeloos vind omdat je het waardeloos vind, als je het niet kunt onderbouwen is het ook nogal doelloos om het te melden.
Ik zeg niet dat het waardeloos is, ik zeg dat er beter spul is voor minder geld.
Als je anders niks hebt staan moet je iets, maar een motorzaak die dat spul gebruikt omdat hij geen compressor heeft is toch weer net wat anders.
Je betaald hem voor de uren die hij nodig heeft voor het de en monteren en dan is het nog half werk.
Een beetje het verhaal van eerst je eigen wassen en daarna je vuile onderbroek weer aantrekken.
 
Rubber insmeren met vaseline, dat glijdt het best *D

Als de rubbers hard zijn of kleverig schaf dan eens een paar nieuwe aan dat kost niet zo veel. Liever originele dan Tourmax, als het nog even mee moet gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan