carburateur zuigt geen benzine

magnav30

Rookie
16 aug 2006
2
0
belgie
Hallo,

ik heb een magna v30 staan.

De motor draaide perfect, tot op het ogenblijk dat ik de tank helemaal liet leegdraaien. Plots wil de motor niet meer starten (startmotor draait perfect). De motor draait wel als er startvloeistof rechstreeks in de luchtfilter gespoten wordt.

Omdat ik vermoedde dat er vuil in de carburateur geraakt was, heb ik die compleet uitgekuist (er zat bijna geen vuil in).
Alles terug gemonteerd...geen resultaat.

De motor start nog steeds niet. Er zijn geen scheuren in het membraan, de vlottertjes werken allemaal, ik heb nergens iets ontdekt waar valse lucht aangezogen kan worden...

Het benzinekraantje kan ook het probleem niet zijn, want ik heb alles getest met de benzineleidingen rechtstreeks in een apart benzinecontainertje.

Wat kan mijn probleem zijn?
 
tankfilter verstopt ? slang vacuum defekt/knik? komt er benzine in je vlotterkamers? (vlotterschroefjes losdraaien komt er benzine uit? )
Is het wel een benzine probleem ? (vonkt je bougies? )
 
Hoi,


de bougies zijn alle 4 getest en nog eens extra schoongemaakt. Hier zit geen probleem.

Brandstoffilter en zo hebbik omzeilde door de benzineleiding los te koppelen van de tank en die in een apart potje benzine te stoppen, zonder kraantje, fileters en zo ertussen (als test)

Dit geeft geen resultaat...
 
Pakkingen beschadigd waardoor valse lucht wordt aangezogen?
Sproeiers verstopt?

Als het niet in de brandstofaanvoer zit, moet het in de carburateur zitten, aangezien de motor op startpiloot wel wil lopen.
 
overigens, de potje oplossing gaat alleen werken als het potje (ondersteboven) boven de carburateur hangt!!
een carburateur zuigt niet of nauwelijks vanzelf en werkt doordat de brandstof uit de tank vanzelf (zwaartekracht) naar de carb stroomt.
daarom zijn motorfietsen waar de tank alternatief geplaatst is ook voorzien van een brandstof pomp
 
Een carburateur "zuigt" nooit benzine, dat doet de onderdruk die in je blok wordt gecreëerd.
Zit er wel benzine in de vlotterbakken, als je de aftapschroeven los draait?
Zo ja, dan verdenk ik toch vuil in de carburateurs. Zo nee, dan heb je wat verkeerd aangesloten misschien?
 
Binnenkant van de tank wel geïnspecteerd op rotzooi? Gaat meestal aardig door met een zaklantaarn door de vulopening naar binnen te kijken maar SCHAKEL die lantaarn op AFSTAND want het schakelaartje is niet vonkvrij.

Ik denk 99% kans dat er toch iets verstopt/vervuild zit in de carb. Bij ouderwetse geheel metalen carbs kon je "vroeger" dat meestal oplossen door een van de buitenkant benaderbare sproeier èn een dopje onder de centrale sproeier/naaldgeleider midden onder de venturi èn de benzineslang met eventueel extra zeefje weg te nemen om vervolgens van diverse kanten er perslucht doorheen te jagen, maar moderne carbs zijn door o.a plastic deeltjes echt te kwetsbaar geworden voor zulk paardenmiddel.
 
NU NIET ROKEN OF VUUR!


Doe een doek op de inlaat van je luchtinlaat vj luchtfilter en zet je benzine kraan op pri en starten maar!


Als er nog geen benzine in je carbs zit...(checken door aflaatschroefje van vlotters ff losdraaien)


Geen benzine in je carbs?-> dan gaan we de kraan checken!

1 Benzineslangen loshalen vd kraan
2 laat hem op pri
3 komt er benzine uit? Nee? benzinekraan verstopt of binnen in de tank probleem of ontluchting niet goed van je tankdop..
4 check het ff met je tankdop open


Nu gaan we het vacuumzuigen controleren:
1 Zet de kraan op normal start de motor (en laat de vacuumslang op je benzine kraan) maar geen benzineslangen op je kraan.
2 Spuit het je tegemoet? dan is de kraan oke...dan zit dus het probleem ergens in je carbs of in afgeknelde slangen naar je carbs.



cya
 
Ik zie niet dat je de kraan op de tank ook getest hebt op doorlatendheid (slang er af, bakje onder de kraan, kraan even opendraaien en snel dicht voordat het bakje of de fles te vol loopt). Als er rotzooi zich bovenop de kraan(zeefjes) heeft samengepakt dan komt er weinig of niets uit.

:?
 
Ik zie niet dat je de kraan op de tank ook getest hebt op doorlatendheid (slang er af, bakje onder de kraan, kraan even opendraaien en snel dicht voordat het bakje of de fles te vol loopt). Als er rotzooi zich bovenop de kraan(zeefjes) heeft samengepakt dan komt er weinig of niets uit.

:?

Willem,

volgens mij is het eerste punt dat hamwkeye aanhaalt juist WEL het testen van de kraan... of doelde je op TS?
 
Toch maar ff de carbs doorblazen (voorzichtig) met de compressor, en als er mini flters inzitten deze ook ff schoonmaken, mits er inderdaad benzine uit de slangen wil stromen.

Suc6

Grtzzz Simon. 8-)
 
Beste mensen

Kan iemand mij in het kort proberen te vertellen hoe ik mijn carb na het schoonmaken weer afstel.
Ik heb de carb uit elkaar gehad en nu kan ik het niet meer voor elkaar krijgen hem goed af te stellen. De motor loopt niet lekker, stotterd wanneer ik het gas open trek en wanneer ik op de zelfde snelheid blijf rijden (eigenlijk altijd dus).

Bvd

Arjen
 
Beste mensen

Kan iemand mij in het kort proberen te vertellen hoe ik mijn carb na het schoonmaken weer afstel.
Ik heb de carb uit elkaar gehad en nu kan ik het niet meer voor elkaar krijgen hem goed af te stellen. De motor loopt niet lekker, stotterd wanneer ik het gas open trek en wanneer ik op de zelfde snelheid blijf rijden (eigenlijk altijd dus).

Bvd

Arjen

Dan heb je ze waarschijnlijk gewoon niet goed schoongemaakt. Hoe stonden de mengselschroeven voor afstellen, en staan ze nu weer hetzelfde?
Dat en de synchronistaie is het enige wat je af kan stellen aan je carburateurs.
maar beide dingen zorgen niet voor de door jou beschreven klachten.
:N

Hoe is je accu en laadstroom trouwens?
 
Terug
Bovenaan Onderaan