carburateur

pritt

Rookie
12 aug 2003
2
0
Hallo,

Ik heb een Tm 250cc die ik aan het opknappen ben.
Er zit een 38mm keihin carb. op met een 178 sproeier.
Hij wil hier absoluut niet goed meelopen volgens mij verzuipt
hij helemaal. Ik heb niet veel verstand van tweetakt en nu wil
ik weten wat voor sproeiers er standaard in zo'n ding zitten.
Heeft iemand een antwoord? :?


Pritt
 
Tja, openmaken geeft de meeste info. Begin iig met het bougiebeeld. Draai hem eruit en bepaal of de carburatie goed is (zwart = rijk/lekke keringen, koffiebruin = goes, wit/grijs/spikkels/bougie weg = te arm en dus schadelijk of al schade). Verder is er meer dan zat te vinden over 2takt. Schroom je niet om op brommerpagina's te kijken over info over 2takt. Nederlanders zijn best ver met die zooi namelijk.
 
Kijk naar je
-compressie dus zuiger, zuigerveren, pakkingen
-carborateur klopt de luchtafstelling wel zonder lucht verzuipt ie En is de sproeier niet scheef cq los erin gedraaid
-luchtfilter is je filter niet ver vertopt?
-bougie zelfs als je een vonk ziet betekend dit niet dat hij goed is

Wat tips want zelfs als er een andere sproeiert in zit lijkt het me toch dat hij hiermee zou moeten rijden Want waarom zit hij er anders in?
 
Zuiger is nieuw alles is schoon luchtfilter carburateur cilinder kop.
Bougie is nieuw.
Start zonder choke reageert goed op zijn gas, volgas is een probleem
Als je wilt rijden kun maar voor klein deel gas geven anders is het van
Buuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhh. Ik dacht aan een te grote sproeier maar navraag bij een crosser bleek dat die met dezelfde sproeier wel goed reed.
Ach mischien is mijn brommer tijd al te lang geleden en weet ik niet meer zo goed.
*D
 
Buuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhh.

dan denk ik dat je sproeier te klein is, of dat je naald te laag staat.
als die zou sputteren dan krijgt hij te veel en dan staat je naald te hoog.

hoe draait de motor stationair? is dat met dikke ploffen of juist een heel zacht getingel..

zware ploffen dan staat je luchtschroef ver naar binnen, dan is het zeker weten de naald of spoeier, als die heel ijl stationair draait dan kan je nog je luchtschoef naar binnen draaien en wellicht doet die het dan beter


staat hij altijd binnen 'snachts of ook wel is een tijd buiten.
als hij 'snachts buiten staat en dan zonder choke start dan staat de luchtschoef ver genoeg naar binnen.

wat bij een andere crosser wel werkt hoeft bij de ander niet altijd te werken.
heb vroeger brommers gehad die keihard liepen, maar niet afgesteld waren volgens andere bromfietsen.

afstellen is een vak appart, je weet soms niet waar je het moet zoeken. maar ik wens je verders veel succes. enige lijkt mij, iets veranderen en proberen.
 
Laatst bewerkt:
Buuuhh = arm..
Bij het monteren van een sproeier gelijk eventjes alles nalopen (vlotter, clipje@gasnaald en de kleine buisjes voor ontluchting, stationair etc).
 
Terug
Bovenaan Onderaan