carburateurreinigersspray van AS

550fourpat

Rookie
31 aug 2004
12
0
Malle
Kent iemand dit product, hoe goed of slecht is het en hoe moet ik het gebruiken ?
Gezien op www.motozoom.be

Carburateurreinigingsspray Merk: AS
(400 ML)
Reinigt sproeiers en mengbuis.
Lost afzettingen en sedimenten op.
Inhoud: 400 ml spray.
Let op: Licht ontvlambaar, gebruik alleen in goed geventileerde ruimtes, vermijd inademen


Alvast bedankt voor de reacties
 
een bus remmenreiniger heb ik nog wel ergens liggen. Ik heb mijn carburateurs van mijn motor gehaald en de vlotterhuizen verwijderd, mag ik de remmenreiniger door de sproeiers spuiten en de vlotterhuizen en de rest van de carburateur hiermee inwendig reinigen? Moet men achteraf met iets spoelen? Of lost alles vanzelf op en blijft er na gebruik geen residu achter in de carburatie?
 
Ik gebruik dat spul ook van AS, alleen om de buitenkant van de carb's te reinigen oftewel van smeer te ontdoen

Het reinigen van de carb's zelf doe ik gewoon "op de hand" met compressor, ruimernaalden en een ontvetterbak met benzine

Alternatief is Ultrasoon, maar nadien gaat een fiets stotteren etc.

Wat is ultrasoon? Onder ultrasoon verstaat men frequenties welke in het algemeen boven de menselijke gehoorgrens van ca. 18 kHz liggen. De frequenties die in het algemeen worden gebruikt voor ultrasoon reinigen, liggen tussen 20 kHz en 150 kHz. Voor de meeste reinigingstoepassingen volstaat veelal een frequentie welke ligt tussen de 20 kHz en 50 kHz. Hogere frequenties worden met name gebruikt voor precisiereiniging en/of indien het de reiniging betreft van zeer delicate onderdelen. Ultrasoon energie zorgt voor een reiniging tot diep in de poriën, zonder te krassen, te borstelen of schrapen.

Principe Ultrasoon reinigen is gebaseerd op de voortplanting van geluid door een geleidend medium. In samendrukbare media, zoals lucht en de meeste vaste stoffen, wordt een geluidsgolf continue overgedragen. Bij niet-samendrukbare media, zoals water, is er echter alleen continue overdracht van geluidsgolven als de amplitude (geluidssterkte) relatief laag is. Als de amplitude toeneemt, ontstaat er een negatieve druk in de gebieden van verspreiding die de vloeistof "breekt", waardoor er waterstofbelletjes ontstaan. Dit verschijnsel noemen we ook wel cavitatie. Komt het cavitatiebelletje vervolgens in een compressie van een geluidsgolf terecht, dan begint deze onder invloed van de positieve druk te trillen. Het belletje zal vervolgens groeien tot een onstabiele afmeting. Het belletje zal in de vervolgfase uiteindelijk imploderen wat resulteert in cavitatie. Deze implosies veroorzaken microstromingen in de reinigingsvloeistof. Het imploderen van tienduizenden cavitatiebelletjes en de daarmee gepaard gaande microstromingen in een door hoogfrequente geluidsgolven geactiveerde reinigingsvloeistof, geeft uiteindelijk het effect dat "ultrasoon" wordt genoemd.

Commentaar: Het is alleen jemmer, dat je na zo'n behandeling alsnog met de luchtspuit en de benzine aan de gang kunt om de zooi schoon te krijgen.
Dus met ander woorden "THE OLD FASSION WAY IS THE BEST".
 
Terug
Bovenaan Onderaan