Carburateurs afstellen XV750 1988

Wilcodekker77

Rookie
20 jul 2020
10
0
Hoe kun je het beste de carburateurs afstellen van een vtwin
Moeten ze alleen in exact het zelfde lopen of maakt dat niet zo veel uit
Ik krijg 1 cilinder namelijk niet lager in toeren terwijl ik denk dat dat wel zou moeten
 
Dit wordt een leuk topic! Wat bedoel je precies met afstellen? Synchroniseren?

Kort door de bocht zou mijn antwoord zijn: om ze goed af te stellen zou ik in jouw geval de motor naar een specialist brengen.
 
Ik heb een yamaha xv750 se virago 1988
Vtwin blok
Aan beide carburateurs zit een stelschroef waarvan je er 1 af kunt stellen met een schroevendraaier en de andere met de hand
Als ik van 1 cilinder de bougiedop loshaal en dit later ook bij de andere doe zit er behoorlijk verschil in de toeren als die dus om de beurt op 1 cilinder loopt hoort dit zo of moet ik ze beide afzondelijk af kunnen stellen in de zelfde toeren
Verder loopt de motor top hoor
 
Ik heb een yamaha xv750 se virago 1988
Vtwin blok
Aan beide carburateurs zit een stelschroef waarvan je er 1 af kunt stellen met een schroevendraaier en de andere met de hand
Als ik van 1 cilinder de bougiedop loshaal en dit later ook bij de andere doe zit er behoorlijk verschil in de toeren als die dus om de beurt op 1 cilinder loopt hoort dit zo of moet ik ze beide afzondelijk af kunnen stellen in de zelfde toeren
Verder loopt de motor top hoor
Dat zijn twee verschillende stel dingen.

De ene is wss stationair toerental voor beide. Die je met de hand kunt doen.
 
Hoe kun je het beste de carburateurs afstellen van een vtwin
Moeten ze alleen in exact het zelfde lopen of maakt dat niet zo veel uit
Ik krijg 1 cilinder namelijk niet lager in toeren terwijl ik denk dat dat wel zou moeten

Leg eens uit wat je bedoelt met: ' Ik krijg 1 cilinder namelijk niet lager in toeren terwijl ik denk dat dat wel zou moeten'
 
Je moet de bougie doppen erop laten zitten en niet aankomen. Je heb op beide carbs een schroef om ze uit te draaien met schroeven draaier.
Deze schroeven draai je in tot aanslag punt.
draai ze alle twee 2 slagen uit . start je motor en laat warm worden.
draai de 1 een kwartslag uit. je hoort hem dan harder gaan lopen.
doe dat ook bij de ander.
doe dat weer aan de andere kant , dan gaat hij weer harder lopen, en dan weer de ander. af en toe de hand stelschroef (stationair) wat naar benden draaien)
Net zo lang tot dat hij niet meer reageert op je kwartslag uit draaien.
Stationair af stellen op fabriek gegevens of wat jezelf prettig vindt.
Carbs in sync brengen, dat is 1 schroef (andere weer) en een apparaat met 2 vacuum slangen.
Zo heb ik het gedaan , wil niet zeggen dat dit ook exact bij jou werkt maar he, here my 2 cent.
 
Ik heb een yamaha xv750 se virago 1988
Vtwin blok
Aan beide carburateurs zit een stelschroef waarvan je er 1 af kunt stellen met een schroevendraaier en de andere met de hand
Als ik van 1 cilinder de bougiedop loshaal en dit later ook bij de andere doe zit er behoorlijk verschil in de toeren als die dus om de beurt op 1 cilinder loopt hoort dit zo of moet ik ze beide afzondelijk af kunnen stellen in de zelfde toeren
Verder loopt de motor top hoor

Je vergeet in dit verhaal dat jou verschil in compressie ook een oorzaak zou kunnen zijn .

Leuk bedacht maar zo werkt dat dus niet
 
Ik denk niet dat het antwoord nog komt. Wat jammer zou zijn. Even een terug koppeling wordt wel gewaardeerd.
Dat is zeker jammer, want een ander kan hier mogelijk nog van leren.

Jouw verhaal was gewoon zo helder als glas. Maar als men het niet begrijpt of in het ergste geval niet wil begrijpen, dan houdt het op.

Ik hoop dat de ts nog reageert.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan