carburateurs bol d'or

Bol-fanaat

Rookie
10 sep 2003
10
0
Brielle
Een tijd geleden heb ik mijn carburateurs uit elkaar gehaald om te reinigen. Alles ultrasoon gereinigd en alle pakkingen en o-ringen vervangen, inclusief de air-cut off valves. Door tijdgebrek heeft alles echter een tijd uit elkaar gelegen, en nu weet ik niet precies meer hoe de veertjes en meeneempalletjes van de chokebediening op carburateur 2 gezeten hebben.

Wie weet hoe dit hoort te zitten of nog beter, heeft iemand misschien een duidelijk foto hiervan?

Groeten,
Werner.

Bijlage: carb2.JPG
 
Ik heb ook mijn carbs eens uit elkaar gehad en het is inderdaad een klere-werk, die choke bediening. Maar met goed kijken en logisch nadenken kom je een heel eind.
De twee linker choke kleppen worden direct door de kabel bedient en de twee rechter kleppen worden eraan gekoppeld. Het enige moeilijke is eigenlijk dat je de veer een aantal keren rond moet draaien, cq op spanning brengen, voor je 'm achter de rechter carbs haakt. Hierbij moet je onthouden dat het sluiten van de kleppen gebeurt door een meeneempal en het openen van de kleppen door veerkracht..... wanneer je de boel aan elkaar hebt gehangen, moet je dus ff controleren of de twee rechter choke-kleppen goed open gaan. Zo niet, dan moet je de veer nog een extra wikkeling geven.
Op de foto te zien mis je ook nog een onderdeel; de stationair toerental versteller. Dat is dat hendeltje dat de gaskleppen bedient wanneer de choke vol open wordt gezet..... niet vergeten!!!!

Succes met de operatie!!!
 
Deze view is misschien wel handig
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan