Carburateurs Kawasaki LTD 454

5 sep 2019
172
31
Oldemarkt
Beste MF'ers,

allereerst; ik ben nieuw op het forum dus ik weet niet alles haha.
Ik heb sinds een paar weken een Kawasaki LTD454 uit '85 staan.
Na eerst elektrische problemen gehad te hebben en deze opgelost, wilde ik zojuist de kawa starten, maar loop tegen een aantal dingen aan;

1. De benzine kraan heb ik moeten vervangen, want er was er geen.
Nu weet ik niet of alles aanwezig is, ik betwijfel het, er is 1 vacuüm en 2 andere slangen. ik heb op mijn kraan 2 aansluitingen zitten. iemand enig idee?

2. ik heb geprobeerd hem te starten, maar mijn carburateurs lekten allebei vrijwel direct best veel, geen idee wat ik hier mee moet?

Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
en hier de 3 slangen welke ik bedoel nog!
 

Bijlagen

  • 20190905_172029.jpg
    20190905_172029.jpg
    129 KB · Weergaven: 28
Waar lekken ze? Het kan zijn dat er vervuiling in de carburateurs is gekomen en met name bij de vlotternaalden, deze sluiten dan niet meer goed af en dan beginnen je carbs over te lopen.
 
Daar zit ook een aftapschroefje, even controleren of die wel dicht zitten. Het lijkt mij een goed plan om de carburateurs eraf te halen en deze grondig schoon te maken van binnen incl alle kanaaltjes. Mooiste is in de ultrasoon maar met perslucht, een spuitbus remmenreiniger en borsteltjes kom je een heel eind.

Het niveau in je carburateurs komt nu te hoog doordat je vlotternaalden niet meer afsluiten, dan gaat hij lekken op de plek waar je het nu hebt.

Na het schoonmaken van de carbs zou ik ook eens kijken of er vervuiling uit de tank komt, je wilt niet meteen weer opnieuw hoeven beginnen. Desnoods een filter ertussen en test of je vlotternaalden wel afsluiten voordat de carbs weer monteerd
 
Daar zit ook een aftapschroefje, even controleren of die wel dicht zitten. Het lijkt mij een goed plan om de carburateurs eraf te halen en deze grondig schoon te maken van binnen incl alle kanaaltjes. Mooiste is in de ultrasoon maar met perslucht, een spuitbus remmenreiniger en borsteltjes kom je een heel eind.

Het niveau in je carburateurs komt nu te hoog doordat je vlotternaalden niet meer afsluiten, dan gaat hij lekken op de plek waar je het nu hebt.

Na het schoonmaken van de carbs zou ik ook eens kijken of er vervuiling uit de tank komt, je wilt niet meteen weer opnieuw hoeven beginnen. Desnoods een filter ertussen en test of je vlotternaalden wel afsluiten voordat de carbs weer monteerd

Hartstikke bedankt, ga ik dat eerst maar eens proberen.

Maar nog iets anders he, die benzine slang, vacuüm slang en die andere, hoe moeten die 3 vast zitten? dus, welke waar?

bedankt nogmaals
 
Vacuumslang moet aan de benzinekraan, die derde zou haast een overloopslang kunnen zijn maar die zitten iig niet zo hoog. Ik denk dat de groene de vacuumslang is. De zwarte zit op een plek waar je geen vacuum vindt
 
Bedankt! heb de carburateurs even helemaal schoon gemaakt, die waren nog redelijk schoon, maar het was wel nodig om even schoon te maken. ze lekker niet meer!
en die derde slang, was de overloop haha, dom van me.

Alleen nu kom ik bij het volgende probleem;

Hij start mooi snel, alleen zodra die aan gaat schiet die vrijwel direct de hogere toeren in en dit blijft oplopen tot ik hem dan maar uit zet, want dit kan niet goed zijn gok ik zo.

enig idee wat dit is en wat ik hier aan kan doen?
 
ja snap ik, dat is per ongeluk gegaan eigenlijk, weet niet hoe ik hem moet verwijderen, zoals ik al zei, ben nieuw hier haha. dus hoe die ik dat?

en ik zie geen scheurtjes o.i.d. bij de rubbers, kan het iets anders zijn?

A) Ga naar het topic dat je wilt laten sluiten. Linksonder elk bericht zie je "Rapporteer". Klik daarop en in het volgende menu'tje kan je laten weten wat je wilt. Dit komt automatisch bij een der moderatoren terecht.

B) Heb je nog remmenreiniger ozid? Start de motor, en spuit met de reiniger op/over alle rubbers van de carbs. Als het toerental omhoog gaat zit daar een lek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan