carburateurs lopen over door brandstofpomp

J95

Rookie
23 dec 2017
1
0
Hallo,

Tijdens de bouw van mijn cafe racer (moto guzzi v50) heb ik besloten om een andere tank te monteren. Hierdoor was ik genoodzaakt om een brandstofpomp te gebruiken, waar voorheen benzinekraantjes werden gebruikt. Tijdens het test starten gutste de benzine uit de carburateurs. Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad of eventueel een handige oplossing!?
 
Hoi,

je hebt speciale brandstofpompen voor carburateurs. Met lage brandstofdruk, in dezelfde orde grootte als de vloeistof kolom van een tank zonder pomp, ik meen iets van 0.3 bar max ofzo.

Als je bv een pomp voor een injectiesysteem gebruikt drukt de te hoge druk de vlotters omlaag, waardoor de carburateurs gaan overlopen. Wellicht is zo'n pomp wel te gebruiken, maar de moet dan op zoek naar een geschikte drukregelklep met laag in te stellen druk, voor in de retour.

Bij eerstgenoemde pomp is geen retour nodig.
 
Als je tussen de slang naar de carburateurs een retour leiding naar de tank maakt kan de druk nooit te hoog oplopen. Moet de retourleideng wel met een lus omhoog lopen anders pompt hij alleen maar rond. Een beetje kolom is wel gewenst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan