jazzper23
Die hard MF'er
- 11 aug 2019
- 263
- 51
Ik heb de inlaatspruitstukken van mijn Yamaha FZS600 uit 1998 vervangen. Nu ben ik er achter gekomen dat mijn carburateurs niet zijn aangesloten op het koelsysteem. Uit Haynes WPHB pag 4.7 hoofdstuk 7:
9. Release the clamps securing the heater system inlet and outlet hoses and detach the hoses. On FZS models, they are between the outer and inner carburettor on each side, at the front. (ik wijs naar dat gedeelte waarvan ik denk dat de slang op moet worden aangesloten).
De motor reed verder OK dus ik neem aan dat het niet essentieel is dat ze aangesloten zijn.
Kan er een reden zijn dat er besloten is om de carburateurs niet aan te sluiten op het koelsysteem? Er zit wat roest in mijn tank en ik heb ook roest in de benzine gevonden die in de carburateurs zaten. Ik heb de benzine laten opdrogen en het wat achterbleef bij elkaar geschraapt. Als ik er een magneet bij houd, blijft het aan de magneet plakken dus ik denk dat dit roest is (zie foto's). Zou het kunnen dat de carburateurs niet op het koelsysteem aangesloten is zodat er geen roest in het koelsysteem komt?
Verder staat in het Haynes WPHB dat de koelvloeistof uit de motor gehaald moet worden als je de carburateurs los haalt. Kan je dit achterwegen laten als de slangen niet op het koelsysteem zijn aangesloten? De carburateurs lekten een behoorlijke hoeveelheid benzine toen ik de motor wilde starten en ik ben bang dat ik ze er weer af moet halen en ik heb er net nieuwe koelvloeistof in gedaan.
Alvast bedankt voor de hulp!
9. Release the clamps securing the heater system inlet and outlet hoses and detach the hoses. On FZS models, they are between the outer and inner carburettor on each side, at the front. (ik wijs naar dat gedeelte waarvan ik denk dat de slang op moet worden aangesloten).
De motor reed verder OK dus ik neem aan dat het niet essentieel is dat ze aangesloten zijn.
Kan er een reden zijn dat er besloten is om de carburateurs niet aan te sluiten op het koelsysteem? Er zit wat roest in mijn tank en ik heb ook roest in de benzine gevonden die in de carburateurs zaten. Ik heb de benzine laten opdrogen en het wat achterbleef bij elkaar geschraapt. Als ik er een magneet bij houd, blijft het aan de magneet plakken dus ik denk dat dit roest is (zie foto's). Zou het kunnen dat de carburateurs niet op het koelsysteem aangesloten is zodat er geen roest in het koelsysteem komt?
Verder staat in het Haynes WPHB dat de koelvloeistof uit de motor gehaald moet worden als je de carburateurs los haalt. Kan je dit achterwegen laten als de slangen niet op het koelsysteem zijn aangesloten? De carburateurs lekten een behoorlijke hoeveelheid benzine toen ik de motor wilde starten en ik ben bang dat ik ze er weer af moet halen en ik heb er net nieuwe koelvloeistof in gedaan.
Alvast bedankt voor de hulp!