Carburateurs reinigen omg. Utrecht

k0en

MF veteraan
Donateur
18 jan 2004
3.210
3.479
Utrecht
Edit, jezus dat ging effe niet goed...

Ik ben op zoek naar iemand in/om Utrecht die mijn carburateurs ultrasoon zou kunnen reinigen.
Betreft 2 losse carburateurs (voor en achter) van een Suzuki VX800.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Edit, jezus dat ging effe niet goed...

Ik ben op zoek naar iemand in/om Utrecht die mijn carburateurs ultrasoon zou kunnen reinigen.
Betreft 2 losse carburateurs (voor en achter) van een Suzuki VX800.

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik kan ze reinigen, maar alleen met complete motor.

Ultrasoon is voor internet warriors
ik werk alleen op basis van eigen diagnose
zowel synchronisatie als co moeten nagesteld worden
ik heb geen behoefte aan een deel doen en dan welles niettus over mijn werk
 
Bedankt Zot voor het aanbod.
Krijg momenteel mijn motor niet van z'n plek en ik denk dat dat komt door dat de carburateurs gereinigd en daarna afgesteld moeten worden.

Als ultrasoon voor internet warriors is, heb jij voor mij ergens een how-to staan (in een eeder topic?) hoe ik het beste de carburateurs kan reinigen?
Dan kan ik in ieder geval de motor van z'n plek krijgen.
 
Sterker nog, ik was onderweg naar Overvecht.

Motor heeft een paar maanden stil gestaan. Na de remmen allemaal weer vrij gemaakt te hebben, wilde ik een ritje maken, maar toen bleef de choke hangen. (De plunjer was van de kabel af en bleef dus in de carb zitten). Heb toen de carburateurs van de motor afgehaald, zo goed als kwaad schoon gemaakt, en die choke kabel gefixed. Vandaag nieuwe poging, straat uit en paar km ging nog wel, maar na de motor goed warm was reed hij voor geen meter meer, en sloeg af.
Starten doet hij goed, zonder gas
Stationair (+/- 500tpm) loopt hij prima (voor zover ik kan beoordelen) maar zodra ik de gashandel 2 mm opendraai, zakt hij in en slaat hij af. Als ik de choke open zet lopen de toeren in 1e instantie op tot +/- 4000 tpm, daarna zakt dat ook weer terug.
Uiteindelijk motor terug naar huis geduwd.

ik probeer te zoeken en te begrijpen hoe ik het beste het afstellen van de carburateurs kan aanpakken (synchroniseren kan nog niet, maar is volgens mij de laatste stap.
 
Geen stappenplan. Opengeschroefd, en gekeken of alle onderdelen nog goed liepen. E.e.a. doorgeblazen. Volgens mijn inzicht (maar daar twijfel ik aan) was er niets verstopt en liep alles goed.
 
Dan heb je feitelijk dus niets gedaan qua schoonmaken :)

Er zijn heel veel how-to's te vinden, hier en op het internet.

Komt er op neer: Volledig demonteren, alles wat los kan los halen, BEHALVE de carburateur huizen van elkaar af halen. Het blijft dus 1 blok met 4 carbs.

Bij die diep gelegen messing schroeven (mengschroef, stelschroef, CO schroef, hoe je ze ook noemt) moet je zeer voorzichtig zijn, deze indraaien tot ze net wat weerstand geven en terwijl je dat doet het aantal slagen tellen. Draai je deze te strak vast kom je in dezelfde situatie als ik 14 jaar geleden toen ik mijn introductie maakte op het MF en dat ging niet van harte. Puntje brak af en was niet meer te verwijderen.

Deze moeten in de basis terug waar ze op stonden.

Ook alle onderdelen per carb bij elkaar houden.

Dan alles even een paar keer door spuiten met carb reiniger (haal maar 3 busjes) en perslucht.

Controleren of naalden, zittingen, Pakkingen, o-ringen en vlotternaalden nog goed zijn, eventueel vervangen.

Na in elkaar zetten moet de motor afgesteld worden (CO) en daar heb je apparatuur voor nodig.
Als laatste ga je synchroniseren waar je ook klokjes voor nodig hebt.

Het lijkt zo simpel, maar wegbrengen naar een geschikt persoon is ècht zo gek nog niet...

Ik heb Zot overigens nog nooit in het echt ontmoet en ook geen aandelen, maar gebaseerd op wat hij hier laat zien zou ik daar wel vertrouwen in hebben.
 
Dan heb je feitelijk dus niets gedaan qua schoonmaken :)

Er zijn heel veel how-to's te vinden, hier en op het internet.

Komt er op neer: Volledig demonteren, alles wat los kan los halen, BEHALVE de carburateur huizen van elkaar af halen. Het blijft dus 1 blok met 4 carbs.

Bij die diep gelegen messing schroeven (mengschroef, stelschroef, CO schroef, hoe je ze ook noemt) moet je zeer voorzichtig zijn, deze indraaien tot ze net wat weerstand geven en terwijl je dat doet het aantal slagen tellen. Draai je deze te strak vast kom je in dezelfde situatie als ik 14 jaar geleden toen ik mijn introductie maakte op het MF en dat ging niet van harte. Puntje brak af en was niet meer te verwijderen.

Deze moeten in de basis terug waar ze op stonden.

Ook alle onderdelen per carb bij elkaar houden.

Dan alles even een paar keer door spuiten met carb reiniger (haal maar 3 busjes) en perslucht.

Controleren of naalden, zittingen, Pakkingen, o-ringen en vlotternaalden nog goed zijn, eventueel vervangen.

Na in elkaar zetten moet de motor afgesteld worden (CO) en daar heb je apparatuur voor nodig.
Als laatste ga je synchroniseren waar je ook klokjes voor nodig hebt.

Het lijkt zo simpel, maar wegbrengen naar een geschikt persoon is ècht zo gek nog niet...

Ik heb Zot overigens nog nooit in het echt ontmoet en ook geen aandelen, maar gebaseerd op wat hij hier laat zien zou ik daar wel vertrouwen in hebben.

beetje laat, maar alsnog bedankt voor je reactie. @Rob RD heeft ze gereinigd voor me een paar weken geleden en weer in elkaar gezet. Zit nu op de laatste onderdeeltjes te wachten om de laatste afstelling te kunnen doen en dan kan hij de verkoop in.
 
in loosdrecht zit een bedrijfje/ persoon die dat al jaaaren doet..
Screenshot_20200607-122831_Maps.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan