Carburateurs reviseren Honda cb 750

Bruut CM

MF'er
17 jan 2020
77
16
Beste MF’ers inmiddels ben ik begonnen met het reviseren van mijn carbs.
carbs zijn inmiddels volledig gedemonteerd, en ultrasoon gereinigd.
dat gaat allemaal volgens plan, de carb zelf wil ik later poedercoaten, de bovenkant en flotter kamer opppoetsen.
verder alle onderdelen (shoke, bediening, plaat die de 4 carburateurs vast houd etc) zijn in een verouderde staat. Hoe krijgt met dit netjes, alleen poetsen is niet genoeg het moet nagenoeg nieuw staat worden.
Wat zijn hiervoor de opties om dit mooi te krijgen.
 
Poedercoaten is prachtig spul, gaat alleen echt overal zooi in zitten. Alles afdoppen en hopen dat de coater met je meedenkt. Glasparel stralen zorgt voor een mooi resultaat. Misschien is dat een optie.
 
Carburateur poedercoaten zou ik niet zo snel doen. Je zou ze kunnen spuiten maar poedercoaten is doorgaans een stuk dikker. De behuizingen zou je kunnen glasparel stralen en daarna met fijne scotchbrite op kunnen poetsen.
 
Nieuw waren ze ook niet gepoedercoat, en geeft bij carbs een flink risico op problemen.
Je kan ze laten sodastralen, of ijsstralen, of laten wetblasten. Alle losse hardware kan je opnieuw laten verzinken.
 
Nieuw waren ze ook niet gepoedercoat, en geeft bij carbs een flink risico op problemen.
Je kan ze laten sodastralen, of ijsstralen, of laten wetblasten. Alle losse hardware kan je opnieuw laten verzinken.
Dat is mijn grootste vraag, is het mogelijk om dat te laten verzinken ivm dikte van de zinklaag?
Plus enige zink wat ik ken is dat lelijke zink wat je op stalen constructies zie.
 
Carburateurs zijn gegoten van Zamac, een alu-legering.
Verzinken, en dan vooral sendzimir, geeft net als poedercoaten een vrij dikke laag.
Zou ik niet doen op carbs...
Wat al geopperd is; ijsstralen of glasparelen...en als je kleur wilt spuiten
 
Veel bedrijven kunnen kleinere onderdelen veel netter verzinken als grote stalen constructies. Ik weet niet hoe dik de zink laag zou zijn op kleinere onderdelen het is in ieder geval veel dunner als poedercoating. Je kan ze ook cerakoten dit is er in veel kleuren is benzine en hitte bestendig en is zo dun dat je schroefdraden niet hoeft af te plakken.
Als je ze gepolijst wilt hebben kan je ze ook hoogglans laten verdichten.
 
Carburateurs zijn gegoten van Zamac, een alu-legering.
Verzinken, en dan vooral sendzimir, geeft net als poedercoaten een vrij dikke laag.
Zou ik niet doen op carbs...
Wat al geopperd is; ijsstralen of glasparelen...en als je kleur wilt spuiten
Carburateurs kom ik wel uit, gaat mij vooral om de hardware
 
Veel bedrijven kunnen kleinere onderdelen veel netter verzinken als grote stalen constructies. Ik weet niet hoe dik de zink laag zou zijn op kleinere onderdelen het is in ieder geval veel dunner als poedercoating. Je kan ze ook cerakoten dit is er in veel kleuren is benzine en hitte bestendig en is zo dun dat je schroefdraden niet hoeft af te plakken.
Als je ze gepolijst wilt hebben kan je ze ook hoogglans laten verdichten.
Ik heb net contact met iemand gehad die dit doet. Ik wist niet van het hele bestaan maar dit is zeker een hele mooie optie, mis wel de mooiste
 
Ik heb afgelopen zomer ook wat onderdelen gecerakote (klink heel raar:?) Het is ook erg slijtvast.
Het vergt veel voorbereiding en het is niet goedkoop maar het resultaat mag er zijn. (als zeg ik het zelf)
IMG-20200409-WA0005.jpeg
 
Welke kosten moet ik aan denken
en klopt het eerst polijsten ontvetten met aceton in oven schoon bakken daarna na glasstralen en spuiten met gecerakote en afbakken in oven .
 
Welke kosten moet ik aan denken
en klopt het eerst polijsten ontvetten met aceton in oven schoon bakken daarna na glasstralen en spuiten met gecerakote en afbakken in oven .
Wat ik net heb begrepen via de telefoon; complete carburateurs incl hardware €60 tot €100
Te bedenken dat ik voor €125 een frame laat poedercoaten is dat vrij prijzig
 
De bovenstaande onderdelen heb ik voor een vriend van mij gedaan. Hij heeft gezorgd dat de onderdelen glasparel gestraald waren en ik heb de toen schoongebakken en daarna met aceton schoongemaakt. Ik had een serie cerakote die je niet hoefde af te bakken. Deze heeft wel 2 dagen in de zon liggen drogen en de complete uitharding duurde een week ofzo.
 
De bovenstaande onderdelen heb ik voor een vriend van mij gedaan. Hij heeft gezorgd dat de onderdelen glasparel gestraald waren en ik heb de toen schoongebakken en daarna met aceton schoongemaakt. Ik had een serie cerakote die je niet hoefde af te bakken. Deze heeft wel 2 dagen in de zon liggen drogen en de complete uitharding duurde een week ofzo.
Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan