Carburateurs schoonmaken

St-Daan

Die hard MF'er
27 apr 2013
452
398
Hi all,

Is een ultrasoon badje noodzakelijk om carburateurs weer schoon te krijgen? Of volstaat het om, na demontage, alles in een badje carbcleaner te laten soppen en daarna met perslucht schoon te blazen?
 
Het is zeker niet noodzakelijk, terecht wordt hierboven al vastgesteld dat vroeger niemand een ultrasoonbad had, en dat er toch carburateurs werden schoongemaakt. Ik heb zelf ook talloze carburateurs op de ouderwetse manier schoongemaakt. Maar ik weet ook dat het sinds het ultrasoonbadje wel beter is geworden, en makkelijker, en sneller. :Y En voor de professional dus ook eens goedkoper, want tijd is geld, en betere kwaliteit in minder tijd is helemaal goed geld.

Voor degene die niet zo handig is, of niet zo ervaren, kan het bovendien het verschil maken tussen wel goed schoon en toch niet helemaal optimaal kuis.

Ook een ultrasoonbad is gewoon gereedschap, uiteindelijk is degene die er mee werkt belangrijker (voor het eindresultaat) dan het gereedschap zelf.
 
Vroeger had niemand een ultrasoon bad.
En ook geen E10

Ehmm... ik was geinstrueerd dat een kwartier ultrasosnen zijn werk doet, maar van profs hoor ik steeds vaker: laat maar 2 uur sudderen... Dat wordt de volgende sessie maar.

Ik gebruik natuurlijk Tekopur, lijkt me uiteindelijk een goedbetaalde industriele reiniger te zijn... maar heeft iemand er wel eens Dasty in de ultrasoon geflikkerd???
 
4 bussen besteld... Ben benieuwd
Het lost die gom-troep op,
losse sproeiers gooi ik in een glazen potje, spuit wat van dat spul erop.
Kanaaltjes in de carb spuit ik in, in laten trekken.
alsnog in de ultra bad, gewoon omdat ik zo’n ding heb.
Uitblazen met perslucht.
Voor mij heeft het zo , tot nu toe, altijd gewerkt.
Ook zonder ultra bad overigens, vroegah had ik zo’n ding niet.
 
Is het vergelijkbaar met dit??? Gaan sproeiers er zo uitzien??? ik heb indertijd nooit een carb uitelkaar gehaald, alleen maar met schumma ingespoten

1601636327869.png


1601636392837.png
 
Corrosie en aanslag zijn verschillende dingen... Ik denk dat je bij corrosie moet denken aan wegvreten van basismateriaal en bij aanslag dat het toegevoegd wordt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan