Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ga er vanuit dat niet alles dat je niet gezien hebt ook niet bestaat...eerste keer dat ik dit zie
En ook geen E10
Ehmm... ik was geinstrueerd dat een kwartier ultrasosnen zijn werk doet, maar van profs hoor ik steeds vaker: laat maar 2 uur sudderen... Dat wordt de volgende sessie maar.
Ik gebruik natuurlijk Tekopur, lijkt me uiteindelijk een goedbetaalde industriele reiniger te zijn... maar heeft iemand er wel eens Dasty in de ultrasoon geflikkerd???
Nee, meestal een scheutje van het één of ander, vaak wat Dasty trouwens wel. Dat staat nou eenmaal klaar in de garage. Vaak doe ik er ook een scheutje huishoudzeep bij, gewoon omdat het dan lekker ruikt, geen gein ... de sproeiertjes worden volgens mij gewoon schoon van twee uur in heet water en ultrasoongolven. Niet van het toegevoegde middel. But results, and especially opinions, may vary...Maar wel met tekopur dus?
Er wordt op MF te vaak het advies gegeven dat ultrasoon reiniger van carburateur het beste is .
ik weet zeker dat een verstopte sproeier of vacuümkanaaltje niet door ultrasoon reiniger open gaat, schoon wordt .
wel door deze met juiste diam.verenstaal draadje met benzine plus luchtdruk te bewerken .
daarna alle carburateur delen een paar uur in een badje met dasty .
Ik heb het altijd nog met ouderwets elleboog vet gedaan, nooit enige issues gehad.. pakte vaak m'n doorstekers setje van m'n acetyleen & zuurstof brander/las karrreke en met veel beleid schiet dat meer op.. loopt altijd weer als n tiet na goede reinigingsbeurt .. maar dasty is misschien wel n goede tip.. thanks, ga ik zeker proberen..Er wordt op MF te vaak het advies gegeven dat ultrasoon reiniger van carburateur het beste is .
ik weet zeker dat een verstopte sproeier of vacuümkanaaltje niet door ultrasoon reiniger open gaat, schoon wordt .
wel door deze met juiste diam.verenstaal draadje met benzine plus luchtdruk te bewerken .
daarna alle carburateur delen een paar uur in een badje met dasty .
JaZo 1 rafeltje van een bromfiets gaskabel steek ik erdoor. Is dat wat je bedoelt met verenstaal?
Indien wel, dan heb je zeker gelijk. Dat is gewoon een must do.
En plus lucht druk... Mocht je nu geen compressor hebben dan pomp / trap je je ff t zweet op je voorhoofd met n gewone fietspomp... Er is altijd wel ergens n oplossing voor te verzinnen...Er wordt op MF te vaak het advies gegeven dat ultrasoon reiniger van carburateur het beste is .
ik weet zeker dat een verstopte sproeier of vacuümkanaaltje niet door ultrasoon reiniger open gaat, schoon wordt .
wel door deze met juiste diam.verenstaal draadje met benzine plus luchtdruk te bewerken .
daarna alle carburateur delen een paar uur in een badje met dasty .
Spuitbusje Druklucht bij BolEn plus lucht druk... Mocht je nu geen compressor hebben dan pomp / trap je je ff t zweet op je voorhoofd met n gewone fietspomp... Er is altijd wel ergens n oplossing voor te verzinnen...
Yoow.. Thanx voor de tip.. aangezien ik momenteel geen ruimte over heb voor n compressor... Zeer handig. !!Voor dat doorsteken gebruik ik ook wel een haar van een staalborstel.
Nou zijn sommige sproeiers zo verdomde klein, als dat er ook zo'n haar niet ingaat.
PAS OP. Ik heb reeds meerdere keren sproeiers keurig schoon gekregen met Caustic Soda. Ten einde raad heb ik een hand sproeiers die ik maar niet doorgeprikt of ontdaan kreeg van groene aanslag in de caustic soda geflikkerd. Een volgend experiment is nog uitkoken met een half (heel) vaatwastablet er in.
Ik ben pas tevreden als sproeiers er zo uitzien als met die Schumma
Spuitbusje Druklucht bij Bol
Alle andere zullen ook voldoen maar ik gebruik deze
Gembird CK-CAD2 - Spuitbus met perslucht - Airduster spray compressed gas - 3 Stuks | bol
Gembird CK-CAD2 - Spuitbus met perslucht - Airduster spray compressed gas - 3 Stuks. Verwijder stof op de meest ontoegankelijke plekken met deze...www.bol.com
Dan doe jij het op de correcte wijze en je hebt waarschijnlijk veel mazzel, toppie!.. je ziet helaas vaak andere verhalen..nou dan een reactie van iemand die nog maar pas motor rijdt (44 jaar)..
heb nog NOOIT een carburateur schoon hoeven maken, en heb er ook motoren bij die maar 2x per jaar gebruikt worden..
En ik zal niet ontkennen dat er carbs vervuilen door troep in de benzine, maar een motor die niet gebruikt wordt tap ik af, en dan staan ze droog
Grappig, nu ik er over nadenk heb ik in mijn 34 jarige motorcarrière ook nog nooit zelf carburateurs zodanig laten vervuilen dat ik ze schoon moest maken. Maar ik heb wel heel wat fietsen gekocht die beter konden lopen, en dan was een reinigingsbeurtje onbetaalbaar. Onlangs nog een SRAD750 die gewoon lopend weg is gezet en zes jaar stil heeft gestaan, je wil niet weten hoe dat er dan uitziet. Twee uurtjes in de bak, perslucht, klaar. Lopen als een kogeltje.nou dan een reactie van iemand die nog maar pas motor rijdt (44 jaar)..
heb nog NOOIT een carburateur schoon hoeven maken, en heb er ook motoren bij die maar 2x per jaar gebruikt worden..
En ik zal niet ontkennen dat er carbs vervuilen door troep in de benzine, maar een motor die niet gebruikt wordt tap ik af, en dan staan ze droog
Ik heb één keer preventief de carbs van mijn RD schoongemaakt, dat is wat ik hierboven op het fototje heb staan, verder is alles noodzakelijk gewestGoed onderhoud = (bijna) alles!!! En zeer zeker meer gemak en geen geklooi..
Hey Rob, ik zie helaas geen foto, maar je ontkomt er soms niet aan om zo nu en dan eens de boel open te gooien, slijtagedelen etc.. maar gelukkig heb ik techniek met de paplepel ingegoten gekregen en hou ik ervan om te sleutelen en dingen te repareren & verbeteren.. Dus dan is t gaaf toch... En wat ik ook lachen vind is je nickname... Ik ben al van kleins af aan al in love met de rd's 2 strokers..Ik heb één keer preventief de carbs van mijn RD schoongemaakt, dat is wat ik hierboven op het fototje heb staan, verder is alles noodzakelijk gewest