carburateurs/topsnelheid

thijsschetters

MF veteraan
20 aug 2006
2.956
504
Huijbergen
Hej allemaal,

Ik heb een suzuki gs500e slingshot, waarvan de carbs gesynchroniseerd moeten worden. Nu loopt hij elke keer op tot plusminus 4000 toeren, erg vervelend, maar geen ramp. Nu is het ook het geval dat hij 25 kW is, en hij heeft als top ong.170/180 in gunstige conditie, 160 in mindere condities. Ik heb begrepen dat dit vrij hard is voor een 25 kW gs500e. Kan het nu zijn doordat hij slecht gesynchroniseerd is dat de top hoger ligt dan anders??? Dus kan het zijn dat na het synchroniseren de top omlaag gaat? Mij lijkt met logisch redeneren, perfecte afstelling+perfecte synchronisatie=perfecte prestaties, of is dit niet zo?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
MvG Thijs Schetters
 
hm,maar de (particuliere) verkoper zei....... wacht even, ik snap nu al hoe dom dit klinkt. Maargoed, hij zei dus dat hij 25 kW was, ik kreeg het volvermogenkitje er ook gewoon bij. Toen ik zei dat ik mss het kitje wel weer om zou ruilen, raadde hij dat juist af ivm verzekering etc etc. Zelfs over de mail nog over gehad...
 
naja, er is nu dus duidelijkheid. Er zaten geboorde gaten in mn gasschuiven, die voor de verkoop ff dicht waren gesmeerd. Ook was er met de gasnaalden gekloot en alles. Alles was voor de verkoop ff tijdelijk opgelost. Oplossing. 25 kW kit eruit----> volvermogen kit erin! moet eigenlijk nog een half jaartje 25 kW, maja, tis niet anders. :) pilotscrews waren nog goed, en ook de inlaatrubbers waren goed. De synchronisatie was ruk, maar op deze manier was het ook gewoon simpelweg niet te synchroniseren.
 
naja, er is nu dus duidelijkheid. Er zaten geboorde gaten in mn gasschuiven, die voor de verkoop ff dicht waren gesmeerd. Ook was er met de gasnaalden gekloot en alles. Alles was voor de verkoop ff tijdelijk opgelost. Oplossing. 25 kW kit eruit----> volvermogen kit erin! moet eigenlijk nog een half jaartje 25 kW, maja, tis niet anders. :) pilotscrews waren nog goed, en ook de inlaatrubbers waren goed. De synchronisatie was ruk, maar op deze manier was het ook gewoon simpelweg niet te synchroniseren.

Moet je nu nog synchroniseren?
 
ja, ik had het grootste deel van de volvermgen kit. Maar de gasnaalden niet. die zijn dus nieuw besteld nu. Als die binnen zijn wordtie opnieuw afgesteld en gesynched. Afstellen is ook nodig want erkomt een Micron uitlaatje en K&N luchtfiltertje op. :D Als we dan toch geen 25 kW meer rijden. Hoeftie ook niet meer ori te blijven ook....:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan