Carburateurs vullen niet met benzine

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.840
5.015
Lemelerveld
Ik heb hier een beetje een bijzonder geval met m'n CB650Z.

De linker 2 cilinders doen niet mee. Na nadere inspectie bleken beide vlotterbakken leeg.
Zet ik de benzinekraan open met de vlotterbakken er onder weg klotst het er gewoon door.
Zodra ik de vlotters omhoog druk dichten ze keurig af.
De vlotters drijven gewoon op benzine en ze bewegen soepel op en neer als ik ze met de hand beweeg.
De vlotterbakken zitten niet vol prut oid.
Als ik de vlotterbakken op 2mm na aandruk zie ik het vlotter gewoon bewegen en vult hij ook met benzine.

Dit is spontaan zo gekomen. Van gewoon normaal rijden naar ca 60 km/h.

Iemand die dit wel eens zo gehad heeft?
 
Zit er een filtertje verstopt ergens in de benzine leiding waar door er geen benzine in de 2 carburateurs komen. Of de benzine kraan gaat niet open. Ik weet niet of er PRI stand opzit. Anders probeer dat eens
 
Als ik de vlotterbakken er niet onder heb zitten joekelt het er door heen. Zit dus iets in de vlotterbak of een ontluchting oid niet lekker. Van de week maar even mee bezig.

Hersenspinsel... Zou het kunnen dat de vlotters uitgezet/opgezwollen zijn na verloop van tijd? Mogelijk iets met het E10 verhaal van doen?
 
Of vuil in de afsluiting van de vlotter naald. Als jij de vlotterbak er afhaald dan hangt de vlotter dus helemaal naar beneden. Als je de vlotterbak terug zet dan sluit door het vuil de vlotter te vroeg af en dan komt er geen benzine. .
Maar als je de boel een schoon maakt zal het wel opgelost zijn. Succes er mee. 8-)
 
Of vuil in de afsluiting van de vlotter naald. Als jij de vlotterbak er afhaald dan hangt de vlotter dus helemaal naar beneden. Als je de vlotterbak terug zet dan sluit door het vuil de vlotter te vroeg af en dan komt er geen benzine. .
Maar als je de boel een schoon maakt zal het wel opgelost zijn. Succes er mee. 8-)
persoonlijk ken ik geen vuil dat een perfecte ringvorm heeft en uit een materiaal bestaat dat benzine perfect afdicht. maar ik geef toe : ook ik weet niet alles.

haal alle vlotters eraf, monteer 1 van de "problematische" met kamer en al en schudt met de carbu's : hoor je dan de vlotter rammelen ?
 
Vlotterniveau te laag afgesteld waardoor de vlotters niet meer kunnen bewegen in de vlotterbakjes en klem gedrukt worden door het vlotterbakje?
Verkeerde vlotters in de verkeerde carbs? Als ze verschillend zijn tenminste
 
Ontluchting is goed vrij van beide carbs. Ze delen deze met z'n 2en dus was een goede optie.
De vlotters zijn zo te zien ooit wel mee gesteld, maar ook als ik die van carburateur 1 vol omlaag gooi krijgt ie nog geen benzine. Denk dat de naald oid blijft plakken, al kan ik m hier niet op betrappen als ik de bak er af heb.
Vlotternaald zitting is niet echt vies, zie foto.
Inmiddels 4 vlotters + naalden besteld op Ali. Bij Honda zelf kwam ik op ca 280 euro uit en de aftermarket in NL haalt t zelf ook uit China.
IMG_20210331_141658.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan