Carburateurset vervangen (25 KW naar vol vermogen)

djaxel

Die hard MF'er
2 apr 2008
643
0
Helmond
Hoi,


sinds deze week heb ik geen 25 kw verplichting meer, nu kost het een kleine 250 euro om het terug te bouwen naar vol vermogen. Er zijn ringen geplaatst in de carb. set

Nu zat ik zelf te denken aangezien een setje ringen al een kleine 80 euro is kan ik misschien net zo goed een tweede carb. set kopen a 100 euro (2e hands) en dan kan ik de motor over een jaar verkopen zowel met de vol vermogen en met 25 kw carb. afhankelijk van de gebruiker.

De reden hiervoor is dat ik dan geen gekloot heb met ringen plaatsen e.d. en de carb. is een paar schroeven + slangentjes overzetten !

Nu is eigenlijk mijn vraag, goed of slecht idee? (Redenaties e.d. erg welkom)
 
Ehm... het was niet de bedoeling om in deze discussie te mengen, maar goed. Maar omdat je me toch uitnodigt, ik ben het met Rambabbel eens. Zo ken ik er ook wel een paar: zuigerveren zijn zo vervangen als je eenmaal de cilinders eraf hebt.... Slaat als een tang op een varken, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
ik val je niet aan ofzo, dat was niet de bedoeling. jij zegt alleen maar dat het iets meer werk is omdat de honda van de TS een mini goldwing is. daar ben ik het met je eens. ik zeg maar dat eenmaal bij de carburateurs, het allemaal meevalt. want de carburateur van een goldwing ( of zit daar een kernreactor in? :+ ) is ongeveer hetzelfde als de carburateur van de cb500, of welke andere motor/carburateur dan ook!

wat betreft rambabbel, neem je nou alles letterlijk??? als ik zeg dat ik iemand een hart onder de riem ga steken, neem je dat ook letterlijk? mijn idee was om 2 extremen te gebruiken, namelijk een hele simpele motor en een goldwing als vergelijking, meer om aan te duiden dat je ongeacht de motor goedkoper bent met alles maar de gasschuiven. maar als monteur heb je de nederlandse taal niet zo onder de knieen, toch? moet een buitenlander je uitleggen wat een figuurstijl is? :W
:r

maar goed, genoeg off-topic!

@djalex: ik zie dat je in de buurt woont, als je ooit hulp nodig hebt, laat het even weten!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan