Carburateurset vervangen (25 KW naar vol vermogen)

djaxel

Die hard MF'er
2 apr 2008
643
0
Helmond
Hoi,


sinds deze week heb ik geen 25 kw verplichting meer, nu kost het een kleine 250 euro om het terug te bouwen naar vol vermogen. Er zijn ringen geplaatst in de carb. set

Nu zat ik zelf te denken aangezien een setje ringen al een kleine 80 euro is kan ik misschien net zo goed een tweede carb. set kopen a 100 euro (2e hands) en dan kan ik de motor over een jaar verkopen zowel met de vol vermogen en met 25 kw carb. afhankelijk van de gebruiker.

De reden hiervoor is dat ik dan geen gekloot heb met ringen plaatsen e.d. en de carb. is een paar schroeven + slangentjes overzetten !

Nu is eigenlijk mijn vraag, goed of slecht idee? (Redenaties e.d. erg welkom)
 
wat maakt het nou uit wat voor motor het is??? een carburateur is een carburateur, of je nou een cb500 of een goldwing rijdt! tank omhoog, carb los, 2 schroefjes los en die kleppen wisselen, that's it! kost veel minder tijd dan de hele carburatie vervangen en kost veel minder geld dan een 2de hands set carb kopen! de kosten van de keuring heb je in principe (als je het laat doen) so wie so, of je nou alles of alleen de kleppen vervangt!
 
wat maakt het nou uit wat voor motor het is??? een carburateur is een carburateur, of je nou een cb500 of een goldwing rijdt! tank omhoog, carb los, 2 schroefjes los en die kleppen wisselen, that's it! kost veel minder tijd dan de hele carburatie vervangen en kost veel minder geld dan een 2de hands set carb kopen! de kosten van de keuring heb je in principe (als je het laat doen) so wie so, of je nou alles of alleen de kleppen vervangt!

Dus als ik jou een goldwing geef en ik pak zelf een CB500, zijn we binnen dezelfde tijd bij de carburateurs? :')
 
Dus jij weet precies hoeveel werk het is, bij de motor van TS, terwijl er geeneens staat wat voor motor het is? :?
Nee, maar heb er wel ervaring bij met een ZXR. Kan me niet voorstellen dat het bij een andere motor ineens uren werk is....

bij veel motoren is het geen kwestie van even de tank omhoog.
ook zal de 25kw kit niet bij iedere motor hetzelfde zijn.
dus het type motor is wel relevant.
Vanzelfsprekend, maar die ringen lijken me redelijk overeenstemming hebben.
 
Laatst bewerkt:
hier, dat bedoel ik. ik hoef niet aan "andere motoren" te sleutelen. sterker nog, de goldwing is niet eens een motor als het aan mij ligt. en wat heeft dat te maken met het feit dat de gasschuiven vervangen sneller gaat dan heel de carburatie vervangen??? maar oh yey, meneer van 21 denkt dat ie zooooooveeeel ervaring heeft als monteur, dat ie zulke uitspraken mag maken. ik hoef geen reactie hoor.
 
hier, dat bedoel ik. ik hoef niet aan "andere motoren" te sleutelen. sterker nog, de goldwing is niet eens een motor als het aan mij ligt. en wat heeft dat te maken met het feit dat de gasschuiven vervangen sneller gaat dan heel de carburatie vervangen??? maar oh yey, meneer van 21 denkt dat ie zooooooveeeel ervaring heeft als monteur, dat ie zulke uitspraken mag maken. ik hoef geen reactie hoor.

Lees nou maar eens goed terug.

Ging om kosten van 250 euro voor terugtunen.

I rest my case, misschien snap je het gewoon niet.

En "meneer van 21".... _O- _O- _O- Hoe oud was jij alweer? Wou je ervaring gaan vergelijken? Kom maar op
 
chefke, ik ben 20, maar ik loop hier niet met een te lange neus doen alsof ik een oude iemand ben met extreem veel ervaring. jij klinkt gewoon arrogant, da's het probleem! leeftijd heeft er niks mee te maken!

en de vraag van TS was of heel de carburatie vervangen goedkoper was dan alleen de gasschuiven, niet of je sneller bij de carburatie van een goldwing kan dan bij die van een cb500.
 
ja, en ik bedoelde normale motoren, geen ruimteschip met stoel verwarming en plee! en ik weet heel goed wat ik zei, dus bewaar je advies voor jezelf!

@bok001: daar gaat het niet om! het gaat erom dat je eerst bij de carburatie moet, welke motor dan ook. en als je eenmaal bij de carburatie kan, is het sneller/goedkoper/simpeler om de gasschuiven te vervangen dan heel de carburatie. wat is nou zo moeilijk te begrijpen???
 
Pfffff :')

Gaan jullie eerst maar eens aan meerdere modellen sleutelen voordat je hier over probeert te oordelen _O-
Nou mijn welgemeende excuses als ik een verkeerde inschatting heb gemaakt. Doel was in ieder geval om de TS te helpen en ik verbaasde mij over de kosten van €250,- omdat het bij de ZXR zo kinderlijk eenvoudig is. Kennelijk is het 'no-time' bij deze motor verkeerd ingeschat.

Ik zie alleen nog nergens van jou concreet advies aan de TS en het gaat voornamelijk over je gelijk halen vanwege je ruime ervaring :?
 
@bok001: daar gaat het niet om! het gaat erom dat je eerst bij de carburatie moet, welke motor dan ook. en als je eenmaal bij de carburatie kan, is het sneller/goedkoper/simpeler om de gasschuiven te vervangen dan heel de carburatie. wat is nou zo moeilijk te begrijpen???
Ehm... het was niet de bedoeling om in deze discussie te mengen, maar goed. Maar omdat je me toch uitnodigt, ik ben het met Rambabbel eens. Zo ken ik er ook wel een paar: zuigerveren zijn zo vervangen als je eenmaal de cilinders eraf hebt.... Slaat als een tang op een varken, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
 
ja, en ik bedoelde normale motoren, geen ruimteschip met stoel verwarming en plee! en ik weet heel goed wat ik zei, dus bewaar je advies voor jezelf!

@bok001: daar gaat het niet om! het gaat erom dat je eerst bij de carburatie moet, welke motor dan ook. en als je eenmaal bij de carburatie kan, is het sneller/goedkoper/simpeler om de gasschuiven te vervangen dan heel de carburatie. wat is nou zo moeilijk te begrijpen???

Waarom zei je dit dan:

of je nou een cb500 of een goldwing rijdt! tank omhoog, carb los, 2 schroefjes los en die kleppen wisselen, that's it!

nee, maar dat zal niet veel schelen.

Je lult je er gewoon uit nu :z
 
Nou mijn welgemeende excuses als ik een verkeerde inschatting heb gemaakt. Doel was in ieder geval om de TS te helpen en ik verbaasde mij over de kosten van €250,- omdat het bij de ZXR zo kinderlijk eenvoudig is. Kennelijk is het 'no-time' bij deze motor verkeerd ingeschat.

Je begon zo netjes met je reactie...

Ik zie alleen nog nergens van jou concreet advies aan de TS en het gaat voornamelijk over je gelijk halen vanwege je ruime ervaring :?

:W
 
Right, nu gaat de discussie niet echt over het onderwerp maar over wie er beter is in wat....

Ik heb in duitsland ringen gekocht voor de deauville en die ga ik dus erin zetten,

Nu de belangrijkste vraag wat dien je nog af te stellen als je de ringen vervangt ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan