carburatie probleem

landoke13

MF'er
24 sep 2006
54
0
belgie
Hoi
ik heb weer eens een vraagje
ik ben aan een bandit 400 bezig die eigenlijk gekocht is om als vervang stukken te gebruiken voor als mijn wederhelft iets kapot heeft maar had hem toch liever eens aan de praat gekregen dan weet ik ook of alles werkt
de eerste cilinder wil enkel geven als de choke op staat dan word ook de uitlaat warm eens de choke afgezet word de uitlaat niet meer warm
ik heb de carbs al wel gereinigd maar dat zal aan de eerste niet goed gedaan zijn denk ik
eerst dacht ik aan de kleppen omdat die een beetje herrie maken zelfs na het stellen ervan maar niet dus ik heb er zelfs nu een ander blok onder hangen dat ik nog liggen had en hupsake hetzelfde probleem de eerste cilinder word enkel warm met choke
het rare is wel dat ik er eens mee heb gereden na de eerste werkzaamheden
maar nu dus niet meer
dus als de choke eropzit geeft de eerste cilinder en zonder niet meer
heb al ontstekingspoelen vervangen en nog wel vanalles
ga dan maar weer de eerste carb nog eens kuisen
maar zijn er bepaalde produkten die ik het best kan gebruiken
en naar welke gaatjes of sproeiers moet ik het felste kijken????????

groetjes
 
als je echt iets uit wil sluiten zou je kunnen proberen of je de carburateur van cil 1 kan wisselen met een van de andere 3, als het probleem dan verhuist weet je genoeg

verder kan je carburateurs ultrasoon laten reinigen, er is vast wel een garagist in de buurt waar dat kan
 
hoi
de carbs eens willen kan ik ook eens proberen maar aan de inlaatrubbers denk ik niet dat het kan hangen
heb al eens remmenreiniger erop gespoten als hij draaide en geen enkel effect
ook zouden dan de inlaatrubbers van de 2 blokken lek moeten zijn en dit zou toch wel een toeval moeten zijn
ga ze nog eens proberen te reinigen
maar als er iemand mij een goedkoop en perfect werkend produkt zou kunnen aanbevelen graag dan
zo leer ik welvan alles bij natuurlijk maar er kruipt ontzettend veel tijd in

groetjes
 
Hm.... als hetzelfde gebeurt bij 2 verschillende blokken met 2 verschillende setjes carbs (neem ik aan?) dan lijkt me de oorzaak niet in de carburatie etc. te liggen, tenzij toevallig de beide blokken hetzelfde probleem hebben.

Wat blijft er dan zitten dat niet vervangen is? Benzinekraan/toevoer, ontsteking (heb je andere bougiekabels, bobines etc. gebruikt?) etc. Ik zou daar eerst eens gaan zoeken.
 
hoi

ik heb ze juist er nog eens vanaf getrokken en carb een uit elkaar gehaalt en proberen te reinigen maar geen resultaat
als ik gas geef helpt ook niet uitlaat blijft koud
enkel met choke werkt hij blijkbaar mee
er zit wel een aluminium dekseltje op een sproeier dat ik er niet afkrijg
dit zit aan de kant van de votterkamer daar hebt ge een schroefje met een klein gaatje erin die de sproeier waar de naald inzit ook vasthoud daarnaast zit normaal een rubber dopje waar een sproeier achterzit en daar zit dus bij mijn set een dpje uit alu
dat ik er niet schijn uit te krijgen dus die sproeier die er achter zit kan ik niet eruit alen om te reinigen en ik denk dat daar het probleem zit
maar hoe krijg ik die eruit?????

groetjes

en bedankt om het meedenken
 
hoi

neen het zijn 2 verschillende motorblokken maar met wel dezelfde setcarbs
daar de eerste set helemaal niet wou gaan
met deze set na te kuisen draaide hij maar wanneer ik dan gas gaf viel hij gewoon stil
met deze set die er nu opstaat draait hij aar de eerste cil wil nie echt meewerken
niet dat ik die motor nodig heb maar leer graag bij en zou hem toch graag volledig aan het werk krijgen dan heb ik een goede reserve voor mijn lady
het is nu toch slecht weer vandaar
maar als het steeds tegenvalt is och nie fijn

toch zou ik dat alu kapje eruit willen krijgen
zodat ik de sproeier erachter kan kuisen


iemand en idee
 
hier ben ik weer
ik heb de eerste set carbs er nog eens opgezet en an geven de vier cilinders
maar met deze set heb ik het probleem da als ik gas geef en los laat de motor niet direct naar zijn stationair toerental terug valt maar zo langzaam naar beneden gaat
ik denk dat hier de naalden van versleten zijn of er ooit verkeerde zijn ingezet??
wie weet hier raad over

bij de andere set carbs heb ik bij de eerste dus waa het probleem zich zit een scheurtje gevonden daar waar dat alu kopje inzit dat ik er niet uit krijg en waar er normaal een rubberen stopje zit
ik denk dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn
maaaaaaaar hoe krijg ik dit dicht want dit gedeelte zit in de vlotterkamer en dus in de benzine

alle voorstellen zijn welkom

groetjes
 
hier een fotoke
full
 
hier ben ik weer
ik heb de eerste set carbs er nog eens opgezet en an geven de vier cilinders
maar met deze set heb ik het probleem da als ik gas geef en los laat de motor niet direct naar zijn stationair toerental terug valt maar zo langzaam naar beneden gaat
ik denk dat hier de naalden van versleten zijn of er ooit verkeerde zijn ingezet??
wie weet hier raad over

bij de andere set carbs heb ik bij de eerste dus waa het probleem zich zit een scheurtje gevonden daar waar dat alu kopje inzit dat ik er niet uit krijg en waar er normaal een rubberen stopje zit
ik denk dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn
maaaaaaaar hoe krijg ik dit dicht want dit gedeelte zit in de vlotterkamer en dus in de benzine

alle voorstellen zijn welkom

groetjes
Ik zou dat eerste setje eens uit elkaar trekken en alle onderdelen heeeel goed nalopen en waar nodig/mogelijk verwisselen met die van de andere set... denk dat dat je beste kans is, zeker ook vanwege dat scheurtje....
 
Terug
Bovenaan Onderaan