Carburatieprobleem Yamaha xj750j bwj 82

G Smout

Rookie
12 aug 2004
2
0
Niew Vossemeer
Beste M-f crew ik heb het volgende probleem:
Mijn Yamaha met constantvacuum carburateurs reageert niet direct op het terugnemen van het gas hij blijft te lang met een veel te hoog toerental draaien soms wel 4000 rpm maar pas na een tiental seconden wordt het toerental weer normaal+/-1000 rpm de gaskabel is onlangs vernieuwd en de gaskleppen sluiten wel direct! Wie heeft enig idee wat de oorzaak is van dit probleem? Ik zou het graag willen weten met vgr G Smout.
 
rij naar een wasstraat haal daar je tank eraf en spuit met water het vuil bij je carbs weg,daarna flink wat goedkope sileconespray erover dan is alles schoon en weer gesmeerd,het kan bij jou niks anders zijn dan straatvuil dat alles stroef en stram laat draaien waardoor je gasvlinderkleppen meer tijd nodig hebben om naar nulstand terug te keren,druk met een vinger maar eens op de synchroonschroeven dan merk je dat ie dat zetje nodig heeft om snel naar 1000 toeren te zakken.
correct me if i'm wrong *D

enne welkom op m-f als nieuweling :}

ps. ben je handig en goedkoop met overspuiten van een tank en zijkapjes ik zoek zo'n iemand,of hou je het liever bij de kwast '(
 
Bedankt meneer Ijgenwijs voor je tip ik ga dat zeker proberen met die wasstraat en die silliconespray en dan laat ik je het nog wel weten of het gelukt is!
PS ik ben wel handig met een kwast maar niet met een verfspuit!
 
Wasstraat?
Tja, is ook een optie, nooit aan gedacht.

Ik doe het als volgt:
Carbs demonteren om er goed bij te kunnen, dan vuil verwijderen. Let goed op dat je alle veren goed schoonmaakt (desnoods met tandenborstel (niet die van jezelf gebruiken, he)), wd40 gebruiken om alles lekker schoon te spuiten en in te smeren.
Als laatste carbclean gebruiken.

Mocht dat niet lukken dan zien we je wel op de XJ/XS pruts en pruttel (zie rubriek brikken en klassiekers).
 
Als ze niet precies synchroon staan doen ze dit ook.
En inderdaad lekkage (dus valse lucht) geeft dezelfde symptomen.
Testen doe je door tijdens stationair lopen wat remreiniger of zo over je inlaatrubbers te spuiten en luisteren of het toerental oploopt, zoja dan wordt er dus remreiniger mee naar binnen gezogen op een plek waar dat niet hoort!
 
Heb je dus een lek inlaat rubber spuit je je blok lekker vol met water als je hem in de wasstraat afspuit....

Water en motoren gaat niet echt lekker samen hoor, laat er door een deskundig persoon naar kijken voor het probleem alleen maar groter/duurder wordt.

Naar mij, bv...? Zoetermeer.
 
I.p.v. remmenreiniger kan je ook andere dingen gerbuiken zoals gewoon wat gas uit je (vakantie/hobby) brander. Of eigenlijk alles dat brand....

Check ook even de speling op je gashendel. Weinig speling zorgde er bij mij voor dat ie hoger bleef lopen.

De XJ is trouwens sowieso goed in hoge toerentallen produceren terwijl die stilstaat...maar dat terzijde O-)

HI
 
Terug
Bovenaan Onderaan