Carburatieprobleempje: sterke benzinegeur

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
26.184
774
Nieuw-Vennep
Ik heb sinds een paar dagen een klein probleempje met m'n carburateur, als in hij lijkt iets te lekken...

Van zitpositiegezien, de meest rechter ehh... carburateur van de vier is waar het probleem zich voordoet. De andere 3 dus niet... Ik heb er al wel naar gekeken, maar nog niet heel uitgebreid. Ik heb nu al een paar keer de carb met een doek schoongemaakt (alleen van buiten, heb nog niks losgehaald), dat lost het probleem tijdelijk op, maar na een paar uur stilstaan hangt er weer verse benzine onder. Staat meestal op de bok btw. Zal het eens met een nachtje jiffy proberen (dan loopt de benzine naar de andere kant zou je zeggen). Ik zal nog wel een fotootje plaatsen, maar ben nu niet thuis dus dat moet nog even wachten.

Wat me opviel was dat het tijdens het rijden (voor het rijden schoongemaakt) niet meer schijnt te lekken. Als hij dan een poosje stilstaat begint het weer. Daaruit concludeer ik dat het niets met druk of iets dergelijks te maken heeft. Maar waarmee dan wel? Ik snap er de ballen van :P

Het lijkt verder geen bijwerkingen te hebben (blok loopt ook perfect) maar het stinkt behoorlijk. Nou lig ik daar niet wakker van, maar de rest van de family is er niet zo blij mee, en vond het een idee als ik het even probeerde op te lossen.

Iemand ideeën? Kan het misschien overstromen zijn? Maar dat zou ik toch moeten merken bij de start (gaat ook normaal) zou je zeggen... het gaat echt maar om een paar druppels, het is niet eens genoeg om van de carb af te vallen zeg maar. Op het blok ligt ook niets. Is het makkelijk op te lossen of moet het zaakje uit elkaar? :/


Update:

Heb vandaag de carburateur (een stukkie) uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Probleem is er nog steeds, maar ik heb ook nog niet alles gedaan.

De floaters (plastic) bewegen (mijns inziens) soepel, maar of de daaraanvastzittende naald (dat ding dat de benzinetoevoer afsluit tenminste) ook goed meebeweegt zou ik zo niet kunnen zeggen, daarvoor zou ik hem verder uit elkaar moeten halen. Maaaar, dat durf ik niet zo goed :X De vlotters lijken gewoon in de rest van de carburateur "gedrukt" te zijn, ze zijn in elk geval niet vastgeschroefd.

Kan ik dit maarzo loshalen/trekken zonder het te beschadigen? Zou graag verder kijken maar wil het ook weer niet slopen :X
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je vlotters blijven steken waardoor de kamer overloopt. Waar de benzine dan vervolgens uit komt, zou je even moeten onderzoeken.

Als je wat benzine naast hebt gegoten, lijkt het me sterk dat er nog rest benzine is, want die zooi verdampt waar je bij staat.
 
Uit elkaar dus?

Naja, dan zit er niks anders op, ben morgen toch vrij dus dan klim ik maar in de sleutels :)

BTW: Het gas blijft soms heel kort hangen, keer met de koppeling spelen en hij valt weer naar stationair. Kan dat dezelfde oorzaak hebben? Los ik twee dingen in één keer op :)
 
Vlotternaald schoonmaken - nakijken
Vlotterbak niveua nakijken
pakking nakijken

Als je zegt dat je gas blijft hangen moet je eens de kabel wat minder strak stellen, of er wat kruip-olie in doen. Blijft deze dan nog hangen zou ik eens kijken voor een andere gaskabel
 
Ik denk typisch gevalletje van vlottertje blijven hangen,dat van gashendel lijkt mij dat de kabel zich ergens "ophangt" Of je stuurgewichtje zit te vast tegen je handvat aan(zelf n.l gehad...en zo dus te veel wrijving)

Suc6 ;)
 
Laatst bewerkt:
Gashandel zit dan helemaal dicht, da's het rare :P Misschien inderdaad het kabeltje... zal er eens wat kruipolie door spuiten :)

Stuurgewichtje is het niet, die zitten juist te los (krijg ik niet goed vast _O- )
 
Je kunt last hebben van een hangende vlotter. Met het handvat van een schroevendraaier tegen de vlotterkast tikken kan wel eens helpen.
 
Zal vanmiddag even kijken :Y

Heb hem btw tot op de carb uit elkaar gehad (en weer in elkaar :P ) maar de carb nog niet uit elkaar gehad wegens tijd/ruimte/handen gebrek, dus dat moet nog eventjes wachten :P
 
Laatst bewerkt:
Wordt verkocht bij pompstations, ongeveer 9 euri herinner ik mij als laatste; flesje verdelen over 2-3 tankbeurten want autotank is groter. Veel rijden.
Ik zelf heb ook last van wat benzine geuren als ik mijn motor na een rit thuis neerzet (laat hem meestal ff half uurtje buiten staan, dan de garage in) na een dag is het weg. Ook hiermee te maken? Overweeg namelijk dat spul wat je noemde even te kopen om het te gebruiken (maakt het uit welk type je koopt? Zullen vast wel 20 versies van zijn B| :X )

Alvast bedankt
 
Update: Heb vandaag de carburateur (een stukkie) uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Probleem is er nog steeds, maar ik heb ook nog niet alles gedaan.

De floaters (plastic) bewegen (mijns inziens) soepel, maar of de daaraanvastzittende naald (dat ding dat de benzinetoevoer afsluit tenminste) ook goed meebeweegt zou ik zo niet kunnen zeggen, daarvoor zou ik hem verder uit elkaar moeten halen. Maaaar, dat durf ik niet zo goed :X De vlotters lijken gewoon in de rest van de carburateur "gedrukt" te zijn, ze zijn in elk geval niet vastgeschroefd.

Kan ik dit maarzo loshalen/trekken zonder het te beschadigen? Zou graag verder kijken maar wil het ook weer niet slopen :X
 
Controleer vooral ook je olie. Je wil niet weten wat er kan gebeuren als de benzine daar ook in loopt.
Is je benzinekraan (vacuümkraan?) wel in orde?
 
Benzinekraan is tiptop :Y

Heb net even m'n olie gecheckt, ziet er normaal uit. Snap alleen niet helemaal hoe een lek/overstroming in/van de carb met de olie te maken kan hebben, aangezien de carbs niet door de motorolie gesmeer worden? :)
 
Laatst bewerkt:
Benzinekraan is tiptop :Y

Heb net even m'n olie gecheckt, ziet er normaal uit. Snap alleen niet helemaal hoe een lek/overstroming in/van de carb met de olie te maken kan hebben, aangezien de carbs niet door de motorolie gesmeer worden? :)
Andersom. Afhankelijk van de stand, hoogteverschillen van de gemonteerde onderdelen wil wel eens overstromende benzine in/onder de cilinder stromen, ook langs de zuigerveren en in de oliebak doordringen, dun spul als het is. Dan raakt je olie verdund èn de oliebak te vol, wat meerdere problemen kan opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan