Unruled
Joe Bar style
Ik heb sinds een paar dagen een klein probleempje met m'n carburateur, als in hij lijkt iets te lekken...
Van zitpositiegezien, de meest rechter ehh... carburateur van de vier is waar het probleem zich voordoet. De andere 3 dus niet... Ik heb er al wel naar gekeken, maar nog niet heel uitgebreid. Ik heb nu al een paar keer de carb met een doek schoongemaakt (alleen van buiten, heb nog niks losgehaald), dat lost het probleem tijdelijk op, maar na een paar uur stilstaan hangt er weer verse benzine onder. Staat meestal op de bok btw. Zal het eens met een nachtje jiffy proberen (dan loopt de benzine naar de andere kant zou je zeggen). Ik zal nog wel een fotootje plaatsen, maar ben nu niet thuis dus dat moet nog even wachten.
Wat me opviel was dat het tijdens het rijden (voor het rijden schoongemaakt) niet meer schijnt te lekken. Als hij dan een poosje stilstaat begint het weer. Daaruit concludeer ik dat het niets met druk of iets dergelijks te maken heeft. Maar waarmee dan wel? Ik snap er de ballen van
Het lijkt verder geen bijwerkingen te hebben (blok loopt ook perfect) maar het stinkt behoorlijk. Nou lig ik daar niet wakker van, maar de rest van de family is er niet zo blij mee, en vond het een idee als ik het even probeerde op te lossen.
Iemand ideeën? Kan het misschien overstromen zijn? Maar dat zou ik toch moeten merken bij de start (gaat ook normaal) zou je zeggen... het gaat echt maar om een paar druppels, het is niet eens genoeg om van de carb af te vallen zeg maar. Op het blok ligt ook niets. Is het makkelijk op te lossen of moet het zaakje uit elkaar?
Update:
Heb vandaag de carburateur (een stukkie) uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Probleem is er nog steeds, maar ik heb ook nog niet alles gedaan.
De floaters (plastic) bewegen (mijns inziens) soepel, maar of de daaraanvastzittende naald (dat ding dat de benzinetoevoer afsluit tenminste) ook goed meebeweegt zou ik zo niet kunnen zeggen, daarvoor zou ik hem verder uit elkaar moeten halen. Maaaar, dat durf ik niet zo goed De vlotters lijken gewoon in de rest van de carburateur "gedrukt" te zijn, ze zijn in elk geval niet vastgeschroefd.
Kan ik dit maarzo loshalen/trekken zonder het te beschadigen? Zou graag verder kijken maar wil het ook weer niet slopen
Van zitpositiegezien, de meest rechter ehh... carburateur van de vier is waar het probleem zich voordoet. De andere 3 dus niet... Ik heb er al wel naar gekeken, maar nog niet heel uitgebreid. Ik heb nu al een paar keer de carb met een doek schoongemaakt (alleen van buiten, heb nog niks losgehaald), dat lost het probleem tijdelijk op, maar na een paar uur stilstaan hangt er weer verse benzine onder. Staat meestal op de bok btw. Zal het eens met een nachtje jiffy proberen (dan loopt de benzine naar de andere kant zou je zeggen). Ik zal nog wel een fotootje plaatsen, maar ben nu niet thuis dus dat moet nog even wachten.
Wat me opviel was dat het tijdens het rijden (voor het rijden schoongemaakt) niet meer schijnt te lekken. Als hij dan een poosje stilstaat begint het weer. Daaruit concludeer ik dat het niets met druk of iets dergelijks te maken heeft. Maar waarmee dan wel? Ik snap er de ballen van
Het lijkt verder geen bijwerkingen te hebben (blok loopt ook perfect) maar het stinkt behoorlijk. Nou lig ik daar niet wakker van, maar de rest van de family is er niet zo blij mee, en vond het een idee als ik het even probeerde op te lossen.
Iemand ideeën? Kan het misschien overstromen zijn? Maar dat zou ik toch moeten merken bij de start (gaat ook normaal) zou je zeggen... het gaat echt maar om een paar druppels, het is niet eens genoeg om van de carb af te vallen zeg maar. Op het blok ligt ook niets. Is het makkelijk op te lossen of moet het zaakje uit elkaar?
Update:
Heb vandaag de carburateur (een stukkie) uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Probleem is er nog steeds, maar ik heb ook nog niet alles gedaan.
De floaters (plastic) bewegen (mijns inziens) soepel, maar of de daaraanvastzittende naald (dat ding dat de benzinetoevoer afsluit tenminste) ook goed meebeweegt zou ik zo niet kunnen zeggen, daarvoor zou ik hem verder uit elkaar moeten halen. Maaaar, dat durf ik niet zo goed De vlotters lijken gewoon in de rest van de carburateur "gedrukt" te zijn, ze zijn in elk geval niet vastgeschroefd.
Kan ik dit maarzo loshalen/trekken zonder het te beschadigen? Zou graag verder kijken maar wil het ook weer niet slopen
Laatst bewerkt: