Irene the Ténéré
MF'er
Yamaha XTZ660 Tenere van 92 met dubbele carburator.
De o-ring van de valve seat (sorry voor de termen in het Engels, ik woon in het buitenland en ken de correcte Nederlandse termen niet. 5 en 6 op de foto) was stuk en de carburator liep over. Dan maar alles vervangen en schoongemaakt. Gecontroleerd en needle valve/Seat en vlotter werken naar behoren. Als de vlotter boven staat (volgens specificaties - 25-27mm) komt er geen benzine (zelfs geen lucht) meer door. Maar, wat er nu wel gebeurt: blijkbaar doet de vlotter eerst zijn werk. Er loopt geen benzine over. Maar, de motor wil niet starten. En na soms meer dan 5 minuten loopt de carburator dan toch over. Wat kan het probleem zijn?
De o-ring van de valve seat (sorry voor de termen in het Engels, ik woon in het buitenland en ken de correcte Nederlandse termen niet. 5 en 6 op de foto) was stuk en de carburator liep over. Dan maar alles vervangen en schoongemaakt. Gecontroleerd en needle valve/Seat en vlotter werken naar behoren. Als de vlotter boven staat (volgens specificaties - 25-27mm) komt er geen benzine (zelfs geen lucht) meer door. Maar, wat er nu wel gebeurt: blijkbaar doet de vlotter eerst zijn werk. Er loopt geen benzine over. Maar, de motor wil niet starten. En na soms meer dan 5 minuten loopt de carburator dan toch over. Wat kan het probleem zijn?