Carburator vs Injectie

N

[N/A]

Guest
Kerels,

Ducati heeft het injectie ingespoten blok goed onder de knie, dat is duidelijk. Maar hebben onze Japanse vrienden dit ook aangezien die er veel later mee zijn begonnen ?? Het schijnt nogal agressief te reageren, voorbeeld: je rijdt met een GSX-R 750 op de snelweg met een gangetje van 140 km p/u en het schijnt dan vrij moeilijk te zijn om dan het toerental constant te houden. Met andere worden, dit lijkt mij niet prettig rijden op lange stukken op en constante snelheid. Is dit daadwerkelijk zo :? of valt dit allemaal wel mee ! Misschien kan iemand mij hier een reactie op geven. Ik kan natuurlijk zelf een proefrit maken hierop en het zelf ervaren maar misschien dat andere GSX-R rijders mij hierover hun ervaring willen uitwisselen.

Cya Marco
 
ik heb op een fiets gereden met injectie...het pakt wat mooier op...maar in de bochten vindt ik het inderdaad wat nerveus.

carbs mag misschien wat minder snel reageren...maar heeft nog wel steeds zijn charme...(over de ducs kan ik nix zeggen want daar heb ik nog nooit op gereden :) )
 
carb\'s werken altijd het beste, al is het de bedoeling van injectie om dat te benaderen.
De emissie eisen zijn wel gemakkelijker te controleren met injectie,maar who cares.
Waarom gebruikt kawazaki in de wsb carb\'s?
Ook hebben zij de ss600 gewonnen,zegt wel wat.
Maar vroeg of laat moeten we er allemaal aan geloven,helaas.
Het slurpt wel benzine.
En inderdaad,het hikt en stoot een beetje.
Maar bij ducati merk je dat niet omdat dat al stampers zijn,rij er maar mee in de stad!
Maar ducati RULEZZZZZ! :}
 
Bovendien kan je een carb afstellen en een injectie niet, zou dit gevolgen kunnen hebben als je een K&N filter monteert ivm de vergrote luchttoevoer of geldt dit alleen voor 2-takt ?
 
Mijn bike draaide anders niet lekker meer toen er een K&N (of HRC) opgekomen was hoor. Hij hield ie iedere keer in, vooral laag in de toeren.
Pas na het monteren van een open demper was dat voorbij. De extra lucht die hij ineens kreeg kon de computer blijkbaar niet verwerken.

Die stelling over injectie en zuipen kan je natuurlijk ook afschuiven op het feit dat motoren ook steeds meer pk-pakhuizen worden. Iedere nieuwe versie heeft weer meer power en zal dus automatisch meer verbruiken, carbs of injectie maakt dan ook niet meer uit.
 
Die stelling over injectie en zuipen kan je natuurlijk ook afschuiven op het feit dat motoren ook steeds meer pk-pakhuizen worden. Iedere nieuwe versie heeft weer meer power en zal dus automatisch meer verbruiken, carbs of injectie maakt dan ook niet meer uit.
Ben ik het niet mee eens.
Mijn R1 verbruikt bij heel rustig landschapjes bezichtigen 1:21!!!(<100km/u,en af en toe sprinten)
Op het circuit zakt hij wel eens onder of rond de 1:10.
Die 1:21 moet je eens met een nieuwe cbr600 proberen.
 
Een injectie is veeeeeeeeel gevoelig bij b.v het vervangen van een brulpijpuitlaat d.w.z een compleet!!!1 uitlaatsysteem vervangen.
Onlangs iets gezien op een kawaZX12,alleen maar ellende ook Ruud frederiks kwam er niet uit,teveel druk verschil o.i.d(rijd nu weer met het orginele uitlaatsysteem en weer goed)
Geef mij maar carberateurs,de nieuwe R1 heeft ook zo\'n kutinjectie erop zitten BAAAAAHHHHHHHHHH.
 
Grootste voordeel van injectie vind ik de perfecte koude start: meteen mooi rond lopen. Voor de rest inderdaad wat nerveus en zuipen...
Nou, 2000tpm bij start vind ik niet netjes (Honda inspuiting). Met mijn carbs moet ik hooguit een beetje gas bij geven na het starten (choke-mechanisme is zo slecht ontworpen dat het ook stuk MOEST gaan), dan loopt hij in het begin nog niet echt ideaal maar tijdens het aankleden (helm op, handschoenen aan, zadeltas erop) komt een hoop goed. Warm loopt hij 1000tpm.
 
Een injectie is veeeeeeeeel gevoelig bij b.v het vervangen van een brulpijpuitlaat d.w.z een compleet!!!1 uitlaatsysteem vervangen.
Onlangs iets gezien op een kawaZX12,alleen maar ellende ook Ruud frederiks kwam er niet uit,teveel druk verschil o.i.d(rijd nu weer met het orginele uitlaatsysteem en weer goed)
Geef mij maar carberateurs,de nieuwe R1 heeft ook zo\'n kutinjectie erop zitten BAAAAAHHHHHHHHHH.

Vervangingsuitlaatsysteem voor zx12 is geen probleem. Je moet wel even de stroom van de fiets halen zodat het injectie systeem zich opnieuw kan inregelen.
 
Op Woensdag 24 oktober 2001 09:50 schreef het volgende:
je rijdt met een GSX-R 750 op de snelweg met een gangetje van 140 km p/u en het schijnt dan vrij moeilijk te zijn om dan het toerental constant te houden.

Heb zelf een Xer uit \'99, ik rijd hier nu bijna 2 jaar op (reken,reken ongeveer 2 jaar dan :) ) en heb er nog nooit last van gehad, of je moet lekker in zijn 2 op de snelweg gaan rijden, de Xer staat juist bekent om zijn goed te regelen trotle...

Als deze moeilijk constant te houden was zou het ook niet zo\'n perfecte wheelie bike zijn :)

Adios,
 
Laatst bewerkt:
Bovendien kan je een carb afstellen en een injectie niet, zou dit gevolgen kunnen hebben als je een K&N filter monteert ivm de vergrote luchttoevoer of geldt dit alleen voor 2-takt ?

injectie systeem heeft geen last van snelle luchtfilters omdat de hoeveelheid aangezogen lucht wordt gemeten en en aan de hand van o.a. dat gegeven word de inspuithoeveelheid aangepast.

bij carburateurs is de afstelling vast gesteldt door de fabrikant en is alleen te wijzigen door met sproeiers e.d. te gaan wisselen dus als je dan een snel luchtfilter monteerd dan heb je grote kans dat de motor raar reageerd.

hoopelijk is dit duidelijk genoeg
:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan