carburatuers lopen over zx6r

speedjunky

MF'er
19 dec 2003
65
0
Harlingen
Na de motor uit de winterstalling te hebben gehaald, kreeg ik de motor niet aan de praat en was ie verzopen. De benzine zat zelf in het luchterfilterhuis.
Heb er nu eerst nieuwe bougies ingedaan en motor wou weer niet starten.
Dan maar opzoek gaan naar het probleem, deze heb ik gevonden maar snap niet hoe ik het weer kan oplossen. De beninze blijft namelijk maar lopen uit de carburateurs. We hebben hetzelfs zonder tank geprobeerd en zonder de pomp door de aanvoerslang die naar de caruratiers gaat op een tregter aan te lsuiten en daar benzine in te doen dan zie je dat de benzine gewoon weer uit de carburateurs loopt.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, dacht zelf eerst aan een vlotter die vasrt zit, maar lijkt me wat onwaarschijnlijk dat ze dan van alle 4 vastzitten, de motor loop nu wel maar alleen zonder de tank en dan op de benzine die in de carburatiers nog zit.
Ohja gaar om een zx6-r uit 1995.

greetz Johan
 
Na de motor uit de winterstalling te hebben gehaald, kreeg ik de motor niet aan de praat en was ie verzopen. De benzine zat zelf in het luchterfilterhuis.
Heb er nu eerst nieuwe bougies ingedaan en motor wou weer niet starten.
Dan maar opzoek gaan naar het probleem, deze heb ik gevonden maar snap niet hoe ik het weer kan oplossen. De beninze blijft namelijk maar lopen uit de carburateurs. We hebben hetzelfs zonder tank geprobeerd en zonder de pomp door de aanvoerslang die naar de caruratiers gaat op een tregter aan te lsuiten en daar benzine in te doen dan zie je dat de benzine gewoon weer uit de carburateurs loopt.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, dacht zelf eerst aan een vlotter die vasrt zit, maar lijkt me wat onwaarschijnlijk dat ze dan van alle 4 vastzitten, de motor loop nu wel maar alleen zonder de tank en dan op de benzine die in de carburatiers nog zit.
Ohja gaar om een zx6-r uit 1995.

greetz Johan

de vlotter zit ws vast. Dat is dat kunststof dingetje dat aan de onderkant van je carburateur zit. Deze blijft drijven op de benzine, zodra het benzineniveau hoog genoeg staat drukt de vlotter een kanaaltje dicht.

Je kan proberen met een schroevendraaier voorzichtig tegen de onderkant van je carburateur te slaan. Als het goed is kan je ze dan horen rammelen en misschien dat het net genoeg is om ze weer in beweging te krijgen.

Anders ff de onderkant van de carburateurs los schroeven en het asje waar ze mee zitten bevestigd een schoonmaken.

Als ie eenmaal is verzopen ff een tijdje starten zonder benzine toevoer en de gashendel volledig open. Na een tijdje start hij dan weer. Niet gelijk de benzinekraan weer open, want anders verzuipt hij wederom, maar eerst een stukje rijden en daarna pas open.
 
Nee, carb's er ff afhalen een schoonmaken. Vooral vlotternaalden en zittingen goed nakijken.
:^
Als je veel vuil tegenkomt, kan dit ook duiden op roestvorming in je tank.
Ik weet niet of de Zx6R standaard een benzinefilter heeft, want anders blijf je bezig met de boel schoonmaken en kunnen ook de sproeiers verstopt raken.
 
Hier vaak mee samenvallend want vuil=vuil, maar kan ook in zijn eentje gelijkaardig effect bewerken: de "overloop" is in feite vlotterkamer-ventilatie en als die niet volkomen vrij open is tussen buitenlucht en het binnenste van een/de vlotterkamer(s) dan houdt een lucht/damp-bel een vlotter omlaaggedrukt en heb je (ook) dit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan