Card Scala Rider in een Shoei NeoTec

oldsmelly

MF'er
21 mei 2008
240
0
Hoi allemaal,

Vandaag mijn Scala G9 binnen gekregen en deze gelijk op mijn Shoei Neotec gezet.

Maar ik twijfel over een paar dingen dus ik hoop dat er hier mensen zijn die een G4 of G7 op deze helm hebben.

1. Ik vindt dat na de installatie met de klem dan de hals insert wel wat makkelijk loslaat dus ik vermoed dat de klem net iets te dik is, wellicht beter dan om de "plakstrip" te gebruiken?

2. Er zitten in deze helm van die uitneembare oor uitsparingen (stukje dat samen met een stuk foam het gedeelte afsluit waar je speakers komen).. hebben jullie deze er weer ingedaan , dus boven op de speakers of deze eruit gelaten zodat de speakers bloot komen te liggen ?

bedankt alvast....
 
Laatst bewerkt:
Pak een stuk pijp 2cm diameter ofzo. Slijp de kanten goed scherp en zet de pijp op het foam en geef er een harde tik op met een hamer. Zo heb je een mooie ronde opening richting speaker en kun je het er gewoon op laten zitten.
 
Maar je had beter een andere communicatieset kunnen kopen. Eentje met eerst draad en dan boom ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik sinds kort de Q1 met de GT-air. Oorstukken eruit gehaald. Met oorstukken dempt het het geluid teveel. Bij mijn vorige helm, de Multitec, had ik de Q4 erin zitten. Hier had ik een stuk grijs fleece over de oortjes gezet zodat die wat zachter tegen mijn oren zat.
 
Ik heb de Rider Q2 in mn Neotec gebouwd, ging zonder enig probleem. Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij zitten de speakertjes bij mij achter de inserts. Bevestiging van de unit heb ik gewoon met de klem gedaan, zit als een huis.
 
Ik ga zo even een proefrit doen, ik heb nu nog de complete "oorstukken" erin zitten
maar ik vrees, zeker omdat ik ook oordoppen draag, het geluid erg zacht zal zijn (iPhone)..

Keep U all posted
 
Net terug van een ritje....

De oorstukken moeten er echt uit anders is het geluid erg zacht.
Maar goed daar merk je verder niks van, was even bang dat je pijn in je oren zou krijgen maar dat is gelukkig niet zo.
Het geluid is wel een heel stuk zachter dan de de src kraag die ik in mijn Schubert had zitten wat op zich raar is omdat ook dat een scala was.

Koppeling met iPhone was een makkie en luisteren naar muziek en bellen gebeld worden ging verder prima.

Al met al tevreden , maar had wel een tikje harder gemogen.
 
Ik heb de Rider Q2 in mn Neotec gebouwd, ging zonder enig probleem. Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij zitten de speakertjes bij mij achter de inserts. Bevestiging van de unit heb ik gewoon met de klem gedaan, zit als een huis.

Ik heb zojuist ook een Neotec aangeschaft en wil mn Q2 ook inbouwen, maar ik lees nu overal op het internet dat t inbouwen met de klem wat moeilijker gaat.

Heb jij dr veel moeite voor moeten doen, of ging t makkelijk en kijk ik dr veel te moeilijk tegenaan?

Ik zou t namelijk zonde vinden als ik mn helm direct na aanschaf zou beschadigen ;)
 
Ik heb een Midland BT Next in/op mijn Neotec en heb de plakhouder gebruikt. De speakers heb ik bovenop de oorstukken gelaten. Eronder was het geluid te zacht met oordoppen in en bovenop blijven ze met het klittenbandhoesje eromheen goed vast zitten.
 
Hiervoor had ik de Q2 op/in mn Raid 2 zitten en daar zat ie ook op geplakt.
Wil alleen eens kijken of t met zo'n plaat mooier gemonteerd kan worden.

In de Raid 2 zitten geen extra "pads" voor je oren maar ik kon alles heel duidelijk horen en ik rijd altijd met doppen.
Denk dat ik t eerst eens ga proberen door ze dr onder te plaatsen.

Was heel erg benieuwd naar de montage-methode en tegen welke problemen iedereen aan liep bij de Neotec aangezien ik dr diverse heb gezien al zwervend op t internet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan