Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een kant en klare motor kopen haalt alle fun van zelf iets ontwerpen en bouwen weg Patrick. maar nu is de vraag, hoe doe je het goed of waar laat je het goed doen?
Ik heb zeker eerst e.e.a. gegoogled. Zie voornamelijk over cardanassen van een bmw verschijnen, kwam ook de topic op mf tegen van Patrick zijn mooie project.Niet om het een of ander, maar als ik "cardanas verlengen" intik op google, krijg ik echt heel veel hits... zelfs een topic op MF zit tussen de resultaten waar een user een specifiek bedrijf noemt. Heb je uberhaupt gezocht of heb je meteen een topic aangemaakt?
Bedankt voor de info, zal hier eens verder naar kijken.als ik me goed herinner is de as van een VT800 langer en past verder 1:1. Zo geen idee meer hoeveel langer. De rest van de achterbrug moet je zelf dan nog uitzoeken. Op het amerikaanse forum (sabmag) is hier meer ervaring mee.
Nee niet kopuh.. maar heb even opgezocht en wel erg netjes gedaan, en mooi dat open stukje erin.zoals ik al eerder aangaf
er zit geen turbo op..
80 pkaaas?
max..
koppel is ook niet torenhoog...zelfde cardanas erbij zoeken en op de gewenste lengte goed aan elkaar plakken..
ik heb zelfs de cardan pijp open gemaakt.. dus je ziet de as bij mij draaien..
kopuh?
Het ligt er aan of het materiaal te verspanen is.Ik ben bezig met het verbouwen van een Magna vf700 uit '84. Nu wil ik om wat extra ruimte te krijgen kijken of ik de cardanas iets kan verlengen. Wie weet waar of wie mij hier mee kan helpen?
Groetjes Eric
Je bent te bang Zo spannend is het niet.De cardanas (aandrijfas) zelf verlengen is niet zo verstandig aangezien deze nadien weer 100% recht moet zijn en goed gebalanceerd.
De cardanastunnel van de achterbrug verlengen en ook de andere kant is eventueel zelf te doen mits je heel precies en alles weer zuiver recht en haaks in elkaar last. Wel extra versteviging in de buis ter plekke van de lasnaden maken.
Beetje lullig als onderweg je achterbrug knikt of breekt
Denk dat het ook nog even een kwestie is van het juiste gereedschap hebben, en weten hoe het te gebruiken.Je bent te bang Zo spannend is het niet.
Zorg dat je alles zo nauwkeurig mogelijk inspant in de draaibank, niet met een 3 klauw..
Zonder het juiste gereedsschap moet je niet aan zo'n klus beginnenDenk dat het ook nog even een kwestie is van het juiste gereedschap hebben, en weten hoe het te gebruiken.
Draaibank met meetklok, goed lasapparaat, niet iedereen heeft dit zomaar tot zijn beschikking.
Even een asje doorslijpen, en met de elektrode weer op de werkbank aan elkaar bakken gaat waarschijnlijk niet lang goed.
Ik denk dat dat niet komt door het verlengen van de as, meer door onkunde..Kende iemand die de cardanas van een V-Max verlengd heeft met x cm. Cardanbuis was verlengd met 3 gelaserde stukken van 10 mm staal.
De veerpoten kwamen ook onder een andere hoek te staan en de krachten erop waren niet te beheersen, want het cardanbuis en klok zitten met 4 bouten aan elkaar vast. Bij flink optrekken trokken de krachten de originele bouten en draad uit de cardanklok en rammelde alles los. Gelukkig geen ongelukken gebeurt, maar weet wat je doet.