cardan K1100 aanpassen

CustomPol13

Rookie
10 jul 2023
4
0
voor mijn K1100LT cafe racer project ben ik op zoek naar een passend cardan zodat de schokdemper achter in het midden komt te zitten ipv aan de zijkant.
Ik dacht een goed gekeken te hebben naar een voorbeeld wat ik online heb gezien en heb een cardan van een R1100 r besteld.
Echter is deze kwa ophanging iets smaller....

Sindsdien heb ik mij suf geGoogled echter ben ik er nog steeds niet achter wat de juiste oplossing is.

iemand hier ervaring mee of die weet waar ik info kan vinden/halen zodat ik de juiste cardan of oplossing vind?

alvast bedankt!
 
Hoeveel smaller? Een centimeter kan je nog met een ring of bus oplossen. Als het meer is zal je langere stompen moeten maken. Als je de vaste stomp rechts er in draait, komt je kardan nog redelijk midden in de tunnel uit? Dus kan je alleen links shimmen of moet je verdelen?
 
Hoeveel smaller? Een centimeter kan je nog met een ring of bus oplossen. Als het meer is zal je langere stompen moeten maken. Als je de vaste stomp rechts er in draait, komt je kardan nog redelijk midden in de tunnel uit? Dus kan je alleen links shimmen of moet je verdelen?
De oude cardan zit er nog in, ik ben vast onderdelen aan het verzamelen voor de winter, dus het is een beetje onnauwkeurig meten met de rolmaat.
Dan kom ik op ongeveer 40mm smaller.
Dus ik zat ook te denken aan een verleng-as/bus.
Het lijkt er echter ook op dat de aandrijfas niet helemaal lekker in lijn uitkomt. (ook dit is slecht te meten aangezien de boel nog in elkaar staat.
Dus vandaar hoopte ik dat er iemand was die deze truc ook al eens gedaan heeft😀
 
Ik heb een nog veel simpeler ombouw gedaan, een k75 voorzien van een k1100 cardan.
Is heel simpel als je de juiste set hebt, ik had echter een bij elkaar gescharrelde en dat was niet fijn.
Er zijn dus zo'n vijf verschillende lengtes as, overbrengingsverhoudingen, splines aan de bak, snelheidsopnemers en kleuren.
Zoek even verder naar websites, ik vond er een toen het te laat was 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan