Cardo Freecom 2+ geluid mixen etc.

BadBert

MF veteraan
Ik heb gezocht, maar niet gevonden wat ik zoek.... ook niet echt op internet (kan ook aan mijn zoekkunsten liggen hoor whahaha).

Ik heb een cardo freecom 2+, werkt op zich prima als ik communiceer met mijn broertje (bike 2 bike).
Als ik alleen rijd gaat het ook prima (nederland.fm op de telefoon aan, en evt tomtom-go app op de telefoon voor navigatie).
Ook bellen gaat prima.....

maar.... ik had begrepen dat ik alles zo in kan stellen, dat ik gewoon mijn muziek en/of tomtom kan horen (wat dus een app is op mijn mobiel), maar als ik ook communiceer met een andere Freecom, ik alles blijf horen, tot er gesproken wordt, dan gaat het volume van de rest omlaag, en kan ik horen wat er gezegd wordt.

Dat krijg ik dus niet voor elkaar..... Enige wat mij lukt, is als ik de freecom dus als intercom gebruik, ik HEEL ZACHT mijn muziek of tomtom op de achtergrond hoor, ookal wordt er NIET gesproken door mijn communicatie partner.....

Dit is toch wel onhandig moet ik zeggen, en nogmaals: ik begreep dat dit anders moet kunnen......
wie kan mij vertellen hoe, of helpen dit voor elkaar te krijgen?!
 
Laatst bewerkt:
Je kan in de cardo connect app instellen hoeveel hij het geluid van de muziek moet dempen tijdens een intercom call. Dit een stuk lager zetten. Weet even niet precies waar in het menu, kan ik niet checken want heb de cardo niet bij de hand.
Daarnaast het volume van de telefoon maximaal zetten op de telefoon zelf én in de cardo app.
Uiteraard ook audio mixing aanzetten in de cardo app, maar dat heb je al aan staan denk ik.
 
Thanks voor de tips, maar ik kan nergens instellen hoeveel de muziek moet dempen....
enige wat ik in kan stellen is "background music" bij de volume instellingen, maar dan hoor ik dus (ookal praat mijn communicatiepartner niet) de muziek maar zachtjes, en dus ook navigatie.....
Niets dempt o.i.d. tijdelijk tijdens het spreken.

Ik denk dat ik ergens een instelling mis ofzo....
Overigens staat de priority op "music" in de cardo app.
 
Goed, ik ben iets verder maar nog geen oplossing... en heb de instellingen van @jobe1273 nog eens nagezocht.

Ik kan inderdaad instellen wat de muziek moet doen "op de achtergrond" tijdens een intercom call. Als ik deze wat hoger zet, dan is muziek te horen en ook mijn navigatie tijdens een intercom gesprek (dus tussen 2 cardo's) op een lager volume dan normaal (ookal staat deze instelling op max)
echter.......

dit betekent dus dat als ik verbonden ben met mijn broertje, hij ALTIJD de boel dus met het ingestelde achtergrondvolume afspeelt. Zowel muziek, als de instructies van mijn navigatie.
Ookal zeggen we op dat moment NIETS tegen elkaar.

Prio staat op telefoon audio (music) in de cardo app zoals al eerder aangegeven.

Ik was in de veronderstelling dat je het zo kon hebben:
Muziek speelt op ingestelde "hoog" volume met af en toe de navigatie er erdoor komt....
Iemand spreekt, muziek gaat naar het ingestelde achtergrond volume, en spraak is goed hoorbaar.
stop met spreken, en muziek gaat weer naar hoog volume

Mijn telefoon mixt het volume van muziek en navigatie zelf al (als de navi gaat praten wordt de muziek tijdelijk zachter gezet).

Tips?!
 
Heb je het bedrijf Cardo al gebeld of gemaild? Zij kunnen je waarschijnlijk vertellen hoe je het voor elkaar krijgt.
 
Jep, heb ik gedaan, buiten de standaard reactie (automatisch) krijg ik op mail geen reactie.
Verkopers (dealers) die ik het heb gevraagd weten het ook niet. Die verkopen het spul alleen en hebben buiten het inbouwen van die spullen geen technische kennis in huis, die zeggen: mail voor technische support cardo even.

Dus ik dacht, laat ik de mensen van het MF eens om info en tips vragen :)
 
Jep, heb ik gedaan, buiten de standaard reactie (automatisch) krijg ik op mail geen reactie.
Verkopers (dealers) die ik het heb gevraagd weten het ook niet. Die verkopen het spul alleen en hebben buiten het inbouwen van die spullen geen technische kennis in huis, die zeggen: mail voor technische support cardo even.

Dus ik dacht, laat ik de mensen van het MF eens om info en tips vragen :)
O, slordig van Cardo dan. Ik heb het antwoord ook niet voor je. Succes!
 
Ondertussen heb ik reactie van cardo support (nou ja, een nederlandse dealer dan ;) )

deze vind het zeer vreemd dat de audio zich zo gedraagt als ik zeg.
We zijn dus samen aan het onderzoeken / herleiden wat het probleem is.

Ik weet wel (via 1 van de mensen waar ik contact mee heb en samen wel eens mee ga rijden) dat het voorheen wel goed werkte, maar "onlangs" is dit verandert (en onlangs schat hij in zo ergens begin van het motor seizoen 2021).

to be continued........
(en uiteraard laat ik hier weten wat de eventuele oplossing is.)
 
dit betekent dus dat als ik verbonden ben met mijn broertje, hij ALTIJD de boel dus met het ingestelde achtergrondvolume afspeelt. Zowel muziek, als de instructies van mijn navigatie.
Ookal zeggen we op dat moment NIETS tegen elkaar.

Tips?!

Als Sena gebruiker, zonder ervaring met Cardo zou ik denken dat 't spraak-kanaal open gehouden word en niet naar "standby" gaat en wacht tot ie iets oppikt om door te sturen.
Bij mijn Sena heb ik een keer het geluid zo hard gezet dat ik 't verschil kon horen tussen verbonden en verbonden met een beetje achtergrondruis.
Wat dus kan zijn is dat het spraak kanaal open gehouden word doordat 1 van beide kanten "ruis" oppikt?

Ik weet dat de ouders van een vriendin van mij wel eens duo-rijden en dat de vrouw altijd eerst "hard in de microfoon moest blazen" om 't spraak-kanaal te openen..... omdat zij dus de gevoeligheid heel laag hebben gezet.

Dus check je (eigen en die van je spraakpartner) gevoeligheid van de microfoon..... en/of zet die eens heel laag voor test.
 
@Okami_Xci dat is een goede.
Zou wel vreemd zijn dat het bij een nieuwe unit ook zo is, en ook bij een unit die het eerst prima deed, maar nu (na een software update lijkt het) niet meer.
De instelling is gecontroleerd en is hetzelfde als voorheen.

Ook is hetzelfde te constateren bij een test binnen in huis zonder verder geluid.

Ik ga eens met die instelling spelen en dat ook nog eens proberen! thanks
 
Terug
Bovenaan Onderaan