Cardo freecom 2x duo

Keizer436

Rookie
29 mrt 2024
1
0
Goedeavond,

Heb een Cardo freecom 2x duo set gekocht. Netjes alles aangesloten en gedaan in de helm.
Nu wil ik graag het intercom gedeelte laten werken met een passagier. Dus gewoon weg makkelijk met elkaar kunnen praten. Spotify, navigatie, bellen, enz allemaal niet nodig. Specifiek gekocht voor de intercom de communicatie met de bijrijder achterop.
Wat is het probleem: hoor af en toe de ander door de speakers maar kan niks terug zeggen, de ander hoort niks. Maar hoor ook allang niet alles wat de ander zegt.
Heb nu 1 Cardo geconnect met de app, en via pairing mode (rode lampje, bovenste knopje) de 2de rijder die achterop zit geconnect.
Bovenste knopje ingedrukt 1 maal, en gaan praten. Maar soms hoor je wat maar vaak niet, antwoorden lukt ook niet.

Of moeten beide cardo’s met 1 telefoon worden aangesloten? Maar dan stoort het Bluetooth signaal elkaar.

Uhm ja wat doe ik fout??

Van de week ook ontzettend lopen klooien met zo’n Freecom 2 setje. Geen idee hoe ik het gedaan heb, maar uiteindelijk werkte het (al blijf ik de kwaliteit niet je van het vinden, terwijl ze nota bene gewoon achterop zit).

Maargoed, aan dit antwoord heb je niks :) Overigens wel met twee losse telefoons gedaan.

Je moet de cardos connecten met je telefoon (of eigenlijk hoeft dat niet eens, maar wel zo handig). Ieder een cardo, aan een aparte telefoon.
Hoe je moet pairen staat wel in de handleiding of op youtube.
Mics moeten zo goed als bijna tegen je mond aan; en verder zou hij het altijd gewoon moeten doen..

vorig jaar ook probleem gehad, na een paar weken steeds wel/niet via intercom passagier kunnen horen. Terug gegaan naar Waypoint waar ik hem gekocht had, laten testen: deel waar de unit in klikt op de helm bleek contact niet goed te werken. Op garantie vervangen en daarna geen problemen meer.

Terug
Bovenaan Onderaan