Cardo Freecom4 gebruikers vraag

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.002
53.921
Kampen (Overijssel)
Een tijdje terug een duoset van de cardo freecom 4 aangeschaft, we zijn dus overgestapt omdat de freecom 4 meer mogelijkheden heeft dan het "goedkope" Chinese setje. Naast de eerste teleurstelling dat de cardo aplicatie voor iOS dus niet werkt, hoewel overal geadverteerd word dat dat wel zo is, probeerde ik, wat ook gezegd word, muziek te streamen terwijl je ook de intercom tegelijkertijd gebruikt. Waarmee bedoeld word dat wanneer je naar muziek luisterde op te telefoon deze zachter gaat zodra de ander tegen je begint te praten. Helaas lukte dat dus ook al niet. We hebben ze al wel geüpdatet.

Zijn er andere freecom4 gebruikers waarbij dit alles wel lukt? Lukt het me niet omdat we iPhones hebben?

[24-04-2017]

Na meerdere malen contact te hebben opgenomen met een interval van enkele weken nog steeds geen aanpassing.
De cardo freecom4 is dus waardeloos in combinatie met de iPhone en zijn IOS.
Nog steeds staat er in de advertenties dat dat wel kan, misleidend dus.
Knap waardeloos van Cardo dat ze niet leveren wat ze verkopen.
 
Laatst bewerkt:
De IOS app is nog niet geupdate (tenminste ik heb de freecom 2 maar dat zal het zelfde zijn als de 4)

Ik had een mailtje naar support gestuurd hier over:

Hello,

Thank you for contacting the Cardo Systems Support Center.

The Cardo SmartSet app has not yet been updated to include Freecom support. We hope to have this released within the coming weeks. We apologize for any inconvenience that this delay may cause.

Please feel free to contact us if we can assist you with any other questions.

Best Regards,

Justin Briggs
Technical Support
Cardo Systems, Inc.

Ondertussen doet de Android app het all, dus ik verwacht dat IOS niet lang meer zal duren.

Ik heb hem nog niet kunnen testen met de duo op het geluid van de stream en de intercom, dus daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven.
Ik hoop wel dat dat goed werkt want dat was voor mij ook een reden voor aanschaf.

Ondertussen wel dagelijks in gebruik en schakelen tussen radio en stream van telefoon enz enz werkt allemaal naar tevredenheid.
Misschien hebben anderen al met de duo getest
 
Wat wel werkte was dat de volume van de FM radio onderdrukt werd en je er gewoon doorheen kunt praten maar aangezien de FM band een heel ander ding is ben ik bang dat er weer teveel beloofd is.
Ik ben benieuwd naar het antwoord van de klantenservice/support.

Misschien dat het met een Android smartphone wel lukt.
Wellicht dat iemand dat kan bevestigen?
 
Net even geprobeerd met de luidsprekertjes op hogere snelheid. Waar de Chinese setjes het volgens m'n ega lieten afweten kon ze mij tot 150 goed verstaan. Ikzelf rijd met in oor en merk nu wel wat echt goede ruisonderdrukking doet. Zo heerlijk stil!

Hopelijk doen ze dat streamen eens goed updaten.
 
Nog maar eens een berichtje naar cardo gedaan, op mijn eerdere bericht (messenger, facebook) van meer dan een maand geleden kreeg ik gisteren "al" een antwoord. Begin toch wel spijt te krijgen van de aanschaf omdat de app toch ook een reden voor het aanschaffen was. Misschien ben ik de enige maar hun reactiesnelheid is toch ver onder de maat.
 
dus ja, sinds gisteren hebben wij ook de freecom 4 binnen. We hebben een duoset gekocht en direct in onze helmen geprikt.
Waarschijnlijk gevalletje niet de gebruikershandleiding aandachtig doorlezen maar als ik gekoppeld ben met mijn telefoon, navigatie en de vrouw word 1 van de drie automatisch afgekoppeld op het moment dat er het derde device word toegevoegd.
Hoorde de headset al zeggen dat zowel mijn navigatie alsmede mijn telefoon beiden als gps gekoppeld zijn...
Misschien maar opnieuw installen

ook heb ik op de cardo community gekeken of er een update beschikbaar is voor de freecom 4, maar kan hier geen duidelijkheid in krijgen.
Verbinding maken met Cardo updater werkt hier ook niet helemaal picobello.

De app zelf al wel geinstalleerd, maar niet veel mee gespeeld.
Eerst wil ik de verbindingen goed krijgen.

Het geluid is meesterlijk :9 :t
 
Android,
Maar kan er nog te weinig over zeggen.
Ga er vanuit dat het een foute instelling betreft.
Gisteren kon de vrouw op haar eigen motor mij niet verstaan en ik haar wel...
Haar telefoon dat ze had gekoppeld, daarvan kon ze niet de muziek horen in haar helm. Wellicht stond er een mute functie ergens aan.
Van de week nog eens ff prullen, want het moet gewoon goed werken .
 
Laatst bewerkt:
als ik muziek luister met mijn freecom 4 en ik koppel met een ander, dan hoor ik die praten, en gaat de muziek naar 10% of zoiets.

Nog niet tijdens het rijden geprobeerd, maar lijkt me dat de muziek dan op een gegeven bijna niet meer hoorbaar is.

Zou mooi wezen als je de demping van de muziek zou kunnen instellen tijdens praten.



Dus het werkt hier wel, maar nog niet perfect.
 
ok, zijn we dan weer.
microfoon was niet goed aangedrukt/aangesloten waardoor de vrouw mij niet kon horen.
En het pairen was niet gedaan volgens het bijgesloten verkorte handleiding.
Waardoor de telefoon en navigatie niet tegelijk konden connecten met mijn freecom 4.
1 werd er continue uitgegooid omdat ze beiden om hetzelfde kanaal ah vechten waren.
En ja, ik had dit alles uitbesteed aan de vrouw des huizes. Zij is over het algemeen beter in het aansluiten van diverse electronica spullen hier in huis. Deze x dus niet :N

Nu werkt het allemaal, maar er zijn nog wat geluidsinstellingen waarmee geëxperimenteerd moet worden.
Radiokanalen moeten nog worden ingesteld en dat soort zaken.
En op het moment dat ik instructies krijg van de navigatie, word de vrouw geheel weggedrukt.
Ik meen dat het ook zo zou moeten zijn dat haar stem naar de achtergrond gaat ipv geheel weg.. :?
 
Nu ik bij jullie merk dat het muziek streamen vanaf de telefoon wel lukt heb ik eens lopen 'klötèn met het pairen en zodra de muziek weggedrukt werd meteen weer op afspelen gedrukt op de telefoon en na twee keer aandringen lukte het om m'n muziek te streamen terwijl er ook doorheen gesproken kan worden. Dat het niet lukt op de manier waarop het omschreven word in de handleiding is dan wel weer een miserabele toestand voor zo'n dure cardo en de valse beloftes. Dat die domme app nog steeds niet werkt is gewoon belachelijk. Het idee dat je de volumes van de verschillende bronnen op gewenste niveau kon gaan mixen zoals bij een mengtafel was de reden voor aanschaf. Ik rijd met de telefoon op de cockpit als navigatie, kan dan makkelijk schakelen naar de app om bij te stellen, jammer maar helaas geplette vette pinda.
 
Inmiddels lang weekend Duitsland gedaan samen met de vrouw, ieder op zijn/haar eigen motor.
Beiden telefoons gekoppeld met ieder zijn headset.
Vrouw luisterd haar mp3's.
Navigatiesysteem a zumo 550 gekoppeld.
En uiteraard met elkaar gekoppeld.

Van tijd tot tijd kreeg ik geen gesproken aanwijzingen meer binnen vd navigatie.
Terwijl mijn headset toch verbonden was met de nav.
En de verbinding tussen de vrouw en mij was soms weg. Moesten we dan zelf weer tot stand brengen.

Ik zal me waarschijnlijk nog verder in moeten lezen, en die zumo uit het raam werpen.
Lijkt me sterk dat het aan de freecom 4 ligt.

Hoedanook,. Valt me allemaal nog wat tegen die wegvallende verbinding met elkaar en het soms missen van nav-geluid.
Dacht dat ik een plug & play set had aangeschaft 🤔
 
Dacht dat ik een plug & play set had aangeschaft 🤔


In de wereld van elektronica is het eigenlijk altijd eerder "plug & pray (that it works)"...

Veel (embedded)software tegenwoordig word geschreven met de 'motto': "It compiles, ship it"....
en bugs lossen we wel op als er veel van verkocht zijn... onder het mom van: 'customer service'
 
ik heb ook een vraagje we hebben de freecom 2 en ik heb een gramin navi met bleuthoot, dan zou je ze toch moeten kunnen koppelen, maar dat lukt niet.
 
Ik krijg net een mail dat er een nieuwe cardo applicatie is voor iOS.
Vol verwachting klopt m'n hart en ik ga nu maar eens benedenladen :)
 
Heb die mail ook net gekregen.

Moet je dus wel die nieuwe firmware voor downloaden, heb nog geen release notes kunnen vinden.


Verder ervaar ik het volgende probleem, en heb ook een workaround gevonden.

Probleem: Op de snelweg pakt de freecom windruis op als Vox input, waardoor mijn vriendin en ik worden onderbroken. Hier hadden we regelmatig last van, waardoor we dus niet meer konden communiceren.

Onze oplossing was: VOX uitzetten. We gebruikten dit toch niet.
 
ja vox hebben wij ook uitgezet, als je vaak in je zelf praat is dat geen fijne optie ;)
 
dus...

soms vallen de gesproken route-aanwijzingen van de Zumo 550 gewoon weg op de freecom4.
Het opnieuw opstarten van of de freecom 4, of de navigatie lost het probleem tijdelijk op :N
Dit is dus echt niet grappig.
En toch denk ik dat het aan de freecom ligt.
Iemand een idee hoe ik dat kan uitsluiten?

edit,

kutCardo-updater

edit,

De oplaadkabels/data overdrachtkabels die erbij zitten zijn echt van kansloze kwaliteit.
Opladen gaat prima, maar dataoverdracht was een hel. Kon de update naar 1.1 niet maken, en na wat vloeken heb ik beide kabels vervangen door een telefoonlaadkabel van samsung.
Aansluiten, updaten en klaar is basman.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan