Cardo G9 - accu gedoe

blarp

Die hard MF'er
13 nov 2007
930
397
Breda
Zo.
Accuprobleem met de Cardo opgelost.
De nieuw geïnstalleerde "inwendige" accu was na een jaar ook brak aan het worden.
De 3100 mAH Lipo zit met duolock vast (dus afneembaar).

Lekker de hele week ww -verkeer met in flight muziek & radio zonder te laden.

(jaja ik weet het - je mag niets op je helm plakken. Ik doe het toch.
Aan de andere kant heb ik ook duolock zitten voor de camera)
full
 
Zie het als een soort antwoord.

In plaats van het dure ding weg te werpen en een nieuwe aan te schaffen, heb ik het ding een extra leven gegeven. Op zijn minst goed voor het milieu.

Misschien hebben sommige mensen er wat aan. En het is een soort van techniek.

Dat en natuurlijk eeuwige roem en grenzeloze populariteit.

:)
 
Zie het als een soort antwoord.

In plaats van het dure ding weg te werpen en een nieuwe aan te schaffen, heb ik het ding een extra leven gegeven. Op zijn minst goed voor het milieu.

Misschien hebben sommige mensen er wat aan. En het is een soort van techniek.

Dat en natuurlijk eeuwige roem en grenzeloze populariteit.

:)
:t
 
Zo.
Accuprobleem met de Cardo opgelost.
De nieuw geïnstalleerde "inwendige" accu was na een jaar ook brak aan het worden.
De 3100 mAH Lipo zit met duolock vast (dus afneembaar).

Lekker de hele week ww -verkeer met in flight muziek & radio zonder te laden.

(jaja ik weet het - je mag niets op je helm plakken. Ik doe het toch.
Aan de andere kant heb ik ook duolock zitten voor de camera)[afbeelding]
Die grijze tape op het vizier staat ook erg intelligent. :}
 
Ik ben erg blij met het opbouwend commentaar dat ik hier mag ontvangen!

Ook begrijp ik dat het vruchtbaar zou kunnen zijn e.e.a. nog wat toe te lichten:

Ik rij dagelijks ca 120 km ww verkeer, en op de saaie snelwegen is het prettig de tijd te verdrijven met podcasts of radio. Het is dan enigszins irritant als geluid of bediening plotseling crasht of juist keihard onstopbaar en onbedienbaar doorschettert. Ook al heeft het ding een nacht aan de lader gehangen.

Ik vind het bovendien een uitdaging om "planned obsolecence" te slim af te zijn.

De 120 gram accu lijkt niet te veel van de nekspieren te vergen.

Terzijde: Op mijn route heb ik zowel heen als terug ca 3 kwartier de laagstaande zon in mijn gezicht.
Daar helpt die zwarte tape goed tegen.

Vooral fijn tijdens het filteren tussen het slapende spitsverkeer.

Een zonnebril helpt mij niet genoeg.

Tja - Mooi is he niet. Ik ook niet. Maar ik hoef het niet te zien :)

Natuurlijk zijn er betere oplossingen! laat mij laven aan jullie wijsheid! :-)
 
Ik plak ook die tape op mijn vizier met lage zon in mijn plaat. 3 strookjes bovenaan. Meer zicht dan zonder die tape kan ik u vertellen. Ik laat het er niet op zitten maar is een prima fieldfix toch.
 
Ik ben ook wel van het beunen en rommelen, maar snap het commentaar wel. Had je de accu niet weg kunnen werken of dmv een kabeltje in je jaszak kunnen stoppen? In je helm is geen goed idee met een lipo, daarbuiten misschien eigenlijk ook niet..

er zijn mensen die het niets boeit, er zijn mensen die kosten wat het kost voor het allermooiste gaan. Als dit voor jou werkt zeg ik chapeau! Niks op aan te merken, maar hou er rekening mee dat dit voor velen geen oplossing is.

Tape heb ik nog nooit nodig gehad?
 
Geen idee, maar iets zegt me dat alle problemen over zijn als TS dat rare kastje en de tape van zijn helm afhaalt. Dan is dat stukje bomgordel waarschijnlijk ook overbodig geworden.

Je hebt geen idee of je wel of niet het topic hebt gelezen?

Maar om antwoord te geven op je vraag, als hij dat kastje van zijn helm af haalt is hij weer terug bij af, dus dat helpt niet ;)
 
Dus al die vloggende politie/ambu motoren met gopro op de helm moeten de helm ook niet gebruiken waar hij voor gemaakt is?

Het is geen fraaie oplossing maar zal die platte accu nu echt zo veel erger zijn dan een gopro? Of de cardo zelf?

Ik zou persoonlijk de accu van de cardo vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan