Cardo JBL speakers

Ik rijd ook al een paar jaar met de JBL's i.c.m. een Freecom 4+, werkt en klinkt perfect. Zowel voor muziek, navigatie en natuurlijk flitsmeister;). Muziek klinkt helderder en zuiverder als je ze gebruikt met op maat gemaakte doppen die de windruis voor je wegfilteren
 
Cardo Packtalks (en wellicht andere modellen) hebben een 3,5 mm aansluiting waar de speakers aan zitten. Die kun je dus ook gebruiken voor een in-ear koptelefoon. Ik gebruik dat soms op hele lange ritten.
 
Cardo Packtalks (en wellicht andere modellen) hebben een 3,5 mm aansluiting waar de speakers aan zitten. Die kun je dus ook gebruiken voor een in-ear koptelefoon. Ik gebruik dat soms op hele lange ritten.
Kan je dan niet gewoon die losse upgrade speakers van JBL aansluiten op de 3,5mm aansluiying van je telefoon?

Heb je die hele cardo niet meer nodig
 
Ah ok, de Sena heeft vaste bedrading zo te zien, dus denk dat ik niet ontkom aan het kopen van een Cardo dan
 
Ik rijd ook al een paar jaar met de JBL's i.c.m. een Freecom 4+, werkt en klinkt perfect. Zowel voor muziek, navigatie en natuurlijk flitsmeister;). Muziek klinkt helderder en zuiverder als je ze gebruikt met op maat gemaakte doppen die de windruis voor je wegfilteren
Ik heb dezelfde set en dezelfde ervaring.
Met oordoppen klinkt het inderdaad allemaal beter tijdens het rijden.
Wat moet je in vredesnaam met muziek in je helm op een motor ?
Als ik woon-werkverkeer rij vind ik het heerlijk om gewoon radio te luisteren, en handig met file meldingen.
Tijdens plezier ritten luister ik alleen wat de directrice te melden heeft, als ze voor of achter mij rijd.
 
Cardo Packtalk Bold JBL hier
IMG_20230226_010203.jpg


IMG_20230226_221229.jpg


Prima geluid: rijke sound en goede bas.
Heb uit de MP3's op mijn smartphone een playlist van zo'n 50 nummers samengesteld voor op de motor. Veel up-tempo muziek, vind het lekker om daarmee onderweg te zijn 🏍️😎.

Voordeel bij Cardo is dat je 'm kan instellen op "adaptief", dus het volume wordt aangepast op het omgevingsgeluid. Werkt prima!
 
daar krijg ik nooit mijn helm overheen en die sluiten ook niet goed af qua windgeruis

Ik heb geen probleem met de MEE M6 Pro's die ik daarvoor gebruik, passen in de helm, en door de oor beugels verplaatsen ze ook niet tijdens het opzetten, en met de (toen) meegeleverde Comply Memory Foam tips houden ze windgeruis goed tegen.
Op- en afzetten van de helm wordt wel wat omslachtiger, zeker icm met de Cardo die ik gebruik, vandaar dat ik ze eigenlijk alleen op lange ritten gebruik.
 
Ik heb maar een afspraak gemaakt.bij Audinc voor een setje oordoppen met geluid voor als ik m'n potje op heb, ga voor een Cardo Edge met de JBL 45mm speakers voor m'n nieuwe integraal die ik nog ff moet uitzoeken, denk Shoei GT Air II.
 
Ik heb mijn Audinc oordoppen inmiddels binnen, geniaal! Ik heb de extreme filters erin, ik hoor de motor nog wel en gebulder van de wind in de verte als ik met 150 met vizier open rij, verder gewoon volledig heldere en lekker muziek!

Bedankt voor de tip!
 
Ik heb mijn Audinc oordoppen inmiddels binnen, geniaal! Ik heb de extreme filters erin, ik hoor de motor nog wel en gebulder van de wind in de verte als ik met 150 met vizier open rij, verder gewoon volledig heldere en lekker muziek!

Bedankt voor de tip!
ik neem aan dat je het type met built in speakers hebt dan?
Hoe werkt dat dan met helm afzetten? Hangen die dan gwn los te bengelen?
 
Ik ben van de oudere generatie en vind muziek onderweg best ‘gezellig’…soms zet ik het ook uit.

Bij mijn Midland set gaat het geluid harder bij meer snelheid, kan ik middels de app de mate van ’agc’ regelen.
Ook bij mijn cardo Freecom 2+ gaat het volume harder bij meer snelheid. Gewoon bij 150 km nog heel lekker muziek luisteren
 
Ik heb mijn Audinc oordoppen inmiddels binnen, geniaal! Ik heb de extreme filters erin, ik hoor de motor nog wel en gebulder van de wind in de verte als ik met 150 met vizier open rij, verder gewoon volledig heldere en lekker muziek!

Bedankt voor de tip!
Ik heb n.a.v. dezelfde tip ook een afspraak gemaakt. Ik heb een Shoei Neotec II met Sena SRL Mesh en krijg na een uurtje rijden ontzettende pijn aan mijn oren. Ondanks dat ik al in mijn gloednieuwe helm heb zitten hakken en snijden, blijven die speakers gewoon zeer doen. Ook vind ik het geluid idd tegenvallen zodra ik ga rijden, dus die Audinc dingen zijn misschien voor mij ook wel een goede oplossing.
 
Ik zweer erbij. Zoals ik eerder schreef: had ik jaren eerder moeten aanschaffen.
 
Tip:



Jaren eerder moeten doen. Perfect helder geluid en volume kan VEEL lager dan over oordoppen en windruis heen moeten komen.
Ik heb ze vandaag binnengekregen en het geluid van de muziek is in ieder geval super! Toevallig net nog met de Sena speakers een lange rit gemaakt met zere oren tot gevolg. Hopelijk was dat de laatste keer. Ik heb er ook een microfoon bij, zodat ik telefoongesprekken kan voeren. De Sena heb ik nu niet meer nodig en ga ik heel gauw uit mijn helm halen. Nog bedankt voor je tip!
 
Je kan ze ook in de AUX van de Sena doen.
Dan behoud je de functionaliteit daarvan.
 
Ik heb shure in ears op mijn cardo PACKTALK. Werkt perfect. Ook van die maatdoppen met ingebouwde speakers van Pluggerz, maar de shures zijn beter. Dempen erg goed en geven loepzuiver geluid. Cardo met speakers moest ik op 80% zetten, met de pluggerz op 50% en met de shures kan hij op 10% volume.
Enige nadeel van de shures is dat je de pluggerz makkelijker in je oren doet.
 
O, echt? Ik heb er nog niet naar gekeken, morgen maar eens doen. Kan ik de speakers en microfoon van die Sena afhalen dan? Ik ben ook zo heerlijk technisch :+
Hangt van je sena af.

Ik gebruik de microfoon van sena en de unit. Met audinc in ear speakers in de aux port.
De speakers van de sena liggen ergens in een doos.
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Terug
Bovenaan Onderaan