Cardo met JBL speakers in een Schubert C3 Pro

Skip1972

MF'er
24 mei 2020
193
83
Ik ga waarschijnlijk de Schubert C3 Pro aanschaffen. Nu vraag ik me af of iemand hier deze helm heeft met een Cardo intercom en de JBL speakers.
Past dit goed en liggen de speakers vlak met de rest? Dit om eventuele tegenvallers te voorkomen...
 
Moderne helmen van A-merken zijn er meestal al op voorbereid. Het zou eigenlijk raar zijn als het wel problemen geeft.
 
Moderne helmen van A-merken zijn er meestal al op voorbereid. Het zou eigenlijk raar zijn als het wel problemen geeft.
Eens, maar in mijn, toen wel budget, HJC staken de JBL boxjes.echt wel uit en drukte het harde plastic op mijn oren...
 
Eens, maar in mijn, toen wel budget, HJC staken de JBL boxjes.echt wel uit en drukte het harde plastic op mijn oren...
Klopt. Dat was jaren geleden veel meer een probleem dan tegenwoordig. Bij de C3 Pro mag je dit probleem niet verwachten aangezien Schuberth hier zelf ook een intercom set voor levert.
 
Als je hem nog moet kopen, ik ben naar RAD gereden, was veruit de beste "goeie prijs en passen" prijs die ik kon vinden
Mijn maat laat.ik naar mijn woonplaats komen in zwart glans....299 euro.. Als dat niet lukt dan is de matzwarte van RAD zeker een alternatief...

.
 
Maar ik vond de C4 pro geen echte Schuberth qua kwaliteit.
Was gisteren in de winkel en daar werd dit ook gezegd.
Het bleek dat de periode waarin C3 ontwikkelt is nog een echte Schuberth was. Zoals bij zoveel bedrijven is die periode Schuberth overgenomen door een investeringsmaatschappij. Dat betekent normaal gesproken dat alles moet wijken voor maximale winst. In deze periode is de C4 ontwikkelt welke dus tegenviel. Bij Schuberth zijn toen de ogen weer geopend en heeft men met de C5 weer geprobeerd om de oude Schuberth terug te brengen.
 
Inbouwdiepte valt mij toch wat tegen...Speakers zijn niet mooi vlak met de rest.... Heb een beetje warme lepel techniek gebruikt. Dit helpt wel wat, maar vlak is het zeker nog niet....
 
klopt..maar ik voel ze...tegen mijn oren. Maar heb een hele dunne balaclava er bij gehaald en dan gaat het beter...
Ik denk ook dat ik gewoon een lastig hoofd heb. Had eerst een HJC gekocht.. met als gevolg pijnlijk oor en na een anderhalf uur rijden een dikke striem op het voorhoofd en helaas hoofdpijn.
Nu met de Schubert ook aardig wat gewenning nodig. Hopelijk verbeterd het gevoel nog.
 
Welkom bij de club, m'n HJC klapbakkes-helm 1x gedragen en hangt hier nu als ornament / leenhelm ( ofzo ) maar aan de muur.

Die Schubert had trouwens ook de hete-lepel behandeling nodig voor ie geen last meer veroorzaakte op m'n kruin.
( zenuwpijn ofzo ? noemde iemand ? ) je word er helemaal lijp van.

Toch zit bij mij dan weer die cardo strak er in, en merk ik niks van die speakers..
Heb net even gekeken, en ze vallen zelfs vrij diep in de oorschelp dingen, als in "er helemaal in"

Behalve dan dat ze niet hard genoeg kunnen, want oordoppen werken eigenlijk net iets te goed :)
( en ja, die met filters geprobeerd, maar ... verdraag alleen die schuimpjes.. en die dempen nu eenmaal alles )
 
Als HJC absoluut niet op je hoofd pas. Moet je Shoei eens proberen. Deze is bedoeld voor een ander vorm hoofd. Shoei en Schuberth zitten wat vorm van het hoofd in dezelfde vijver te vissen. HJC in een andere vijver.
Daar bovenop heeft Shoei nog "Personal Fitting" Als het net niet helemaal lekker zit, kan het aangepast worden.
De Neotec 2 is nu ook gunstig te kopen omdat de voorraad op moet vanwege de Neotec 3
 
Terug
Bovenaan Onderaan