Cardo Scala Rider en windgeruis

2servebeer66

Rookie
22 apr 2015
1
0
Ik ben van plan een Cardo Scala Rider aan te schaffen maar voordat ik dat doe wil ik weten wat de bijdrage van de "click-on" is aan het windgeruis. Ik bedacht me dat het eigenlijk wel raar is dat ik een klein vermogen uitgeef voor een stille helm om er vervolgens accessoires op de plakken.

Hebben jullie ervaring hiermee?
 
Ik heb zelf de Sena 20s en die zit dus ook op de zijkant van m'n helm. En ik kan nou niet echt een verschil horen (als de sena uit staat). Volgens mij zijn andere factoren veel belangrijker voor windruis in de helm.
 
Ik heb nu een Schuberth C2 met Cardo G4, eind deze week wordt die vervangen door een Schuberth C3 Pro met een Sena S20.
Met de laatste combi heb ik dus nog geen ervaring. Maar bij de C2 en de Cardo G4 rij ik al meer dan 4 jaar. Daarbij heb ik wel een fractie meer windgeruis gemerkt aan de kant van de opbouw. Maar daar raak je heel snel aan gewend en dan valt het je niet meer op.

Bovendien: aan die Cardo kun je GPS, je telefoon en je MP3 aansluiten. Als je geluid daarvan afspeelt, dan valt het beetje windgeruis sowieso helemaal niet meer op.
 
Ik heb een Q3 set, kan van meer windruis niet spreken, prima set trouwens. Was altijd sceptisch voor die dingen maar nu ik hem eenmaal heb wil ik niet meer zonder, werkt tot wel 1 km ver. Heel handig met een vrouw die nog maar net begonnen is met motorrijden.
 
rij met de G4 nu een jaar of 4, met een Nolan N85.
extra windgeruis valt en staat veel met het type motor/windbescherming.
achter groot scherm geen enkel verschil, vol in de wind hoor je hem niet, tenzij bij zijwind.
m.a.w. alles wat je op je helm plakt zal vroeg of laat extra lawaai maken.
zijn maar 2 oplossingen voor:
1: niets op je helm plakken
2; standaard met goede oordoppen rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan