Cardo Scala Rider Freecom 2 VS SENA SF2

17 okt 2016
110
0
Katwijk aan Zee
Geachte lezer,

Mijn kameraad en ik willen graag een duo setje communicatiesystemen aanschaffen, en twijfelen nu tussen de Cardo Scala Rider Freecom 2 en de SENA SF2. Heeft iemand misschien ervaring, of kan iemand mij advies geven over welk setje wel of juist niet aan te schaffen?

Ik heb de volgende twee systemen gekozen vanwege de prijs, en de mogelijkheid om op een afstand van ca. 300 meter van elkaar af te communiceren. We rijden als het even kan 3 keer per maand samen, en dan ongeveer 1,5 uur per keer.

Alvast bedankt voor jou reactie!
 
Geen ervaring qua communicatie, maar let erop dat je van Cardo wel de Freecom 2+ neemt. Ik heb de gewone 2 en die is alleen geschikt voor communicatie op dezelfde motor - daar verder geen ervaring mee, want ik gebruik 'm alleen voor muziek. De 2+ is wel geschikt voor communicatie tussen motoren (500 meter).
 
Dat is toch al een groter bereik dan die 300mtr die je aangaf?
Persoonlijk is een km wel een minimum, kun jij zomaar anders vinden hoor.

De 300 meter had ik genoemd, omdat ik dacht, dat je vaak toch niet veel verder bij elkaar vandaan rijdt. Bij de Freecom is de maximale afstand 500 meter, bij de Sena is dat maximaal 800 meter. Anders wordt het wel snel een stuk duurder. En voor de weinige tijd die ik al rijdt, vind ik het dat ook niet waard.
 
De 300 meter had ik genoemd, omdat ik dacht, dat je vaak toch niet veel verder bij elkaar vandaan rijdt. Bij de Freecom is de maximale afstand 500 meter, bij de Sena is dat maximaal 800 meter. Anders wordt het wel snel een stuk duurder. En voor de weinige tijd die ik al rijdt, vind ik het dat ook niet waard.
Ach zo, duidelijk.
 
wat ik begrepen heb is de "max afstand" bij sommige leveranciers berekend op ideale omstandigheden, geen interfenties, goed density van lucht en weet ik het wat allemaal.
Ik heb recentelijk (vorige week) voor mezelf en mn partner een midland twin setje aangeschaft, ze zeggen 1200 meter bereik, maargoed, daar geloof ik weinig van. maar doet zn ding, goed.

Mijn vader heeft Sena, en heb ik eerder wel eens gehad (overgenomen oudere versie van hem) blijkt lastig te koppelen met andere merken, ondanks dat ze anders beweren.
Geen ervaring met Freecom.

Slechts een duit in het zakje qua opinie :)
 
Misschien is het dan toch verstandig om iets meer uit te geven aan een setje met een groter bereik. Een bereik van bijvoorbeeld 1,5 km. Maar wat zouden jullie mij dan aanraden? Qua prijs/kwaliteit. Het liefst geef ik niet meer uit dan €400 voor een setje.
 
Ik als klant van wc eend...

Affijn, in het segment van €400,- voor een set zal het allemaal wel goed zijn.
De freecom 4 bevalt de meesten goed, ik had er de pest over in maar dat was door een exemplarische fout in onze set.
Packtalk slim hebben we nu een die bevalt goed zo uitgebreid dat die is.
Of de volgende set weet cartdo gaat zijn is niet te voorspellen, kan zomaar een ander merk worden.
 
Ik als klant van wc eend...

Affijn, in het segment van €400,- voor een set zal het allemaal wel goed zijn.
De freecom 4 bevalt de meesten goed, ik had er de pest over in maar dat was door een exemplarische fout in onze set.
Packtalk slim hebben we nu een die bevalt goed zo uitgebreid dat die is.
Of de volgende set weet cartdo gaat zijn is niet te voorspellen, kan zomaar een ander merk worden.

Bedankt voor je reactie! Ja je zou zeggen dat alles in de prijsklasse van €400 voor een duo setje goed zou moeten zijn. Maar, ik heb in het verleden met mijn partner een duo setje freecom 2 gehad, en beide modules zijn tijdens het rijden uit de houder gevallen! Daarom vertrouw ik het klik-mechanisme niet meer helemaal. Natuurlijk zal ik de modules er twee keer niet goed genoeg in de houder gedrukt hebben, maar toch, die indruk had ik toen wel. Ik heb het verder ook nooit meer gelezen bij iemand anders, dus het zal wel pech zijn en aan mij liggen hoor. Daarom nijg ik meer naar Sena, omdat ik daar toch veel goede berichten qua ervaringen over lees.
 
Gebruik nu al enkele jaren een Cardo Scala Rider Q2 set met een optimaal bereik van 500m (fabrieksopgave).
In de praktijk is het eerder de helft, maar dat is voor normaal gebruik nog steeds voldoende.
Hooguit als iemand het stoplicht mist dat je elkaar even kwijt bent.
 
Bedankt voor je reactie! Ja je zou zeggen dat alles in de prijsklasse van €400 voor een duo setje goed zou moeten zijn. Maar, ik heb in het verleden met mijn partner een duo setje freecom 2 gehad, en beide modules zijn tijdens het rijden uit de houder gevallen! Daarom vertrouw ik het klik-mechanisme niet meer helemaal. Natuurlijk zal ik de modules er twee keer niet goed genoeg in de houder gedrukt hebben, maar toch, die indruk had ik toen wel. Ik heb het verder ook nooit meer gelezen bij iemand anders, dus het zal wel pech zijn en aan mij liggen hoor. Daarom nijg ik meer naar Sena, omdat ik daar toch veel goede berichten qua ervaringen over lees.
Wij hadden met de freecom vier van alles last maar nooit met eruit vallen, ongeacht snelheid ondergrond of weer.
Nu hebben we de packtalk, zit net weer even anders, waait er ook niet af.
Wat ik zeg, die prijsklasse is het echt gewoon goed, voorkeur is dan wat de doorslag geeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan