Carpaal tunnel syndroom

FazerToy

MF'er
10 apr 2004
141
0
Velserbroek
Heb al een aantal maanden een beknelde zenuw in m'n rechter pols wat me een gevoelloze hand bezorgd.
Weet niet of het van het motorrijden of van mijn PC komt maar het rijdt in iedergeval beroerd, vooral op de snelweg. Het is gewoon een opluchting als ik even voor een stoplicht sta.
Morgen onder het mes en dan zo'n 14 dagen mijn motor laten staan. ;(
Hoop niet dat het langer wordt, want dan krijg ik afkick verschijnselen.
Hoor wel eens meer van motorrijders dat ze tintelende vingers hebben. Maar als het je duim, wijsvinger en middelvinger betreft, heb je kans dat er een zenuw in je pols bekneld zit.
Nou ik zou zeggen tot over 14 dagen op de weg.

Groetjes

succes en hopen dat je straks weer met een goed gevoel kunt rijden :]

Maatje van me is daar ook aan geholpen en gaat morgen voor z'n ander hand...

Ik zou het maar ff wat langer rustig aan doen dan 14 dagen (lijkt me errug kort). Is echt iets wat je rust moet gunnen anders kom je er niet meer vanaf!

heee,
heel veel strekte!!
weet je wat ze gaan doen? het retinaculum flexorum open snijden??
hopen dat het goed komt en op tijd bij bent! kunnen hele vervelende gevolgen van komen!!
ik ben erg nieuwschierig naar de behandeling en verloop.... heel veel sterkte in ieder geval!!
groetjes!!

klinkt bekend :)

Ons ma had dat ook. Geopereerd en daarna nauwelijks meer last van gehad volgens mij :)

Beterschap!

heee,
heel veel strekte!!
weet je wat ze gaan doen? het retinaculum flexorum open snijden??
hopen dat het goed komt en op tijd bij bent! kunnen hele vervelende gevolgen van komen!!
ik ben erg nieuwschierig naar de behandeling en verloop.... heel veel sterkte in ieder geval!!
groetjes!!

Kijk, zo steek je nog eens iemand een hart onder de riem als hij morgen geholpen moet worden |(

zo bedoelde ik het niet sorry!!
er zijn hele goede kansen met een goede operatie, en ik heb er alle vrtrouwen in!!
nogmaals heel veel sterkte!

Succes bij de operatie. Mijn moeder had er ook last van; ze is reeds twee operaties ondergaan. Aan elke arm één. De eerste operatie was een succes en daar heeft ze totaal geen last meer van. De tweede blijkt nu, na een langere tijd, niet goed te zijn verlopen. Ze heeft nog erg veel pijn; waarschijnlijk heeft de chirurg iets verkeerds gedaan (foute zenuw gepakt, ofzo :? ).

Het meest klote is dat je enkele weekjes in verband moet zitten: met een mitella loop je rond en das flink lastig als je op niemand kan terugvallen. Maar hoe dan ook: het komt wel goed (tenzij ze per ongeluk je arm amputeren ;) ).

Laatst bewerkt:
Wat ze doen is de "hoes" die om de pezen/zenuwen heen loopt wat ruimer maken.

Net zoals bij elke operatie, is er een héél klein percentage kans dat er wat mis gaat. Maar die kans heb je al bij het afnemen van bloed. Oversteken of motor rijden is over het algemeen gevaarlijker......

Terug
Bovenaan Onderaan