Carter Honda Cr250?

Galibaba

MF veteraan
20 apr 2005
5.491
4
Hallo,

Aangezien een vriend van mij digibeet is en wel graag een carter voor een honda cr 250 uit (vermoedelijk 91) wil hebben stel ik de vraag maar.
Heb al eventjes zitten googlen maar werd niet veel wijzer, het fijt is dat de carter(die al 1x is gemaakt) nu weer lek lijkt te zijn, waar kun je in deze tijd nog aan zoiets komen?
 
Waar lekt hij?

Carters vanaf 1990 lekken in principe niet meer omdat ze van aluminium zijn i.p.v. de oudere die van magnesium waren.
Naast rottende carters is er een veel voorkomend probleem bij het asje. De waterpompas slijt nog wel eens waardoor er water door de keerring lekt.
Dit is een systeem met 2 keerringen waardoor het water door een lekgaatje uit het carter loopt.

Dus...nogmaals...waar lekt hij?
 
Waar lekt hij?

Carters vanaf 1990 lekken in principe niet meer omdat ze van aluminium zijn i.p.v. de oudere die van magnesium waren.
Naast rottende carters is er een veel voorkomend probleem bij het asje. De waterpompas slijt nog wel eens waardoor er water door de keerring lekt.
Dit is een systeem met 2 keerringen waardoor het water door een lekgaatje uit het carter loopt.

Dus...nogmaals...waar lekt hij?
Hey Mario,

Ik zal dat even moeten navragen,we hebben het Carter losgemaakt en hij heeft het meegenomen om het schoon te maken vanuit de binnenkant en te kijken waar het euvel zat.
kom daar zometeen ff op terug.

"gaatjes vanuit het pomphuis ingerot,dit ziet er niet uit dat het nog gemaakt kan worden"

zo zegt die maat van mij dat het eruit ziet.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg: Foto?
Ik ga er foto van schieten, carter is nu helaas niet in mijn bezit.
Het is al een keer genmaakt, toen zat er een piepklein gaatje in het carter waardoor de koelvloeistof kwam,dat spul waar het mee gefixt is laat nu ook al los wat ik van hem begreep.
 
Onderin het carter hoort dus een gaatje te zitten.. Dat is zijn overloop om te voorkomen dat het door de druk de oliekeerring uit het carter drukt, zodat de koelvloeistof het carter in gaat.

9 van de 10 keer als hij daardoor lekt, dan is het dus een uitgesleten asje.

Maar...foto zegt dus meer.
 
Onderin het carter hoort dus een gaatje te zitten.. Dat is zijn overloop om te voorkomen dat het door de druk de oliekeerring uit het carter drukt, zodat de koelvloeistof het carter in gaat.

9 van de 10 keer als hij daardoor lekt, dan is het dus een uitgesleten asje.

Maar...foto zegt dus meer.
Ga me best doen om een foto te krijgen,de man met het carter is geen digitale alleskunner;)
 
Hoe dan ook, er is veel te repareren met een goede epoxy coating, mits de voorbereidingen goed zijn.

Alle rot moet je er uit steken en dan het carter met het pomphuis gewoon een dag in de thinner leggen, zodat alle vloeistof er absoluut uit is en het absoluut ontvet is. Dan kun je in twee drie keer het huis perfect dichtsmeren. Na elke laag 2 dagen laten drogen.. Dus je bent dan een week verder, maar dan is het klaat. Ben alleen erg benieuwd omdat een 1991 waterpomp van alu is en die rotten normaal echt nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan