Carter olie uit carberateurs

kawa-dave

MF'er
28 jun 2008
169
0
Den Haag
Motor Kawasaki Zephyr 750 1993

Op de grote weg reed ik +- 110 met de motor, toen sloeg deze uit, ik meteen naar de kant toe
Kon niets vinden waarom, na 2e starten klonk alles verder goed geen rook niets.
Ben toen rustig met 100Km/h en niet langer dan 3/4 uur naar huis gereden.
Motor op het midden standaard gezet. Kwam na 1/2 weer bij de motor en zag toen olie uit de luchtfilter komen. Deze gecontroleerd en inderdaad carter olie.
Heb een tijdje terug wel de olie vervangen en netjes afgevuld op 3.6L.
Wat kan dit zijn geweest.

Alvast bedankt
 
Terugslag, komt vaker voor.
Controleer voor de zekerheid je carterontluchting (slangetje verstopt oid.) en je olieniveau.

Edit: meerdere zielen, zelfde gedachte.... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik doe dit nu al ruim 8,5 jaar, zonder problemen.
3,6l met filter wisseling staat ook aan de zijkant van olie kijkglas en dat is er ook +- uitgekomen.
staat in de handleiding zie blad 1-6
 
te veel olie is ook niet het probleem geweest
een tijdje terug is 4 maanden geleden met 7500 KM met een grote rit naar Duitsland
dan was dit al eerder naar voren gekomen, Deze motor heeft geen verbruik van olie.

Ik wil weten wat is de voorwaarde dat daar olie terecht is gekomen. Ja via de carterontluchting daar ben ik al achtergekomen.
Ik heb net de olie afgetapt, 3,3 liter drupt nog wat na morgen weet ik wat meer.

Ik hoorde dat mogelijk de olie stuur druk regelaar mogelijk afwijkt ???
Waar zit deze en kan ik deze testen
 
Deze motor heeft geen verbruik van olie.
Geen olieverbruik? Praise the Lord....... :}

Nee, da's onzin, hoe vaak je dat ook hoort. Elke motor en elke auto verbruikt olie.

Ik wil weten wat is de voorwaarde dat daar olie terecht is gekomen. Ja via de carterontluchting daar ben ik al achtergekomen.
Ik heb net de olie afgetapt, 3,3 liter drupt nog wat na morgen weet ik wat meer.
Ik hoorde dat mogelijk de olie stuur druk regelaar mogelijk afwijkt ???
Waar zit deze en kan ik deze testen
Het komt wel vaker voor dat er wat olie in het luchtfilter terecht komt.
Ik zou eerst afwachten of het vaker gebeurt. Dan is het nog vroeg genoeg om er allerlei oorzaken voor te zoeken.
Een "oliestuurdrukregelaar"? Ben je niet in het ootje genomen?
 
te veel olie is ook niet het probleem geweest
een tijdje terug is 4 maanden geleden met 7500 KM met een grote rit naar Duitsland
dan was dit al eerder naar voren gekomen, Deze motor heeft geen verbruik van olie.

Ik wil weten wat is de voorwaarde dat daar olie terecht is gekomen. Ja via de carterontluchting daar ben ik al achtergekomen.
Ik heb net de olie afgetapt, 3,3 liter drupt nog wat na morgen weet ik wat meer.

Ik hoorde dat mogelijk de olie stuur druk regelaar mogelijk afwijkt ???
Waar zit deze en kan ik deze testen



Zet er maar eens een lek test koud en warm op, zal je zien dat je wss behoorlijk drukverlies hebt op je zuigerveren.
 
Een "oliestuurdrukregelaar"? Ben je niet in het ootje genomen?

Olie druk is vast gesteld op 196~245 kPa bij 4000rpm en olie temperatuur van 90 graden
Dit is een olie stuur druk regelaar

Denk dat hij de " relief valve deze moet 430 ~ 590 kpa " of de Bypass valve

Morgen maar eens kijken of ik deze olie druk kan meten.
 
Een lektest is iets anders dan een compressietest. Bij een lektest zet je druk op de cilinders en zoek je uit waar er lucht ontsnapt, via de kleppen of via de zuigerveren.

Klopt.
Toch lijkt het me onlogisch, als hij een compressie van 4x 11 heeft, dat er een probleem met de zuigerveren is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan