Carter pan loskrijgen - Kawa Gpz750

Besh

MF'er
26 jun 2011
63
0
Hoofddorp
Hallo

Een tijdje geleden wilde ik de olie verversen van me opknap motor kawa gpz750 en heb daarbij per ongeluk de schroefdraad van het aftap plug gemold... tja

Een kawa dealer kan dit schroefdraad repareren maar dan moet het carterpan eraf.

Ik heb alle schroeven eruit maar ik krijg het steeds maar niet los. Ook hameren op de carter met een rubberen hamer lukt echt niet.

Mis ik iets? Volgens mij heb ik toch alle schroeven incl. olie koeler eraf. Zie foto's.


kawacarter1.jpg

kawacarter2.jpg

kawacarter3.jpg

kawacarter4.jpg



Hebben jullie tips voor me?
 
Ik denk dat voorzichtig tikken met een houten of kunststof hamer beter gaat werken.
Eventueel met een balkje ertussen.

Maar eerst moet je natuurlijk heel zeker weten dat hij ook echt los kan.
 
Hallo

Een tijdje geleden wilde ik de olie verversen van me opknap motor kawa gpz750 en heb daarbij per ongeluk de schroefdraad van het aftap plug gemold... tja

Een kawa dealer kan dit schroefdraad repareren maar dan moet het carterpan eraf.

Ik heb alle schroeven eruit maar ik krijg het steeds maar niet los. Ook hameren op de carter met een rubberen hamer lukt echt niet.

Mis ik iets? Volgens mij heb ik toch alle schroeven incl. olie koeler eraf. Zie foto's.


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Hebben jullie tips voor me?

Vandaag ook een carterpan verwijderd, ook voor dezelfde reparatie.

Als je echt 100% zeker weet dat alle boutjes los zijn, dan is het hameren met beleid.

Rubber, kunststof, hout er tussen....

Zolang je maar niet met brute kracht staal op alu ramt. En niet met een stalen drijver of schroevendraaier er op gaat zitten (die gaat er doorheen).
 
De volgende keer even eerst het blok schoonmaken (dasty) dan zie je beter wat je doet en er valt geen rommel in je blok.
Ben je niet bang dat je het dynamodeksel beschadigd zo op de stoep?
 
De volgende keer even eerst het blok schoonmaken (dasty) dan zie je beter wat je doet en er valt geen rommel in je blok.
Ben je niet bang dat je het dynamodeksel beschadigd zo op de stoep?

Ik leg hem voorzichtig neer dus de schade aan de dynamodeksel zal niet erg zijn.
Schoonmaken zou idd wel helpen. Optisch moet er nog aan de motor gewerkt worden.

Best een domme fout van me met die schroefdraad. Het is namelijk nog niet gelukt met houten balk en stalen hamer. Een stukje van de grill aan de onderkant is afgebroken met die combinatie.

Ga het weer een ander keer proberen. Misschien dan ook maar een houten hamer halen

Bedankt voor de Tips!
 
Laatst bewerkt:
Risky, ik heb nare ervaringen met dat soort ideetjes. Voor je het weet (en dan bedoel ik ook echt, je voelt het niet) rits je je klauwen open.

@TS

Alles los? Dubbelcheck? Dan pak je een kunststof hamer.
Dank!!

Kunststof hamer done the job. Was niet erg moeilijk. Het ging gewoon niet met een rubberen hamer of een houten balk.

Hij gaat binnenkort naar de garage voor reparatie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan