Is het bij motorblokken nu wel of niet belangrijk dat er onderdruk is?
Ik lees veel verschillende meningen en hoor graag wat een expert er van vind.
Wat ventilatie zelf betreft, noodzakelijk om druk te voorkomen en het lijkt mij positief dat de gassen sneller afgevoerd worden met onderdruk. Negatief aan ventilatie vaan luchtfilterhuis of inlaat is dat er water en olie(damp) mee komt wat het luchtfilterhuis / de inlaat weer vervuild.
Op de motor vind ik dit al veel maar zo der een auto topic te starten, zeker op de auto, i.c.m. een EGR levert dit significante vervuiling op.
Kan het kwaad als je geen onderdruk hebt door naar de buitenlucht te ventileren?
Catch can is leuk maar niet praktisch, na elke rit een dopje er uit draaien zie ik niet zitten.
Ik heb o.a. al gehad dat de IAP sensor onder de oliedamp zat.
Ik lees veel verschillende meningen en hoor graag wat een expert er van vind.
Wat ventilatie zelf betreft, noodzakelijk om druk te voorkomen en het lijkt mij positief dat de gassen sneller afgevoerd worden met onderdruk. Negatief aan ventilatie vaan luchtfilterhuis of inlaat is dat er water en olie(damp) mee komt wat het luchtfilterhuis / de inlaat weer vervuild.
Op de motor vind ik dit al veel maar zo der een auto topic te starten, zeker op de auto, i.c.m. een EGR levert dit significante vervuiling op.
Kan het kwaad als je geen onderdruk hebt door naar de buitenlucht te ventileren?
Catch can is leuk maar niet praktisch, na elke rit een dopje er uit draaien zie ik niet zitten.
Ik heb o.a. al gehad dat de IAP sensor onder de oliedamp zat.