Carter vol benzine

bakki72

Die hard MF'er
26 aug 2006
563
0
Franeker
Ik heb hier sinds gister een Suzuki GS 550 staan waarvan het carter vol benzine/olie mengsel zat.
Men heeft de motor geruime tijd proberen te starten,en dat heeft ie ook nog ff gedaan voor zover ik weet.
Maar nu vraag ik me af of er door die benzine in combinatie met de startpogingen schade ontstaan kan zijn aan bv krukaslagers,big ends enz.
Inmiddels zit er weer verse olie in en loopt de motor weer,maar mogelijk dat een evt schade zich na een X aantal kms voor kan doen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook een keer gehad, motor ongeveer een minuutje laten lopen voor ik het in de gaten had. Olie ververst, probleem opgelost en na een kleine 1000 km olie opnieuw ververst. Blok heeft daarna nog een slordige 100.000 km gedraait :)
 
Ik heb hier sinds gister een Suzuki GS 550 staan waarvan het carter vol benzine/olie mengsel zat.
Men heeft de motor geruime tijd proberen te starten,en dat heeft ie ook nog ff gedaan voor zover ik weet.
Maar nu vraag ik me af of er door die benzine in combinatie met de startpogingen schade ontstaan kan zijn aan bv krukaslagers,big ends enz.
Inmiddels zit er weer verse olie in en loopt de motor weer,maar mogelijk dat een evt schade zich na een X aantal kms voor kan doen?

Wellicht zal binnen afzienbare tijd het carter weer vol staan met benzine. Defecte benzinekraan en/of kapotte/blijven hangende vlotters. Er zou zelfs een kansje zijn dat het hele blok ontploft, zeggen "ze" maar dat geloof ik niet zo snel eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht zal binnen afzienbare tijd het carter weer vol staan met benzine. Defecte benzinekraan en/of kapotte/blijven hangende vlotters.

:^

Eerst probleem oplossen: kraan checken en vlotternaalden checekn. Als dat ok is, olie aflopen, en nieuwe er in. En dan lekker rijden.
 
Het lekkage probleem is eerst verholpen,voordat olie gevuld is en de motor weer gestart werd.
Carbs zijn gereinigd en vacuumslotje van de kraan werkte niet meer,bleef open staan.Heb t even zo aangepast dat de kraan nu op pri moet staan,on en reserve staat ie dicht..De motor heeft volgens mij al lang stil gestaan,vandaar dat de boel ging lekken waarschijnlijk.
Wel raar dat de benzine via de cilinders in t carter kan komen,en dat er geen overloop op de carbs zit..
 
Het lekkage probleem is eerst verholpen,voordat olie gevuld is en de motor weer gestart werd.
Carbs zijn gereinigd en vacuumslotje van de kraan werkte niet meer,bleef open staan.Heb t even zo aangepast dat de kraan nu op pri moet staan,on en reserve staat ie dicht..De motor heeft volgens mij al lang stil gestaan,vandaar dat de boel ging lekken waarschijnlijk.
Wel raar dat de benzine via de cilinders in t carter kan komen,en dat er geen overloop op de carbs zit..

die overloop zit er vast wel op

niet zo raar hoor...........zuigerveren dichten niet 100% af
 
Het lekkage probleem is eerst verholpen,voordat olie gevuld is en de motor weer gestart werd.
Carbs zijn gereinigd en vacuumslotje van de kraan werkte niet meer,bleef open staan.Heb t even zo aangepast dat de kraan nu op pri moet staan,on en reserve staat ie dicht..De motor heeft volgens mij al lang stil gestaan,vandaar dat de boel ging lekken waarschijnlijk.
Wel raar dat de benzine via de cilinders in t carter kan komen,en dat er geen overloop op de carbs zit..

Kan ook via inlaten naar luchtfilterhuis, en dan langs de carterontluchting.

(dit heb ik net in een ander topic ook zitten tikken... weird..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan