carterdruk en olie druk motoguzzi sp1000

Carterdruk is toch helemaal niks :? Je hebt een carterontluchting dus de druk die je daar hebt is gelijk aan de druk die je inademd.

En cilinderdruk bedoel je daar de compressie mee :?
 
vriend, als je carterdruk zo hoog is dat je olie eruit geperst wordt heb je een serieus probleem! ;(
normaal zorgt de op en neer gaande beweging van je zuigers ervoor dat het cartervolume min of meer gelijk blijft, het kan in jouw geval dus in het ongunstigste geval zo'n 950 cc volumeverschil zijn.
dan blaast hij nog alleen lucht met enige oliedamp je luchtinlaat in (tenzij je een le mans oliecollector hebt) en dat word gewoon meeverbrand.
als hij zo staat te pompen als jij suggereerd heb je zo goed als geen zuigerveren meer en heb je ook geen cylinderdruk meer.
dan kan je de slechte cylinder vinden door beide bougies eruit te draaien en te starten met een vinger of duim op het open bougiegat.
sterkte :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan