carterhelften splitsen lukt niet

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
ik ben bezig een blok van een crf250 2006 uit elkaar te halen. alles heb ik gedaan via het wphb. ik krijg nu de binneste carterdelen niet van elkaar af. ik denk dat ze op de krukaslagers blijven hangen.

hoe is dit los te krijgen? ik heb al tijden lopen tikken met een kunststof hamer maar er gebeurt niks. ik weet zeker dat ik alle boutjes los heb.

iemand een idee wat ik kan proberen?
 
Weet je zeker dat je alle bouten hebt losgedraaid?
Ik ben een keer met een zzr250 blok aan het klooten geweest, om er na een tijdje achter te komen dat er nog een bout achter het oliefilter zat. Toen ik die had losgedraaid kostte het geen enkele moeite meer om em los te maken, ondanks het feit dat hij al zo'n 13 jaar oud was.
 
Ik zou idd nog maar een checken of je alle bouten hebt, het kan ook zijn dat er aan de andere kant nog een bout de boel bijeen houdt. Heb zelf eens lopen klooien met een GS500E blok. Alle bouten aan de onderzijde eruit, maar geen beweging in te krijgen. Blijkt er nog een bout aan de bovenzijde, bij de startmotor te zitten. Grrrrr.. :(
 
Ik zou idd nog maar een checken of je alle bouten hebt, het kan ook zijn dat er aan de andere kant nog een bout de boel bijeen houdt. Heb zelf eens lopen klooien met een GS500E blok. Alle bouten aan de onderzijde eruit, maar geen beweging in te krijgen. Blijkt er nog een bout aan de bovenzijde, bij de startmotor te zitten. Grrrrr.. :(

Leuk he? Die moet je ook als eerste losdraaien, het werkplaatshandboek beschijft dat ook duidelijk :P
 
van een stukje koker een hulp stuk maken om om 1 carterhelft van de krukas af te trekken

er zit vast wel op een paar plekken een gat met schroefdraad (M8 of groter)

draadeind d'r in, in een koker gaten boren, op de krukas afsteunen, moeren aandraaien.........suc6 verzekerd

het carter ff warm maken helpt vaak ook
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan