Carterontluchting CB750F2

KeesBos

Rookie
15 aug 2014
6
0
Alphen aan den Rijn
Hoi. Ik heb een vraag over de carterontluchting en filter van mijn Honda CB750F2 SOHC uit '78. Ik heb motor in verwaarloosde toestand overgenomen en slangen liggen los. Ik kom er niet helemaal uit wat de juiste aansluiting is. Het filterhuis onder de accubak heeft 3 openingen. Een naar beneden, (afvoer denk ik) onderste aan de zijkant (voor korte slang vanaf achterkant blok, carterontluchting denk ik) en bovenste zijkant (voor aansluiting op luchtfilter denk ik). In dat geval blijft de slang vanaf het kleppendeksel over(? Is dat alleen afvoer naar de buitenlucht?)
Kan iemand bevestigen hoe het hoort?
Het filtermateriaal is verteerd, waardoor zou je dat kunnen vervangen?
Kees
 
Hi,

Ik heb bij mijn CB750F K7 een slang vanaf het kleppendeksel tot net achter mijn carbarateurs lopen, met aan het eind een klein powerfilter.
Zie foto:

83997203_2072065571.jpg
 
Zier er mooi uit op de foto bij jou! Bij mij betreft het één groot luchtfilterhuis. Ik maak uit je reactie op dat het powerfilter het eindpunt is en dat de gassen uit het kleppendeksel dus niet weer naar binnen worden gezogen? dat betekent bij mij dan een slang die open eindigt bij de hoofdstandaard.
 
Zier er mooi uit op de foto bij jou! Bij mij betreft het één groot luchtfilterhuis. Ik maak uit je reactie op dat het powerfilter het eindpunt is en dat de gassen uit het kleppendeksel dus niet weer naar binnen worden gezogen? dat betekent bij mij dan een slang die open eindigt bij de hoofdstandaard.

bedankt! heeft wat werk gekost de motor zo netjes gekregen, maar het resultaat mag er inderdaad zijn :)

mbt de gassen, zal dit wel loslopen, ik rij er in ieder geval probleemloos mee rond.
 
Ik ken dit plaatje, maar betekent dit dat de bovenste ingang van het carterontluchtingsfilter naar het luchtfilter gaat? En een korte slang van de achterkant van het blok naar dat filter, en van het kleppendeksel dat dat open blijft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan