Carterontluchting; kan je daar teveel van hebben?

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Ik wil een andere carterontluchting op mn CB400 gaan bouwen, voor de fun :P staat stoer, met een klein KN filtertje erop enzo (totaal nutteloos, toch leuk :9 ) maar dan heb je wel wat grotere slangen e.d van uit het blok, is dat erg? Het lijkt me niet, maar toch ff zeker weten. :)
 
Ik heb i.v.m. losse luchtfilters een stuk poetsdoek om de slang van de carterontluchting gebonden. Slang tussen de carbs gepropt en is dus mooi weggewerkt ( :r , maar werkt wel).

Die poetsdoek word mooi egaal bruin dus als je hiervoor een luchtfilter gebruikt kan het zijn dat dat er lelijk uit gaat zien.
 
Ik wil een andere carterontluchting op mn CB400 gaan bouwen, voor de fun :P staat stoer, met een klein KN filtertje erop enzo (totaal nutteloos, toch leuk :9 ) maar dan heb je wel wat grotere slangen e.d van uit het blok, is dat erg? Het lijkt me niet, maar toch ff zeker weten. :)
Zou jij niet eens eerst zorgen dat je motor helemaal als een zonnetje in elkaar zit en weer helemaal veilig de weg op kan :] ?
En dan kan je er rare fratsen op gaan bouwen.
Maarja, het is jouw fietsje dus doe wat je niet laten kan :)

PS: Iemand een plaatje van een carterontluchting? waar is het eigenlijk goed voor (en weer kan ik iets leren hoop ik)?
 
Laatst bewerkt:
Zou jij niet eens eerst zorgen dat je motor helemaal als een zonnetje in elkaar zit en weer helemaal veilig de weg op kan :] ?
En dan kan je er rare fratsen op gaan bouwen.
Maarja, het is jouw fietsje dus doe wat je niet laten kan :)

PS: Iemand een plaatje van een carterontluchting? waar is het eigenlijk goed voor (en weer kan ik iets leren hoop ik)?

Carterontluchting zorgt ervoor dat de overdruk in het carter, die wordt opgebouwd doordat de zuigers bewegen en lucht verplaatsen (heel simpel gezegd, maar wel erg duidelijk, al zeg ik het zelf) kan ontsnappen. Vroegah werd die lucht dus gewoon de wijde wereld in geblazen; dat mag dus tegenwoordig niet meer. Bij mijn ultramoderne Biemert wordt de lucht teruggevoerd naar de inlaat van de carbs.

Plaatje heb ik niet, maar ik weet zeker dat je het nu snapt :P :P
 
Zou jij niet eens eerst zorgen dat je motor helemaal als een zonnetje in elkaar zit en weer helemaal veilig de weg op kan :] ?
En dan kan je er rare fratsen op gaan bouwen.
Maarja, het is jouw fietsje dus doe wat je niet laten kan :)

PS: Iemand een plaatje van een carterontluchting? waar is het eigenlijk goed voor (en weer kan ik iets leren hoop ik)?


Hehe, op de afstelling en het niet werken van de startmotor na is ie perfect :P :9
Maargoed, ik heb dus té weinig te doen aan mn CB400 deze zomer, dus wil ik er een brik bij kopen. Ik rijd nu al 2 jaar Honda, en wil nu wel eens wat anders proberen :) Zat te denken aan een Kawa Z250 cilinder ;)
 
Hehe, op de afstelling en het niet werken van de startmotor na is ie perfect :P :9
Maargoed, ik heb dus té weinig te doen aan mn CB400 deze zomer, dus wil ik er een brik bij kopen. Ik rijd nu al 2 jaar Honda, en wil nu wel eens wat anders proberen :) Zat te denken aan een Kawa Z250 cilinder ;)

Je HEBT al twee jaar een Honda, RIJDT er nog geen week op... :P :P :P

En wtf is een Z250 cilinder? 250 cilinders op een brommer, in Z-vorm geplaatst? :P :P
 
Carterontluchting zorgt ervoor dat de overdruk in het carter, die wordt opgebouwd doordat de zuigers bewegen en lucht verplaatsen (heel simpel gezegd, maar wel erg duidelijk, al zeg ik het zelf) kan ontsnappen. Vroegah werd die lucht dus gewoon de wijde wereld in geblazen; dat mag dus tegenwoordig niet meer. Bij mijn ultramoderne Biemert wordt de lucht teruggevoerd naar de inlaat van de carbs.
...

Functie 2: Het afvoeren van waterdamp.

Wie weet er nog meer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan