Carterpan laten lassen?

Bleddyn

MF veteraan
1 mei 2006
3.178
0
Apeldoorn
Hey allemaal

Ja ik ben dom, ik zeg het maar alvast.

Ik wou mijn olie verversen maar bij de aftapplug eruit draaien geen rekening mee gehouden dat de bout op de kop hangt en je dus de andere kant op moet draaien.
Dus heb het schroefdraad naar de klote gedraaid in mn carterpan.
Nou haalde ik hem er gister uit om nieuw erin te laten tappen, maar zag ik tot mijn grote verschrikking dit:

SP_A0497.jpg


Een scheurtje in dat geultje daar naartoe.
Nu mijn vraag: kan ik dat laten lassen of doe ik er goed aan om een nieuwe carterpan te kopen?
 
Als het een type motor is waarbij ze je op de sloop doodgooien met onderdelen dan zou ik zeker niet gaan lassen. Vaak is dit lasbaar, maar voor een tientje, hooguit twee, zou ik niet gaan lassen. Misschien kan Hulzie er nog even iets over roepen?
 
Als het een type motor is waarbij ze je op de sloop doodgooien met onderdelen dan zou ik zeker niet gaan lassen. Vaak is dit lasbaar, maar voor een tientje, hooguit twee, zou ik niet gaan lassen. Misschien kan Hulzie er nog even iets over roepen?

Betreft een kawa zxr400 uit '92

Ik weet wel een adresje waar ze bijna zeker een 2ehands carterpan hebben, maar geen idee hoeveel ze daarvoor vragen.
Nieuw is het een ruime 100 euro..

2ehands moet k ze wel voor 40 a 50 euro moeten krijgen dan denkik ofniet :?
 
Hij hoeft door de warmte n.l. maar een fractie van een mm krom te trekken en je hebt dan ergens anders lekkage.
Die scheur dichtmaken is geen kunst, maar de rest van de ellende voorkomen wel.
 
vervangen... absoluut

het kan wel, zelf heb ik eens een carter gelast omdat de brokken van mn uit elkaar "gespatte" (!) zuiger enkele scheuren onderaan mn carter heeft veroorzaakt. was wel bij een 1 cilinder 250cc.
Kost wel enorm veel werk. Echter is die operatie 100% geslaagd
 
Terug
Bovenaan Onderaan