Casey Stoner deel 3

Daar wilde ik diegene die het logisch vinden dat Stoner terug keert bij Ducati ook even aan herinneren. Het staat ook niet alleen in een stukje op een website, hij heeft het ook beschreven in zijn autobiografie. Ik vind het nog steeds erg merkwaardig dat Stoner weer terug is bij Ducati.
Ook bij Stoner zijn principes te koop ;)
 
Je kunt wel wijzen naar hoe Stoner 2009 ervaren heeft, maar je kunt je ook realiseren dat veel poppetjes die toen op belangrijke plekken zaten, inmiddels zijn vervangen door andere belangrijke poppetjes. Andere coureurs, andere leidinggevenden, andere ontwerpers, andere motor. Dezelfde herinnering aan 2007, en dezelfde behoefte om toch nog zo nu en dan met 300+ km/u over Mugello te racen...
 
Je kunt wel wijzen naar hoe Stoner 2009 ervaren heeft, maar je kunt je ook realiseren dat veel poppetjes die toen op belangrijke plekken zaten, inmiddels zijn vervangen door andere belangrijke poppetjes. Andere coureurs, andere leidinggevenden, andere ontwerpers, andere motor. Dezelfde herinnering aan 2007, en dezelfde behoefte om toch nog zo nu en dan met 300+ km/u over Mugello te racen...


...Eens....hij wil gewoon lekker rijden op deze brute machines :] ...en er geld mee verdienen..die miljoenen zijn zo op :X bij wie of wat, maakt niet uit...en vooral ...zonder te moeten presteren...
 
Lijkt mij een helder en duidelijk verhaal. Wellicht dat Ducati toch door heeft gekregen dat ze hem niet zo netjes behandeld hebben nu de oorzaak van zijn vermoeidheid boven water is gekomen.
 
Denk eerder dat Ducati graag een testrijder wil met de nodige ervaring en een motor op de limiet kan rijden ipv een testcoureur die die limiet nooit zal halen.

Ik weet niet of CS ook goed een motor kan ontwikkelen
 
Dat hij maar zo snel mogelijk de plaats van Dovi gaat innemen. Die heeft zijn kansen wel gehad. En dan direct meedoen om de titel, dat zou nog eens een stunt zijn.
 
Casey rides again...!!!!! Wij fans zijn vol verwachting, dat ie maar mag genieten van lekker 'knallen' met die fiets.!!!
 
Je kunt wel wijzen naar hoe Stoner 2009 ervaren heeft, maar je kunt je ook realiseren dat veel poppetjes die toen op belangrijke plekken zaten, inmiddels zijn vervangen door andere belangrijke poppetjes. Andere coureurs, andere leidinggevenden, andere ontwerpers, andere motor. Dezelfde herinnering aan 2007, en dezelfde behoefte om toch nog zo nu en dan met 300+ km/u over Mugello te racen...

:Y Het is altijd makkelijk oordelen. Maar ondertussen kan Stoner weer lekker rijden. En zitten wij maar een beetje op het benkske commentaar te geven.
 
In beide gevallen gaan we het beleven. Hij zal vast iets goed doen, anders zou hij niet terug gehaald zijn bij Ducati.
Het levert natuurlijk alleen al de nodige PR op, en dan heeft Stoner er nog geen meter mee gereden.

Gezien Stoner's normale ritueel in de FP's/QP's van toen hij nog meedeed, vind ik het juist interessant dat na Honda nu ook Ducati hem als testcoureur wil hebben. Stoner had/heeft toch een uitzonderlijk talent om binnen enkele ronden een razendsnelle tijd neer te zetten waar hij vaak genoeg aan had, en toen ging hij meestal weer naar binnen om de sessie uit te zitten. Dat tekent (voor mij) niet de testcoureur bij uitstek, die dertig ronden rijden met onderdeeltjes ABC, naar binnen gaan en weer 40 ronden rijden met onderdeeltjes XYZ om het verschil op te meten.

Maar Stoner zal het nog niet helemaal verleerd zijn, dat rijden op de limiet. En juist dat is natuurlijk ook belangrijk om te zien of de machine de juiste kant op gaat.
 
Stoner had blijkbaar vooral problemen met sommige figuren bij Ducati en die zijn weg.

Casey Stoner: 'I’ll do whatever I can for Ducati'

But why did Stoner decide to return to Ducati?

“We've had our differences in the past, with people who are no longer there especially,” Stoner replied. “Things weren't going the way we would have liked. I think some of the people who were there maybe got a little bit complacent with what I was doing. We weren't seeing any sort of budgeting for [bike] improvements etc in the past.

“The structure and everything at Ducati has completely changed. I've always had a big soft spot for Ducati, especially the MotoGP team. I've got a fantastic relationship with most of the guys and already know the majority of the mechanics.
...
Ducati's race department was heavily restructured in the aftermath of Valentino Rossi's miserable tenure and Stoner's return was overseen by Ducati Corse general manager Gigi Dall'Igna, who took over the design department in 2014.

“Gigi is straight down the line. As a lot of people know that's me, straight down the line. Some people don't like it, but that's me. It's been fantastic [working with Gigi] so far,” Stoner said.
 
Het levert natuurlijk alleen al de nodige PR op, en dan heeft Stoner er nog geen meter mee gereden.

Gezien Stoner's normale ritueel in de FP's/QP's van toen hij nog meedeed, vind ik het juist interessant dat na Honda nu ook Ducati hem als testcoureur wil hebben. Stoner had/heeft toch een uitzonderlijk talent om binnen enkele ronden een razendsnelle tijd neer te zetten waar hij vaak genoeg aan had, en toen ging hij meestal weer naar binnen om de sessie uit te zitten. Dat tekent (voor mij) niet de testcoureur bij uitstek, die dertig ronden rijden met onderdeeltjes ABC, naar binnen gaan en weer 40 ronden rijden met onderdeeltjes XYZ om het verschil op te meten.

Maar Stoner zal het nog niet helemaal verleerd zijn, dat rijden op de limiet. En juist dat is natuurlijk ook belangrijk om te zien of de machine de juiste kant op gaat.

Stoner heeft aan één rondje genoeg om te weten of onderdeeltje ABC goed is. Scheelt toch gauw 39 rondjes die je kunt spenderen aan onderdelen DEF, GHI, JKL, MNO en zo verder. :+

Plus, ik denk dat ze Stoner niet per se nodig hebben om onderdelen te testen, alswel te weten welke problemen je tegenkomt als de machine aan z'n limiet gebracht wordt. Dát kan hij als geen ander, terwijl de meeste testcoureurs toch twee seconden langer over een rondje doen, en dus nooit die limieten tegenkomen.
 
Testcoureur...... Hij is vooral een wandelend reclamebord voor Ducati. En ik lach me helemaal ziek om figuren die denken dat hij werkelijk de beide Andrea's zomaar even op grote achterstand kan rijden. En tegen de mensen die het zo mooi vinden dat Casey weer terug is bij de "Ducati-familie", hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.
 
Het levert natuurlijk alleen al de nodige PR op, en dan heeft Stoner er nog geen meter mee gereden.

Gezien Stoner's normale ritueel in de FP's/QP's van toen hij nog meedeed, vind ik het juist interessant dat na Honda nu ook Ducati hem als testcoureur wil hebben. Stoner had/heeft toch een uitzonderlijk talent om binnen enkele ronden een razendsnelle tijd neer te zetten waar hij vaak genoeg aan had, en toen ging hij meestal weer naar binnen om de sessie uit te zitten. Dat tekent (voor mij) niet de testcoureur bij uitstek, die dertig ronden rijden met onderdeeltjes ABC, naar binnen gaan en weer 40 ronden rijden met onderdeeltjes XYZ om het verschil op te meten.

Maar Stoner zal het nog niet helemaal verleerd zijn, dat rijden op de limiet. En juist dat is natuurlijk ook belangrijk om te zien of de machine de juiste kant op gaat.

Wat je zegt Joris. Stoner heeft daarnaast ook het talent om "om de problemen heen te rijden" wat ik uit diverse interviews begrepen heb. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet goed is om iets te ontwikkelen, wie weet voelt hij heel goed wat wél en wat niet werkt.

Ontwikkelingswerk is natuurlijk voornamelijk dingen testen en uitproberen, die dingen waren destijds natuurlijk al gedaan voordat Casey tijdens een FP en/of QP op z'n motor stapte. Ik denk dat je een beter beeld krijgt van Stoners "test gedrag" als je kijkt naar z'n werk en aantal ronden tijdens test dagen waar de coureurs ook daadwerkelijk testen naast de test coureurs.
 
Testcoureur...... Hij is vooral een wandelend reclamebord voor Ducati. En ik lach me helemaal ziek om figuren die denken dat hij werkelijk de beide Andrea's zomaar even op grote achterstand kan rijden. En tegen de mensen die het zo mooi vinden dat Casey weer terug is bij de "Ducati-familie", hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.


blijkbaar ken je Stoner persoonlijk en heeft hij jou zijn drijfveren verteld. Ik ken ze niet maar ben wel onder de indruk van de snelheid die hij direct al weer heeft. Hij test morgen niet maar gaat deelnemen aan de officiële IRTA-test. Hij kan de beide Andrea's zomaar eens onaangenaam verrassen.
 
Testcoureur...... Hij is vooral een wandelend reclamebord voor Ducati. En ik lach me helemaal ziek om figuren die denken dat hij werkelijk de beide Andrea's zomaar even op grote achterstand kan rijden. En tegen de mensen die het zo mooi vinden dat Casey weer terug is bij de "Ducati-familie", hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.

Lekker positief jij,ga jij je eigen ff lekker ziek lachen menneke...
 
Sorry, ik had me niet gerealiseerd dat dit het Stoner fan-topic is en dat een eigen mening niet echt gewenst is. Ben alweer weg.
 
Laatst bewerkt:
Testcoureur...... Hij is vooral een wandelend reclamebord voor Ducati. En ik lach me helemaal ziek om figuren die denken dat hij werkelijk de beide Andrea's zomaar even op grote achterstand kan rijden. En tegen de mensen die het zo mooi vinden dat Casey weer terug is bij de "Ducati-familie", hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.

Dat is interessant. Gaat ineens een hele nieuwe wereld voor me open. Dacht dat ze het allemaal voor de hobby deden. En wat is er mis mee om als professioneel coureur geld te vragen voor je diensten?
 
Testcoureur...... Hij is vooral een wandelend reclamebord voor Ducati. En ik lach me helemaal ziek om figuren die denken dat hij werkelijk de beide Andrea's zomaar even op grote achterstand kan rijden. En tegen de mensen die het zo mooi vinden dat Casey weer terug is bij de "Ducati-familie", hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.

Casey Stoner klokte vandaag een tijd die net zo snel was, als Danilo Petrucci's tijd na één dag testen op Sepang in 2015. Dat klinkt mij vlot genoeg in de oren, zeker na drie jaar afwezigheid.

Dat Stoner er financieel op vooruit gaat om brand ambassador te zijn (wandelend reclamebord), én testcoureur, dat zal best. Het zal heus niet de enige of zelfs maar de belangrijkste drijfveer zijn: Casey doet wat Casey doet, en een baan als deze als hartstikke tof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan