Casey Stoner

Ik kan het misschien ook eens van eenandere kant belichten, hier zou ook een stukje waarheid in kunnen zitten.
Vroegah :) de 500cc 2T screamer versies konden de Europeanen er echt niet mee uit de voeten enkele succesjes daar gelaten.
Het waren destijds alleen de Americanen en Aussies die met hun dirttrack ervaring dat piekerig vermogen en onstuimig projectiel konden temmen.
Toen de bigbang versie kwam en de 500cc een stuk gemoedelijker waren konden de Europesche rijders er pas mee uit de voeten.
Zou het niet een beetje kunnen dat de Aussie stijl beter bij de Ducati past daar dit ook een piekerig vermogen heeft en onstuimig rijgedrag vertoond.
En dat de europesche rijders liever het gebruiks vriendelijk karakter zoals de Yamaha/Honda heeft?
Ik weet zeker dat wanneer Stoner zonder TC rijd hij nog net zo snel op rond gaat vermoedlijk ligt hij er wat vaker naast, maar hij wint geen wedstrijd door TC.
Als je aan mij vraagt moet TC eraf zeg ik volmondig ja.
 
wat een gelul zeg, de rest heeft toch ook traction control? Waarom gaan zij niet zo hard dan? iig de ander ducati's, die moeten dan minstens ook top 5 rijden..
 
wat een gelul zeg, de rest heeft toch ook traction control? Waarom gaan zij niet zo hard dan? iig de ander ducati's, die moeten dan minstens ook top 5 rijden..

ik denk dat het vertrouwen is in een motor kijk maar naar stoner na zijn val '(

het zal me ook benieuwen als lorenzo een keer valt of hij dan ook nog zoveel vertrouwen heeft :N

daar hang denk ik de winst of verlies van af :Y
 
OK heel veel mensen doen nu alsof ik geen gelijk heb maar waar was stoner in 2006? -O-

lul toch niet zo dom vent, was z'n eerste jaar in de motogp, in de 250 liet ie al duidelijk zien wat ie kan, alleen val je weleens als je risico neemt.
Ik was toen al van mening dat stoner meer potentie heeft dan bijv. een pedosa.


maare, waar is die Rossi van je :Z

Ik durf m aan, Rossi is vergane glorie :W

















hap hap hap :P
 
Laatst bewerkt:
OK heel veel mensen doen nu alsof ik geen gelijk heb maar waar was stoner in 2006? -O-


im-with-stupid.gif
 
OK heel veel mensen doen nu alsof ik geen gelijk heb maar waar was stoner in 2006? -O-
Op dezelfde plek als waar Rossi was in z'n eerste jaar op de 500 in, ik geloof, 2000. :W
Toen lag Rossi er ook regelmatig af, en was het Kenny Robberts Jr. die de wereldtitel mee naar huis nam. Ikzelf ben ook Rossifan, maar ben helaas bang dat de meeste wilde haren er vanaf zijn.
 
Als een coureur het goed doet wordt ie afgekraakt. Wat Stoner doet is geweldig en wat en wat Rossi doet is ook geweldig. Ieder zijn favoriet. Stoner doet het nu erg goed, maar wat hij in de lagere klasses heeft gepresteerd doet mij niet zoveel, te vaak gecrashed terwijl ie aan kop lag.
Wat ik vooral bewonder aan Rossi is dat ie niet bang is om eens wat anders te proberen. Hij moet nu in zijn 1tje de bridgestones voor de yamaha ontwikkelen. Alle andere merken hebben meerdere rijders. Denk dat het wat vroeg is om Rossi nu al af te schrijven...
 
Op dezelfde plek als waar Rossi was in z'n eerste jaar op de 500 in, ik geloof, 2000. :W
Toen lag Rossi er ook regelmatig af, en was het Kenny Robberts Jr. die de wereldtitel mee naar huis nam. Ikzelf ben ook Rossifan, maar ben helaas bang dat de meeste wilde haren er vanaf zijn.
Rossi heeft 2 races gewonnen in zijn 1e jaar en was 2e in de eindstand, op een 500 :}
 
Komt denk ik alleen dat er zo gereageert wordt omdat voorig jaar stoner bijna elke race gewonnen heeft en het dus best wel een saai kampioenschap was.

Als er wat meer afwisseling was qua winnaars is het voor het kampioenschap leuker en hebben mensen vaker minder te zeuren :)
 
waar was stoner in 2006? volgens mij maakte hij toch echt geen slechte indruk hoor, toegegeven hij lag er vaak af, maar hij liet toch wel zien snel te zijn. (soort puniet verhaal; als ie blijft zitten is ie snel)
 
Op dezelfde plek als waar Rossi was in z'n eerste jaar op de 500 in, ik geloof, 2000. :W
Toen lag Rossi er ook regelmatig af, en was het Kenny Robberts Jr. die de wereldtitel mee naar huis nam. Ikzelf ben ook Rossifan, maar ben helaas bang dat de meeste wilde haren er vanaf zijn.

Vergelijk je nou een 500 met een 990?
 
Jerez is een echt stuur circuit volgens de kenners.
Op dit circuit heb je niet zoveel aan domme kracht.


O-)
 
Jerez is een echt stuur circuit volgens de kenners.
Op dit circuit heb je niet zoveel aan domme kracht.


O-)
Dus Melandri, Elias,Guintolin,Wes kunnen niet sturen??
Om hard rond te gaan gelden meerdere factoren,en Stoner geeft Ducati de sporen zoals hij het nodig heeft.
En inderdaad als je een soepel sturende fiets hebt rijdt dat beter op een bochtig stuur circuit waar Jerez,Assen om bekend staan en een piekerig onstuimig apparaat is dan een stuk moeilijker.
Net speciaal op hem gelet tijdens WU en hij rijdt echt 500cc stijl door de bochten voor & achter wiel laten glijden recht zetten en afvuren.
Dat is een manier wat Europese rijders niet ligt die moeten een motor zoals 250cc soepel sturend en een brede powerband zoals de bigbang ontsteking.
Dus ik zou zeggen toon een beetje respect voor de coureurs een ieder die daar rijdt kan boven natuurlijk rijden.
Vorig jaar werd Capirossi ook afgeschreven maar als je nu kijkt deed hij het toch goed op de Duc tov de andere duc rijders dit jaar.(misschien wel door zijn 500 ervaring)
Ook nu op de Suzuki kan die vanmiddag weleens een mooie outsider zijn.
 
Vergelijk je nou een 500 met een 990?
Vergelijk je nou een oudwereldkampioen met een nieuwe? :W

Ik ben benieuwd wanneer Casey Stoner volgens jou wél weet te winnen op een 'eerlijke' manier... Vast en zeker als Rossi gestopt is, en Stoner ook 7x wereldkampioen is geworden. :Z
 
de latere 2 takten waren toch ook weer screamers? Tenmisnte, geloof dat Doohan toen weers screamer reed voor de uitdaging en dat toen de rest ze ook weer ging gebruiken? Ik weet alleen niet meer wat Rossi en Capirossi in 2001 reden.
 
Klopt Doohan = Aussie ging weer terug naar screamer.
Als je nl een screamer kunt rijden kun je harder dan een bigbang daar de big bang pk's inleverd voor bredere powerband tov korte "piekerig"
Rossi en Capirossi gaan voor driveability dus brede powerband zag je ook toen Rossi van Honda 990 naar Yamaha ging veel tijd besteed om dat ding minder nerveus en breder powerband te maken en hij had de juiste mensen om dat te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan