Cat-eye knipperlichtjes

Hinke

MF'er
7 mrt 2002
72
0
Apeldoorn
Op mijn VTR Firestorm heb ik van die cat-eye knipperlichtjes gezet. Cat-eye knipperlichtjes zijn van die kleine platje lichtjes, waardoor je die grote uitstekende delen kwijt bent.
Nu heb ik hier twee vraagjes over:

-mag dit? misschien stomme vraag, maar zijn er regels verbonden aan de grote bijv. van je knipperlichten??
-ik heb deze lichtjes nu aangesloten en ze werken goed, maar ze gaan twee keer zo snel als eerst? hoe kan dit en wat doe ik fout?
 
Op mijn VTR Firestorm heb ik van die cat-eye knipperlichtjes gezet. Cat-eye knipperlichtjes zijn van die kleine platje lichtjes, waardoor je die grote uitstekende delen kwijt bent.
Nu heb ik hier twee vraagjes over:

-mag dit? misschien stomme vraag, maar zijn er regels verbonden aan de grote bijv. van je knipperlichten??
-ik heb deze lichtjes nu aangesloten en ze werken goed, maar ze gaan twee keer zo snel als eerst? hoe kan dit en wat doe ik fout?
-er zijn regels aan verbonden ja.
-dat ze 2 keer zo snel gaan komt waarschijnlijk omdat het wattage eerst hoger was dan nu. Eerst had je 21 watt lampjes en nu iets van 10 of 15 watt.
 
Op mijn VTR Firestorm heb ik van die cat-eye knipperlichtjes gezet. Cat-eye knipperlichtjes zijn van die kleine platje lichtjes, waardoor je die grote uitstekende delen kwijt bent.
Nu heb ik hier twee vraagjes over:

-mag dit? misschien stomme vraag, maar zijn er regels verbonden aan de grote bijv. van je knipperlichten??
-ik heb deze lichtjes nu aangesloten en ze werken goed, maar ze gaan twee keer zo snel als eerst? hoe kan dit en wat doe ik fout?


Waarom wil je weten welke regels eraan verbonden zijn? Je hebt ze er nu toch al opzitten?!


CAT
 
mooi hoor die knippers ...
alleen heeft met deelneemde verkeer er nix aan.
ze knipperen nu naar opzij ipv naar naar voren. ze zijn erg slecht zichtbaar, mijn maat heeft ze ook. ik had ze ook graag gemonteerd, maar ik heb het maar bij die mini blinkers gehouden, deze hebbe witte glaasjes (niet van die parlemoer plastic), en krijg nu ook al van ik heb ze niet gezien.

"het zichtbaar zijn gaat voor mooi zijn na eenmaal voor mijn donder te zijn gereden kijk ik naar is het veilig of alleen mooi dan hoor je niet je gaf geen richting aan en als het er op aan komt is er zo geen typegoedkeuring op afgegeven en dat kan in enkele gevalen naar zijn . ik heb ook wat gehad met van ik zag je niet dat geintje koste mijn 12.000 gulden let dus goed op wat je doet" bron ninja posse

en dat sneller knipperen is of een watage probleem (vvor en achter moeten gelijk zijn)of een massa probleem ...

rubster
 
het 2x zosnel knipperen ligt aan het feit dat het totaal afgenomen vermogen van de knipper lichten telaag is en dan gaat automatisch de knipperautomaat sneller knipperen,dit hoort zo. aan gezien normaal er min. 2x21watt wordt afgenomen. als 1 van de 2 lampjes kapot is gaat de andere sneller knipperen en dat is het teken voor de bestuurder dat 1 knipperlicht lampje defect is.

aangezien die cat-eye lampjes veel minder vermogen afnemen moet er eigenlijk lampjes in met meer vermogen, maar dan krijg je weer problemen met de warmte die dat soort lampjes produceren dat het plastic van de cat-eye gaat smelten.

oplossing als je de cat-eye wilt behouden:
een weerstand parrallel plaatsen (link en rechts) die er voor zorgt dat het afgenomen vermogen weer op 2x21watt=42watt komt.

strikt genomen mogen de cat-eye niet gebruikt worden als vervanging van de orginele knipperbollen.
*1 vermogen lamp moet 21watt per bol
*2 de zicht/uitstraling bol moet ook naar voren duidelijk zijn.
 
Het gekke is dat er op de lampjes van de cat-eye's staat dat het 12V 21W lampjes zijn en toch knipperen beide knipperlichten sneller?
Hoe kan dit, hoe kan ik erachter komen hoeveel watt mijn lampjes nu echt zijn (waarschijnlijk klopt 21W niet)?
Volgens een kennis komt dit doordat de lampjes kleiner zijn en dus minder vermogen vragen (ondanks dat ze 12V 21W zijn): volgens mijn klopt dit niet, toch??
 
Het gekke is dat er op de lampjes van de cat-eye's staat dat het 12V 21W lampjes zijn en toch knipperen beide knipperlichten sneller?
Hoe kan dit, hoe kan ik erachter komen hoeveel watt mijn lampjes nu echt zijn (waarschijnlijk klopt 21W niet)?
Volgens een kennis komt dit doordat de lampjes kleiner zijn en dus minder vermogen vragen (ondanks dat ze 12V 21W zijn): volgens mijn klopt dit niet, toch??

er staat op de metalen mantel(voet)de spanning(v)/vermogen(W).
ik gok er op dat er 12v/10W op staat.
 
Volgens een kennis komt dit doordat de lampjes kleiner zijn en dus minder vermogen vragen (ondanks dat ze 12V 21W zijn): volgens mijn klopt dit niet, toch??

Vermogen = wattage, dus minder vermogen is lager wattage.
Dus 21 watt is 21 wat dus een vermogen van 21 watt.

Maar voor jouw probleem, die cat- eyes zijn geen 21 watt.

En natuurlijk mag het niet, MAAR JE MAG OOK NIET TE HARD RIJDEN, DUS WAAR HEBBEN WE HET OVER!!!!! |(
 
Honda, gebruikt standaard 23W bouwlampen voor de knipper installatie. Verder kan je kijken om ledjes in je "eye-brows" van je koplamp te zetten, dan is ook van voren te zien dat je richting aangeeft. Op m'n CBR is daar waarschijnlijk net genoeg ruimte voor en van de SP1 weet ik zeker dat het past, maar of het bij een VTR1000F kan weet ik niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan